Hjälp :)
jättesnyggt armband…men jag ser inte ditt problem…det går ju bra med vilket lås som helst!! toggle. klo eller magnet….
Tack ska kolla in dina tips:) Nybörjare :) Kan jag ha klämpärlor som avslut ?
Armbandet ser ju onekligen väldigt stelt ut, kanske är det memorywire och utan lås? (Jag skulle förvisso ha lås ändå :P)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Väldigt snyggt. antingen ett pinnlås (toggle?) eller limma på pärlor med stort hål så alla ändarna går in.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Om det är memorywire så behövs inget lås, men om man absolut vill ha lås så kan man ju sätta dit det lås man själv tycker blir snyggast.🙂
ser ut som om det är memorywire, så gör öglor i ändarna (3st) och sätt ihop dom med en ring i varje ände och sen ett lås på det ena😉
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Tackar för alla svar :) nu vet jag precis … ps detta är farligt för nu måste jag göra en beställning till :)
Ozzylover, ibland är "våra" tips inte gratis…….😉
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Haha ..ni kommer bli dyra för mig :)
Dum fråga :) klipper wiretråden i 3-4-5 bitar och ska pärla och sätta in mellandel med tex 3 hål och den rullar bara i hop sig och behöver tips som kan förenkla arbetet :) tänkte om man kunde spänna trådarna med något? Hoppas ni förstår vad jag menar:)
använd en annan sorts wire. memorywire kämpar ju hela tiden efter att återgå till ursprungsläget….
använd t.ex vanlig smyckeswire eller artistic wire…
Men ska den inte behålla den runda formen? Har själv aldrig använt memorywire, det kanske förklarar min fråga 😉.
Ska du använda artistic wire måste den troligen vara rätt grov för att få stadga och hållbarhet.
Den ska behålla den runda formen har inte testat andra wire, är nöjd med armbands wiren när det är klart men störande att den rullar ihopa sig :(
ja det jag då tänker på är ett skruvstäd…men det är ju lite overkill om man inte redan har ett…😐
Om inte tråden är stel sätter jag ofta en påsklämma i änden. Ibland lindar jag runt tråden ett varv innan jag klämmer ihop klämman(det är om tråden bara vill glida)
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Tack för era svar :) Tror ett städ skulle passa ..får kolla om det finns något mindre och ev på blocket …tänkte och på klämmor som jag sätter fast i något ..
niwa har ju en mindre variant…
Tackar så mycket och den var billig :) tusen tack och önskar en solig lördag ..