Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettannat-pyssel
Läst 731 ggr
[[Månen@]]
1

handlesdsmått? :)

Har de gjorts någon handlesdsmåtts tråd? :) Eller är det någon som vet vad snittet ligger på? Jag har 14,5cm och det är tydligen ovanligt, känner bara en med samma storlek, tror de flesta ligger mellan 15-18cm? :) Skriv gärna ditt mått :)

Cessy
1

Till vuxna brukar de flesta ligga mellan 16-19 cm. Visst händer det ibland att några har smalare armar o även större. Om man vill sälja armband som ska passa flera är det smart att ha ett armband som är lite reglerbart typ klolås o kedja. Om man kör knutet är det bra om man i alla fall har ett par öglor som sluttamp.

Jag har 17cm.

Keraleij
0

Nyfiken, måste mäta: 15 cm har jag!

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

SaGas
0

Jag har också smala handleder, ca 15cm. Jag har tydligen ovanligt smala små händer också så jag måste ha armband som sitter ganska tight, annars ramlar de av… Som Cessy säger är det bra med förlängningskedja el liknande om det går. Jag gör ofta alldeles för små armband….

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Cessy
0

Oj - ja härinne verkar då vara en väldigt stor andel med smala handleder för jag vet att det är fler än ni som skrivit som har 15 cm. Att jag påstår 16-19 är för jag utgår från försäljningen hos frissan under mina år där o där liggar de flesta mellan 17-20 cm. Däremot när ungdomar beställt (äldre tonåringar eller unga vuxna kvinnor) så ligger de ofta 15-17cm, så det är helt enkelt inte lätt att ange något normalmått.🤔

anki1
1

16cm är mitt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

[[Månen@]]
0

Men mindre än 15cm behöver man väl inte göra?