Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 751 ggr
[[Månen@]]
0

Vad hade du gjort?

Brukar ni ta mindre betalt på marknader?, jag har satt rätt höga priser (beror på vad man ser som högt pris) på mina smycken för att materialet är dyrt sen räknar jag med tiden och sen hur jag känner att det är värt för mig, sen har jag kikat på etsy vad dom tar för samma material/smycke. Men nu på marknaden vågar jag inte ta lika mycket som jag skulle annars, det har juh gått åt massor med material nu och vanligtvis får folk beställa och då gör jag juh efter personens storlek så det blir juh inge spill och smycket blir juh sålt. Nu har jag juh lagt ut en hel del pengar på det här. Tänk om jag inte får nåt sålt om det är för höga priser?

Vad hade ni gjort?

Artafale
2

Jag har samma priser "hemma" som på marknader. Sen får givetvis trogna kunder och nära vänner en viss rabatt. Tycker du ska starta med dina normala priser, om du sen får höra av många att de tycker du är dyr så fundera på att sänka. Handgjort är dyrare och ska vara dyrare än maskintillverkat. Nu är jag kanske på djupt vatten men jag vill påstå att de som gillar dina smycken är beredda att betala mer för att de är handgjorda och unika, de som klagar på priset hade säkert inte köpt ens om du halverat priset - de vill bara klaga och uppskattar inte hantverk ändå. Lycka till med marknaderna!

[[Månen@]]
0

okej tack för svar:)

hade vart skönt med andra ögon på mina priser, mamma tycker att allt är dyrt så henne går det inte att fråga;)

Cessy
1

Jag tror inte du ska sänka, för om någon som beställt smycken kommer o ser att du tog mer av henne än du nu säljer för så lämnar det en känsla av att ha blivit lurad hos kunden. Hade däremot du sålt till kunden billigare än du säljer på marknaden lämnar det mer en känsla av att vara priviligerad. Att man är viktig nog att få lite rabatt. 

Bättre då att ha någon form av storköpsrabbat. T.ex. 1 armband för 150 kr, 2st för 260 kr eller vilket pris du nu tar för dina armband.

[[Månen@]]
0

aa precis så kan det juh bli