Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 1172 ggr
sanne62
0

Gamla böcker....

någon som provat på denna hobbyn?

jag visste inte ens att den "fanns" förrän i förrgår….

nu kanske alla böcker på loppisar och dyl. kommer till användning igen… 😉

https://www.google.se/search?q=gamla+b%C3%B6cker+konst&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pFQaU5HTFYWI4gTOxYHYBw&ved=0CCoQsAQ&biw=976&bih=464

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Keraleij
0

Oj, häftiga grejer!

Har tidigare sett en del skapelser på Etsy som är gjorda av gamla böcker. Tror jag själv skulle ha ett visst motstånd mot att börja skära i böcker, även om det var loppisfynd

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Cessy
1

Jo jag har sett enstaka konstverk av gamla böcker, men just det där att skära i o förstöra böckerna, visserligen för att skapa något nytt, gör att denna tanken tar emot. Samtidigt är det ju så att böcker för en borttynande tillvaro o frågan är väl om 100 år hur mycket pappersböcker o tidningar som då finns förrutom äldre antika reliker,😉så det vore nog att ge många böcker ett nytt liv att skapa lite konst av dem.😃

Svarttusch
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I julas gjorde jag en gran av en gammal pocketbok. den var sliten och saknade sidor så det gjorde inte så mycket :P Vi hade inte ork med en stor gran (vild tiomånaders son som lekte med allt han inte fick leka med) så vi hade julklapparna under bokgranen :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

anki1
0

Vad synd att förstöra fina böcker Fast det var snyggt. och kanske var inte böckerna längre i bra skick.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sanne62
0

svarttusch: bra alternativ till gran…jag har sett en hel del såna på nätet nu när jag letade efter denna "konstform".

heter denna teknik något särskilt???

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
0

Ingen aning om vad detta heter. Har sett en o annan sådant som pysseltips genom åren ungefär som det att man ska värma o forma gamla LP/Vinylskivor o göra dem till fat/kakfat/bokstöd m.m. Fast att pyssla med böckerna ger ju större spännrum o mycket mer som kan skapas med hjälp av dem.🙂