Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: pärlsorter
Läst 2056 ggr
Svarttusch
0

Var köper ni seed beads?

Som nybörjare är det ju rena lotteriet att veta vilka seed beads som är de jämnaste. Miyoki har jag hört om, men finns det andra som är jämna? Och var hittar man störst utbud? Det är ju "tråkigt" om man ska behöva beställa från flera olika affärer för att få ihop flera olika storlekar eller färger :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Niwa
0

Miyuki och ToHo är nog de jämnaste.
men innefattningar o liknande så skulle jag rekommendera Miyuki.
Pärtltorget har en hel del av dem

ToHo hinns en del av på smyckestillbehör.se

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
1

http://www.parltorget.se/ är de som har mest i seed beadsväg ….

miyuki är naturligtvis jämnast men även toho tycker jag är jämna o fina och har stort utbud på färger.

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Mmadeit
0

Anjalu.se
pearlized.se
parlforradet.se/

de har oxå en del miyukis

Niwa
0

åh har Pearlized Miyuki, det var nog för länge sedan jag var in där märker jag. Att jag glömde Anjalu ☺️

Svarttusch
0

Fru Pärla har Matsuno och jag använt tidigare i en infattning, är de också vanligtvis jämna? Jag har ju som sagt köpt en liten påse och de var jämna, men jag kanske hade tur?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Niwa
1

De är OK att innefatta med men skall man göra peyote armband eller linande och det blir "kanter" så kan det bli ojämnt/vågigt

Svarttusch
0

aha okej, men då funkar de nog för mig, jag gör ju inte så mycket sådant :) Det är ju mest infattningar för mig :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Niwa
1

det tror jag nog, kolla bara så att det inte smyger med någon pärla som är synligt annorlunda i storleken 🙂

Svarttusch
0

nu kommer ännu en fråga; vilka storlekar bhöver man? Jag t. ex har (eller väntar på att få hem :P ) 6/0, 8/0, 11/0 och 15/0. Är det någon annan storlek som man bara "måste" ha? Jag förstår att det är olika från fall till fall, men är det någon storlek utöver det som ni använder mycket?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

sanne62
0

inte jag iaf….och 6/0 har jag aldrig använt….

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Mmadeit
0

11/0 delica som har en annan form och är lite mindre än 11/0 seadbeads.

Svarttusch
0

#10 Vilken tur att jag inte köpt så många 6/0 då :D Men använder den storleken mest mellan två större vaxade glaspärlor i "vanliga" armband. 

#11 Delica ska jag definitivt införskaffa vid nästa beställning. Vet inte varför jag inte gjort det innan :O 

Snart är jag nöjd med blåa nyanser, bara att börja ladda upp med nästa nyans (försöker ta en i taget för att inte upptäcka att jag har 10 påsar med pärlor men inga som kan kombineras tillsammans :P )

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mmadeit
0

jag använder massa 6/0 i macrame men nästan aldrig i sydda projekt då är oftast 8/0 det största man behöver…

Svarttusch
0

#13 Nu blir det OT här, men vad använder du för "snöre" till makreme med 6/0 seed beads?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mmadeit
0

jag knyter nästan alltid endast med 0,8 mm vaxad polyester tråd typ den som slöjd detaljer kallar för tigergarn.
den är platt och blir väldigt fina knutar.
det GÅR att få på 11/0 om man sned klipper osv men knappt värt det. 6/0 och 8/0 passar bäst…

Svarttusch
0

#15 Tack för tipset :) Har bara gjort två armband än och det var i lädertråd jag fick i present, och jag skulle nog hellre använda polyester :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mmadeit
0

Svarttusch
visst har du laggt en beställning hos mig som jag skall posta imorgon? kan pilla upp ett hörn på kuvertet och pressa ner en testbit :-)
jag knyter då micro macrame med 10-20 trådar i taget oftast

Svarttusch
1

#17 Jajamen det är jag :D 
Det får du hemskt gärna göra :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Mmadeit
1

kolla bild i min tråd. petade ner så det räcker *s*

Agataaggro
0

Jag skulle bestämt avråda från att beställa från pearlized. Lade en beställning den 4e och betalde den omgående. Har försökt få tag i dom sen dess på alla möjliga kanaler utan gensvar. Inte ett knyst. Det är nu imorgon 20 dagarsen.

