Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketton-the-wire
Läst 3062 ggr
Veda
0

Titan

Nu har jag inhandlat lite titantråd i två tjocklekar. Tänkte försöka göra lite allergivänliga örhängen. Är det någon som har erfarenhet av det?

Niwa
0

Tyvärr inte mer än att jag inhandlat örkrokar i titan och jag kan använda dem :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Denna kommentar har tagits bort.
gufo65
0

Har testat det til viss del. Problemet är att det är otroligt starkt/hårt. Det är ju inte för intet att det används till höftleder och liknande! Alltså - svårsågat men spännande material som får snygga färger vid upphettning. Svårt dock att få en jämn färg eller den man just eftersöker. Får jobba mer på detta! På min facebooksida Gunillas silver finns några färgade ringar på ett kort med fyra örhängen. Fler foton med titaninslag utlovas!

anki1
0

för min del gick det inte, då var det i samband med guld. De var smyckesföretaget "Cabuochon som hade dom ett tag var jag återförsäljare för dom men kunde alltså inte ha örhängena Varken kirurgstål eller titan gick bra i öronen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Veda
0

Jag köpte 0,8 mm och 0,5 mm tråd. Hoppas att jag kan använda den. Har varit upptagen hela veckan och har inte hunnit med att prova än.

Veda
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde ett par örhängen med titantråd och swarovskipärlor för att testa tråden.

sanne62
1

ser ju helt klart ut som att du lyckades iaf…. snygga örisar…

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

anki1
1

så fina dom blev.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Veda
0

Tack! Gjorde dem för nån timme sen.

Niwa
1

De blev jätte fina