Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 1237 ggr
sanne62
0

ljudböcker

Jag behöver tips på något ställe där man kan ladda ner ljudböcker i mp3-format billigt…typ, hur många man vill för en fast summa i månaden….storytel.se har konceptet men bara med streeming till mobilen…biblioteken likaså…

det blir alldeles för dyrt att köpa nerladdningsbara  för ca 150:- styck…

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Svarttusch
0

Har du kollat något på ditt bibliotek? För här har det i alla fall varit anslutet så man kan "låna" ljudböcker och e-böcker till datorn gratis. Då via datorn :) Annars verkar det tyvärr vara svårt med ljud- och eböcker, det blir dyrare än tryckta böcker på grund av jobbiga licenser. T. ex är det upp till 10 gånger dyrare för ett bibliotek att låna ut en e-bok än en tryckt bok…

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Praefatio
0

Ja, jag lånar via bibliotekets hemsida, jättesmidigt!

cattisa
0

Prova bibliotekets hemsida. En del har fritt antal nedladdningar, en del har begränsningar. Det är olika på olika bibliotek. Ofta behöver man ha ett vanligt lånekort i kommunen innan man kan ladda ner.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

sanne62
0

tack för era tips…

ja…jag har ju lånekort till biblioteket här men där kan man bara låna strömmande 😕

Cessy
0

Ja men ladda hem dem på din mobil Sanne. Jag har fått Storytel 3 månader o t.o.m. min gamla mobil klarar strömmade böcker. Jag laddar hem via wifi o så kör jag sedan boken i offline läge.

sanne62
0

jamen jag vill inte gå omkring o släpa på en tung mobil när jag har en liten smäcker mp3, liten som ett USB-minne…..😕

Cessy
0

Ja då går du mot utvecklingen Sanne. Jag har en iPod o tyvärr är ju den tämligen ute, så länge man inte vill ladda ner dyra böcker från iTunes eller andra sajter som säljer böcker o det blir jättedyrt. Så visst ibland laddar jag ff. ner till datorn o sedan vidare till iPoden, men jag  lyssnar ju sedan via högtalare för mina öron klarar ju inte hörlurar. Jo jag har även pluggar o sportlurar, men eftersom jag har rätt svåra öronexem så blir det inte bra, för oavsett sort så får jag svår klåda.

Så även mobilen kopplar jag in via en cd-radio så att jag lyssna via högtalare . Man kan ju i o för sig välja bluetooth också, men mobilen fungerar ju fint o ha i fickan, så vill jag höra via lurar så går det ju bra o ta den med sig o det måste ju fungera även med din mobil Sanne? Visst en liten mp3 är smidigare, men det funkar ju att bära med sig mobilen också trots allt. För utbudet o kostnaden blir ju alldeles för dyrt via iPoden - ja så länge man vill vara legal i alla fall.

Cessy
0

Jag menar inte att låta som surkart Sanne o även jag har strävat mot utvecklingen o helst velat kunna använda iPoden eftersom en högtalaren jag har till iPoden också är laddare o dessutom kan jag bära runt högtalarna med iPoden i utan att behöva ha sladd i eftersom högtalarna också är laddningsbar. Men utvecklingen har tyvärr gått åt strömmat om man vill ha böckerna lite billigare, så det är tråkigt nog bara att gilla läget.😕

sanne62
0

du har helt rätt ang. mobilen…men jag vill ju kunna lyssna när jag gör allt möjligt…dammsuga, jobba i trädgården mm mm och mp3:an är ju lätt att t.o.m klämma fast i behån…mobilen lär ju trilla ut när jag böjer mig och kryper runt…😕

anki1
0

du kan väl ha mobilen i ett sånt där sportarmband. eller en sorts mobilbälte runt midjan. en sån har jag skaffat för de fall jag har kläder utan framfickor (kan ej ha annat än en papperslapp i bakfickan pga triggerpunkt)