Niwa
0

Tror de haft problem med mail /system el liknande. Kommer inte ihåg exakt vad det var. Det kommer nog snart ska du se.

Agataaggro
0

Det är möjligt men jag har även sökt dom på facebook och telefon åtskilliga ggr så det är inte hållbart argument tycker jag. Jag hoppas bara på att få pengarna tillbaka.

Cessy
0

Jättetrist att det blivit så här o jag undrar jag om det inte är ett missförstånd o att något som har hänt Agatagroo, för Pearlized brukar alltid vara mycket bra att ha o göra med. Håller tummarna för att ni få kontakt o att detta reder upp sig.

Niwa
0

Nej självklart är det hemskt tråkigt och hoppas verkligen att det ordnar sig. Det var mer en tanke om vad som kunnat hänt. Sitter på mobil så det blir inga långa inlägg. Hoppas verkligen du får klarhet i vad som hänt

flower1
0

Pearlized har alltid fungerat bra att handla ifrån, men även butiksinnehavare är människor. Inte kul att behöva vänta på sina grejer. 20 dagar känns väldigt länge… Jag var inne och kikade i deras shop, och under fliken aktuellt finns nedanstående information:

• Pga personliga omständigheter skickas ordrar just nu med fördröjd leveranstid. Lägger du en order ändå så godtar du detta. Under v 10 skickas inga ordrar.

Här är min hemsida.

Agataaggro
0

visst jag förstår det, har själv haft dåliga tider och vet vad det kan göra, men idag är det den 25e och jag har inte fått ett livstecken. Vad jag förstår är det rätt många som råkat ut för samma sak under en längre tid samtidigt som negativa omdömen filtreras bort på deras fbsida,  känns inte riktigt seriöst hur kasst man än har det.Senast i september bad man om ursäkt på facebook för uteblivna leveranser. Hur länge kan man driva en handel som inte uppfyller det som man lovar? ville mest lägga en varning ifall man vill ha sina saker.  Sen vet jag inte HUR lång leveranstid man kan godta?  eftersom dom samtidigt skriver att dom ska ha snabb leverans som motto..känns lite ovisst såklart och kanske borde man då ändra sin beskrivning av företaget. Kanske borde jag läst lite mer noga innan jag beställde både kommentarer och aktuellt. Känner mig ändå snuvad och det är tråkigt när man inte kan få iväg sina beställningar till de kunder man har.

Cessy
0

Trist att du råkat illa ut Agataaggro. Förr när jag handlade mycket pärlor så handlade jag en hel del av Pearlized o hade aldrig några problem med leveranserna o på senare år så har jag väl handlat bara ett par ggr o även då har det fungerat bra, så jag har ju bara bra erfarenhet av Pearlized. Hoppas verkligen att det löser sig o att du antingen får dina varor eller pengarna tillbaka.

Agataaggro
0

ville bara meddela att jag idag fick varorna och en ursäkt om den sena leveransen som berodde på personliga omständigheter

Artafale
0

Skönt att det löste sig till sist!

Cessy
0

Åh vad bra att det löste sig, för Pearlized brukar som sagt var alltid vara bra o ha att göra med.

Niwa
0

så skönt att det löste sig med beställningen. jag har också handlat en del hos dem och aldrig haft problem

SaGas
0

Någon som har erfarenhet av Canvasshop.se?

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Niwa
0

canvas är bra, en del seed beads. handlade av henne på symässan

SaGas
0

Tack Niwa. Synd med lägsta ordervärde på 130:- , jag skulle ju bara ha en grej… Jag letar vidare:)

Niwa
0

vad letar du??
menar du att du kan hålla dig till bara EN grej när du beställer 🤔😉

SaGas
1

Ha ha, nej, det kan jag verkligen inte! Har lagt en beställning på smyckestillbehör på allt jag "behövde":) Allt utom miyuki 15/0 galvanized silver…. Har hittat på pearlized också, men dom hade ju lite lång leveranstid för tillfället och jag vill ju ha dom NU;)

Niwa
0

aha tänkte väl 😇😂