försäljning på fb👎
Det är verkligen gör svårt att sälja nåt på fb, alla som är inne på försäljning av smycken är ju folk som gör smycken… jag själv är ju inne för att få inspiration och inte för att köpa.. vill inte sälja på etsy eller liknande. Försökte sälja smycken som jag hade råkat göra för stora för mig själv men tydligen så vill folk inte ha färdiga smycken??
Det kan vara svårt, tror att försöka sälja själv till kompisar o släkt är det som funkar bäst för mig. De i sin tur kan sedan visa sina saker som någon blir intresserad och vill kolla.
jag har haft sida på FB i något år och har sålt minimalt därifrån, iof så har jag inga priser heller och inte någonstans där det står att jag säljer heller så det kan ju bero på det för min del 😇
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Jag är med på hantverk till salu. men har inte sålt nåt där. Gruppen är sluten, så det är ju bara medlemmar som ser. Och det tillverkar ju själva. Dessutom tycker jag admin inte är så trevlig. man får inte "puffa" inte göra någon ändring. utan måste publicera på nytt när man gör ändringar.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag håller med Niwa, bästa sättet att få sålt det är släkt och vänner. Dels att sälja till dem eller att de kan försöka sälja på sina jobb eller till andra kompisar (mot viss provision). Ett tag hade en kompis ljusparty och då hängde jag med och sålde smycken när hon var klar med ljusdelen. Det funkade också förhållande vis bra (tänker då att jag varje gång fick sålt iallafall några smycken, fick vara inomhus och fick fika, trevligt sällskap o.s.v men gav givetvis värdinnan provision på det som såldes) Marknader kan gå bra och kan gå rent åt skogen - jag påstår att det beror på hur mycket mat man behöver konkurrera med men jag kan ha fel. Hur som helst har jag fått sålt mest de gånger matutbudet varit litet.
Nu är jag inte inne på just den gruppen och säljer men har upptäckt att andra som gör samma typer av smycken som mig tar mina designs (som jag lagt ner rätt många timmar på) och gör dom billigare och säljer!
Är väll inte så där jätteroligt kan jag känna.
Har tom fått höra att endel skickar sina kunder att välja inne på min webshop och sen säga vilken de vill ha, varpå de gör den billigare åt kunden! :O
Det är ett dj*** sätt.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag lägger inte ut nå bilder på mina smycken för att jag inte vill att någon ska kopiera mig, man lägger ju ner timmar och kärlek på sina smycken. Visst jag kopierar också när jag ser nåt fint men det är ju för eget bruk. Man kan inte förbjuda såna beteenden för de kommer ju göra så hur man än gör, men det där lät inge kul..
nej att göra och inspireras av andra är en sak, men att faktiskt skicka folk till en annans sida i eget försäljningssyfte. dvs välj av hennes saker o den gör det billigare är fräckt.
Om man inspireras av någon och gör ett för att testa ja då kan man ju inte göra så mycket.
Jag tycker det är kul att inspireras av andra och tycker då att jag borde visa vad jag gör o förhoppningsvis inspirera andra Dvs ge något tillbaka.
jag brukar oftast fråga om det är ok att testa om jag ser något jag inspireras av om det är 1:a gången jag ser något.
jag har flera som bett om råd/tips från mig och har inspirerats av mig och de har frågat om det är ok att testa och då är det ju kul att få se vad DE gjort sedan. Så jag ser gärna att man visar vad man gjort om de inspirerats av mig.
Dock skulle jag aldrig "sno" en design rakt av om den var annorlunda/nyskapande. el sälja något som jag gjort efter någons mönster om det inte var ok med designern.
sedan finns det ju MASSOR av tekniker som går att variera i oändlighet som inte går att hålla koll på vem som har gjort eller om det gjorts tidigare.
Man får gå på sunt förnuft helt enkelt, Jag ser inspiration som "ge & ta" inspireras jag av andra då visar jag vad jag gjort och hoppas att kunna ge något tillbaka
Hälsa gärna på mig på Facebook.