Gamla böcker....
någon som provat på denna hobbyn?
jag visste inte ens att den "fanns" förrän i förrgår….
nu kanske alla böcker på loppisar och dyl. kommer till användning igen… 😉
Oj, häftiga grejer!
Har tidigare sett en del skapelser på Etsy som är gjorda av gamla böcker. Tror jag själv skulle ha ett visst motstånd mot att börja skära i böcker, även om det var loppisfynd
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se
Jo jag har sett enstaka konstverk av gamla böcker, men just det där att skära i o förstöra böckerna, visserligen för att skapa något nytt, gör att denna tanken tar emot. Samtidigt är det ju så att böcker för en borttynande tillvaro o frågan är väl om 100 år hur mycket pappersböcker o tidningar som då finns förrutom äldre antika reliker,😉så det vore nog att ge många böcker ett nytt liv att skapa lite konst av dem.😃
I julas gjorde jag en gran av en gammal pocketbok. den var sliten och saknade sidor så det gjorde inte så mycket :P Vi hade inte ork med en stor gran (vild tiomånaders son som lekte med allt han inte fick leka med) så vi hade julklapparna under bokgranen :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Vad synd att förstöra fina böcker Fast det var snyggt. och kanske var inte böckerna längre i bra skick.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
svarttusch: bra alternativ till gran…jag har sett en hel del såna på nätet nu när jag letade efter denna "konstform".
heter denna teknik något särskilt???
Ingen aning om vad detta heter. Har sett en o annan sådant som pysseltips genom åren ungefär som det att man ska värma o forma gamla LP/Vinylskivor o göra dem till fat/kakfat/bokstöd m.m. Fast att pyssla med böckerna ger ju större spännrum o mycket mer som kan skapas med hjälp av dem.🙂