Räkna procent och Etsy??
Hur funkar det med Etsy?
Om man ska sälja genom dom så stod det att de tar 3,5 % av varje såld vara.. men brukar inte procent se ut typ 0,25? är det 0,35%? eller? jag tänkte jag skulle räkna lite på det innan jag gör något.. men de där med skatten då? Jag lä sälja en hel del innan jag behöver skatta, men om man säljer via Etsy nu då, hur blir det då?
Jag tänkte bara sälja undan smycken som ligger, men inte sälja nå mer än det eller ta beställningar. Så tänkte ta bort kontot när jag har fått i väg smyckena som bara ligger och samlar damm
Jag har också funderat mycket på detta med att ha ett etsy konto. Vad är det för smycken som du ska sälja Månen@?
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
armband och halsband
Månen: Jag har inte kollat Etsy specifikt, men kan redogöra för hur procenträkning fungerar i alla fall. Om det står att de tar 3,5 % så innebär det att på 100 kronor så tar de 0,035*100 kronor, dvs 3,5 spänn.
Du har alltså rätt när det gäller hur procent brukar se ut när man räknar. Man börjar alltid med att dela procentsatsen med 100.
1 % av 100 kronor = 0,01*100= 1 krona
10 % av 100 kronor = 0,10*100= 10 kronor
Och så vidare.
vet bara att det visst är väldigt svårt att sälja på etsy man m¨åste vara aktiv och göra listorför att synas osv. dvs sakerna säljer inte sig själv så lätt. + att de även tar en avgift för att ens lägga upp varan oavsett om man får den såld eller ej.
Ja precis det Mmadeit säger är det som fått mig att hålla mig borta från Etsy. Jag orkar liksom inte med att ta mig in o hålla på i forumet o promota mig själv så som hade krävts om man vill sälja, så jag har ingen aning om vad det kostar eller hur de räknar.
Bästa sättet att sälja på då? :)