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
0

Tror Mmadeit sydde en liten väska så att hon skulle kunna ha mobilen med sig när hon höll på med typ trädgårdsarbete o annat för just kunna lyssna på böcker, så jag tror att du nog ska kunna hitta en lösning på hur du ska kunna bära med dig mobilen utan att den dimper i golvet/jorden m.m. Tror ärligt talat att det är lättare o hitta en någorlunda vettig lösning på hur du ska kunna få med dig mobilen än det är att hitta billiga böcker att ladda ner till datorn, för jag har ju fått ge mig, men ibland när jag inte hittar vad jag vill ha strömmat så lyxar jag o laddar ner mp3 eller köper cd-bok helst med mp3 skiva också, så kan jag ju föra överboken sedan från datorn till iPoden. Fast ärligt talat får jag nog erkänna att det faktiskt är både billigare o smidigare att strömma ner böckerna till mobilen, så det har sina fördelar trots allt😉😃

sanne62
0

ja jag får väl böja mig för tekniken….har blivit medlem i storytel nu ….

Mmadeit
0

haha Ja jag sydde en liten ryggsäck till min platta (nexus 7) för att kunna lyssna när jag klipper gräset :-)
där kan vi prata om "klumpigt)

sanne62
0

ja jag får hitta en bra lösning som kan funka…

Veda
0

Även här går det bara att låna strömmande från biblioteket, med stark begränsning tyvärr. För några år sen fick man låna 7 böcker per tio dagar. Nu är det tre böcker per vecka. Tydligen måste biblioteket betala pengar varje gång någon lånar en ljudbok eller e-bok.

sanne62
0

ja det är trist att det är så…man tycker ju att biblioteken skulle värna om att folk "läser"….

Svarttusch
0

#16 Tyvärr är det inte biblotekens fel att de tvingas ha begränsningar. Tyvärr är det mycket dyrare för dem att låna ut elektroniska böcker på grund av diverse licenser. På samma sätt som en e-bok till surfplatta kan kosta mer än pappersutgåvan trots att pappersutgåvan kostar mer i tillverkning, att lagra och att transportera. 

Det är många bibblor som vill kunna låna ut fler elektroniska böcker, men då måste lagstiftningen ändras först. Tyvärr :/ Förlåt för OT.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

sanne62
0

nä jag har förstått att biblioteken önskar att det var annorlunda….vet inte vem som ska kunna ändra på detta…

du behöver inte be om ursäkt…hela tråden är OT …. 😃

Svarttusch
4

#18 då är jag extrem som går OT i en OT-tråd ;) Det är inte alla som klarar det ;)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

cattisa
0

Biblioteken har CD-böcker i MP3-format på skiva som du kan låna hem och lägga över i MP3-spelaren. (Du lägger först in dem på en dator och för sedan över dem till MP3-spelaren.) Om du har möjlighet att komma in till biblioteket förstås.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

sanne62
0

tack för tipset…har själv tänkt så men tycker det är för mycket jobb och dessutom tror jag de flesta är kopieringsskyddade….

cattisa
0

Det brukar inte vara något problem att lägga över till sin egen MP3-spelare eller dator. Men du får ju inte sälja filerna vidare… Gapskrattar

Cessy
0

Jag tror du kommer falla för enkelheten med strömmade böcker jämnfört med joxet det är att lägga in på datorn Sanne o sedan föra över till mp3-spelaren. Visst ibland när man vill ha vissa böcker som man bara absolut mååååste läsa då är det värt joxet, men strömmat är väldigt nimnt o trots att jag bara haft Storytel i några dagar (fick det som julklapp men har haft lite böcker hemma som jag ville lyssna igenom först o därför valde jag att inte aktivera mitt presenkort förrän nu) o jag är redan helt frälst. Visst allt finns inte hos Storytel, me där är tillräckligt mycket för att jag ska klara mig rätt länge😉😃

sanne62
0

ja, smidigt är det att ladda ner iaf…lyssnar just nu på "en man som heter ove" …. har skrattat högt flera gånger….laddade också ner "min mormor hälsar och säger förlåt", av samma författare

laddade också ner jonas jonassons nya "en analfabet som kunde räkna" ….