Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlor-tråd
Läst 1028 ggr
[[Månen@]]
0

Annat forum?

Hej finns det något mer aktivt forum om smyckestillverkning? Tycker inte att det händer så mycket här:)

Sen undrar jag vart det finns hemsidor där folk lägger upp sina handgjorda smycken till försäljning?

[piggaplattan]
0

Har du kollat på Pyssel och pärlpyssel då?

[[Månen@]]
0

japp, men tänkte utanför ifokus

VeronicaKahlbäck
1

Jag är väldigt sällan här men ibland räcker det med en engagerad medlem för att skapa lite mer aktivitet 🙂

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Veda
0

Försäljning:  http://www.handgjordasaker.se/se/ och https://sv-se.facebook.com/handgjordasaker.se  .

Jag hade ett konto där förut, men eftersom jag har en egen hemsida har jag inte brytt mig om att förnya det.

[piggaplattan]
0
Cessy
2

Många pärlforum har funnits o efter en tid flyttar medlemmarna vidare. Pärlplatsen var bland de första. Sedan kom pärlguiden men den sistnämnda är nedlaggd o den förstnämnda är en skatt när det gäller mönster o tips, men tyvärr är där väl ingen aktivitet på Pärlplatsen direkt. Sedan finns det ett forum som heter Nätverket Inspira också, men jag har ingen aning om aktiviteten därinne.

Det finns en del olika forum på fb förutom de här på iFokus.. En del där privata o andra är öppna. Detta är en öppen fb-grupp o ofta ger sig sedan det andra genom att man är aktiv o deltar o får kontakt med andra o så hittar man ev. några grupper man är intresserade av. https://www.facebook.com/groups/smycken.hantverk/

Ett forum blir ju inte mer än summan av dess medlemmar. D.v.s. hur väl de agerar o interagerar med varandra, för det handlar ju alltid om ett givande o tagande. Att själv lägga upp både smycken, frågor o tips, men också att svara andra o precis som man vill ha respons på det man själv har gjort så får man ju ge andra respons på det som de har gjort. Så ju fler som är aktiva o ju fler som både ger o tar ju intressantare blir forumet.

När det gäller säljsajter vet jag att det har funnits några, men jag har ingen aning om de finns kvar o huruvida det har gått o sälja därifrån, så där får andra tipsa o berätta, för jag har ingen koll på dessa sajterna.

Svarttusch
0

Jag tycker ändå den här sidan är väldigt aktiv :O Det är först nu som det blir lite "dött", men det kan ju bero på att man hellre är ute i vårsolen än inne och pärlar :) Sen håller jag med många andra om att det är medlemmarna som gör aktiviteten :) Och även där kan ju vårsolen spela in, det är faktiskt otroligt jobbigt att sitta vid datorn när solen skiner ;)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

sanne62
1

jag håller med om att den sista veckan har varit stillsam härinne och som #7 säger, kan det nog bero på det fina vädret och att folk jobbar i trädgården t.ex. 

men annars är denna sajten en av de mest aktiva….och jag tycker den är toppen! har fått så mycket råd, hjälp och tips härinne…

och precis som cessy skriver så gäller det ju att ge och ta ….😉

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

SaGas
1

Instämmer med #8! Jag har fått massa hjälp, tips,råd och inspiration här! Och till viss del vänner, även om jag aldrig har träffat nån av er;) Aktiviteten på sajten går lite upp och ner, men jag tycker att man alltid får bra hjälp när man behöver det:) Jag tror inte att det finns nåt bättre och mer aktivt forum faktiskt . Dela gärna med dig om du hittar nåt:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Annicka.C
1

Jag håller oxå med om att detta är en bra sajt 🙂 men som allt annat i livet så går det ju lite upp o ner!! Här finns alltid någon vänlig själ som svarar när man behöver hjälp, vi har bra sajtvärdar som håller efter oss o startat lite tävlingar då o då. Jag tror inte att jag är ensam om att ha haft en vitersvacka…verkar som den kommer varje höst/vinter, blir inte att man orkar vara så aktiv då.

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka