Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: pärlcaf-et
Läst 1792 ggr
Lemonad
0

Armband av tagel

Kan någon tipsa mig om DIY-video med tagelarmband? Eller som kan ge mig lite tips i tråden? Min väninna fick ta bort sin älskade häst i februari och vill gärna att jag ska göra ett armband av tagel som hon tog från hästen. Flätningen har jag rätt bra koll på men sen är frågan… hur fäster jag avslut och vilka avslut är bäst? Är det ngt annat jag bör tänka på för att armbandet ska bli så hållbart som möjligt för min väninna? (flytta gärna tråden om den ligger fel, jag är sämst på att lista ut var mina trådar ska ligga)

Niwa
0

googlade och det verkar som att sådana avslut som man limmar fast är populära till sådana armband.
jag skulle nog linda ett snöre runt tagel ändarna och sedan limma fast dem i avslutet och sedan lås o motring.

avslut liknande denna

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
0

håller med föregående talare

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Lemonad
0

Vilket lim skulle ni använda? Använder ni samma lim till allt? Och ska jag först limma taglet och låta det torka? (finns det någon risk att limmet sen kan släppa då så motring och/eller lås kan lossna?)

Niwa
1

jag skulle ta en tråd att linda ihop ändarna på taglet med först så att det sitter ihop ordentligt när du limmar sedan. annars finns det nog risk att något/några strån kommer smita från limningen och lossna eftersom

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mmadeit
1

har sett tenntråds armband med tagel inflätat i flätan man syr fast på lädret, det var snyggt…

Lemonad
0

Tack för iden Mmadeit. :D