Linas hårpinnar
Mitt hår börjar äntligen bli så långt igen så jag kan använda hårpinnar. Så för att fira har jag gjort ett helt gäng. De flesta ligger på tork, men två är redo att visas upp. Så här kommer min två nya hårpinnar:
Den första är med tekopp, teälskare som man är.
jättefräcka! 😃
man kan ju verkligen göra pinnarna personliga genom att pryda dem med favoritsaker eller djur…
Fotona är inte de bästa. Det är tungt att vrida en systemkamera så den tar bild på det man vill 😎
#3 Tack 🙂
#4 Hur får du till den fina knuten på bilden?
Jättefina pinnar!!!
Zabelle
Tekoppen var bara så läcker🙂
#6 Det är jätte enkelt. Man snurrar håret hårt och vrider det runt och under sig självt. När allt hår är snurrat så sticker man pinnen genom den översta "slingan" och upp mot toppen av huvudet, drar den ner med toppen mot skalpen och sticker den genom rullen.
Jag har lite väl kort hår så det spretar alltid ut lite ändar. Men har amn lite längre hår blir den supersnygg.
#7 Tack så mycket.
Det där kunde vara nåt för mig. jag har ganska långt hår. ner till skuldrorna når det.. Så blir det när man väljer bort frissan. Jag brukar snurra upp håret som en knut och trä ett par varv med hårsnodd runt. Sen drar jag liksom ut knuten lite så den blir lite lösare. Konstigt nog trivs jag inte med inte hängande hår.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#10 Jag älskar hårpinnar och använde dem konstant när jag hade längre hår. De sliter inte så på håret och man kan variera frisyren i oändlighet.
kaffekoppen va ju för härlig!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
#8 Tack!!
Jag lyckades och knuten blir där utan att glida upp, suveränt alternativ till snoddar. 
Zabelle
Rolig idee o fina pinnar :D Vill gärna se flera!!
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
ville prova, så nu ståtar jag med en gammal hederlig blyertspenna i håret. dock är den nog lite för lång.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Wow, att jag inte kommit på det! Jag har långt hår, men aldrig kommit på tanken med hårpinnar! Ska testa det! Tack ❤️
Många Goa Kramar
Annisangel
Så läckra hårpinnar, gillar tekoppen.
Kul idé att fästa hårt med en pinne, måste nog testas 😃
“The Ultimate Answer to Life, The Universe and Everything is...42!”
―
Douglas Adams,
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
#16 Ja det är inte bekvämt om de blir för långa. Det är väldigt praktiskt med långa pinnar om man har långt hår (midjan och nedåt) för då kan man vira håret runt dem. Men annars är de mest i vägen.
Grunden till mina pinnar är strumpstickor nr 6. Sedan kapar jag dem i lämplig längd och sedan är det bara att leka med dekorationer. De andra pinnarna har jag målat och lackat och ligger nu på tork. Sedan ska de få en dekoration på toppen.
jag klippte nyligen av mitt hår, så testa pinnar är det inta tal om…😕
#20 Jag vill gärna se fler pinnar! Jag har "slaktat" en trägalge och vässat till ändarna. Den räckte till 3 pinnar. Nu ska de pyntas :)
Zabelle
Den här står på tork. Pinnen är målad i svart och guld och lackad. Nu har jag satt på pärlorna så den står på tork.
Ingen hårpinne, men hårdekoration iaf. En kasserad strumpsticka i metall (gillar inte att sticka med metallstickor) som är böjd till ett U. Lite färgglatt garn och ett par pärlor och vips har man en tjusig sak att ha i håret…
vilka kul ideer
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Fina hårdekorationer🙂
Läckra grejer!!
Många Goa Kramar
Annisangel
#23 Tack för att du delar med dig och ger oss inspiration :o)
Zabelle
Tack för allt beröm 🙂
#29 Det är bara roligt..