Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 853 ggr
Ozzylover
0

Hjälp :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gillade detta skarpt ..modellen" men vet inte vad jag ska ha på ändarna? Hur får jag ihop dom ? Ps detta får bli min frågetråd.

sanne62
1

jättesnyggt armband…men jag ser inte ditt problem…det går ju bra med vilket lås som helst!! toggle. klo eller magnet….

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Ozzylover
0

Tack ska kolla in dina tips:) Nybörjare :) Kan jag ha klämpärlor som avslut ?

Svarttusch
0

Armbandet ser ju onekligen väldigt stelt ut, kanske är det memorywire och utan lås? (Jag skulle förvisso ha lås ändå :P)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

anki1
0

Väldigt snyggt. antingen ett pinnlås (toggle?) eller limma på pärlor med stort hål så alla ändarna går in.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
0

Om det är memorywire så behövs inget lås, men om man absolut vill ha lås så kan man ju sätta dit det lås man själv tycker blir snyggast.🙂

mialycktman
1

ser ut som om det är memorywire, så gör öglor i ändarna (3st) och sätt ihop dom med en ring i varje ände och sen ett lås på det ena😉

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Ozzylover
2

Tackar för alla svar :) nu vet jag precis … ps detta är farligt för nu måste jag göra en beställning till :)

Niwa
0

jag tänkte säga som mia,det ser ut som memorywire med öglor i ändarna.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
1

Ozzylover, ibland är "våra" tips inte gratis…….😉

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
0

hehehehe bra sagt 😂

Ozzylover
1

Haha ..ni kommer bli dyra för mig :)

Ozzylover
0

Dum fråga :) klipper wiretråden i 3-4-5 bitar och ska pärla och sätta in mellandel med tex 3 hål och den rullar bara i hop sig och behöver tips som kan förenkla arbetet :) tänkte om man kunde spänna trådarna med något? Hoppas ni förstår vad jag menar:)

sanne62
0

använd en annan sorts wire. memorywire kämpar ju hela tiden efter att återgå till ursprungsläget….

använd t.ex vanlig smyckeswire eller artistic wire…

Veda
0

Men ska den inte behålla den runda formen? Har själv aldrig använt memorywire, det kanske förklarar min fråga 😉.

Ska du använda artistic wire måste den troligen vara rätt grov för att få stadga och hållbarhet.

Niwa
0

har du kanske en liten memorywire. det finns ju olika, halsband,armband 0 ringar. beroende på stl så rullar den ju ihop sig efter sin ursprungs stl.

Ozzylover
0

Den ska behålla den runda formen har inte testat andra wire, är nöjd med armbands wiren när det är klart men störande att den rullar ihopa sig :(

Ozzylover
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni ser på bilden, använder 3 trådar kan man fästa ändarna på något sätt ? Nu får jag sätta trådarna över fingrarna ..hänt att det släppt och pärlorna åker ur :( blev lite stöllig på det ..

sanne62
0

ja det jag då tänker på är ett skruvstäd…men det är ju lite overkill om man inte redan har ett…😐

anki1
0

Om inte tråden är stel sätter jag ofta en påsklämma i änden. Ibland lindar jag runt tråden ett varv innan jag klämmer ihop klämman(det är om tråden bara vill glida)

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Ozzylover
0

Tack för era svar :) Tror ett städ skulle passa ..får kolla om det finns något mindre och ev på blocket …tänkte och på klämmor som jag sätter fast i något ..

sanne62
0
Ozzylover
0

Tackar så mycket och den var billig :) tusen tack och önskar en solig lördag ..