Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 2543 ggr
Cessy
10

Fototävling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Karlhamn firar i år 350 år som stad o inne på karlshamn2014.se pågår nu en fototävling för oss som är bosatta i Karlshamns kommun. Priset för den som lyckas ragga flest gilla för sin bild är en iPad😮o eftersom jag så sjukt gärna skulle vilja vinna en platta så går jag mot min egen princip o ber er att gilla min bild😇☺️

Nu tror jag inte jag har en chans för jag har ju ingen jättekrets av folk som kommer rösta på mig, men några gilla skulle i alla fall vara roligt att få o bilden är i alla fall i mina ögon rätt hyfsad.😇Den föreställer äppelblom i vår trädgår o är tagen idag ute i regnet vilket ju också syns på bilden. Nå man får ju i alla fall de 5 första bilderna man laddar upp utskrivna o denna kan jag mycket väl tänka mig o rama in o sätta på väggen.

Jag niger o tackar för all hjälp med gilla o här är länken till mitt bidrag:
http://karlshamn2014.se/alla-manader/alla-kategorier/senaste/#649

o det är alltså denna bilden jag tävlar med.

SaGas
0

Nu har du 9 gilla, inkl mitt:) Men oj, vad många fina bilder det var! Det blir en tuff tävling!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Cessy
0

Jo jag som är sjukpensionär o som inte har en aktiv krets av vänner o arbetskamrater har nog ingen större chans, men försöka duger.😉 Det är ju ändå en iPad det gäller.😇😃 Jag får i alla fall bilden utskriven o jag niger o tackar för ditt gilla-klick SaGas❤️

sanne62
0

nu har du 17 gilla…..😃

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
0

Tackelitack Sanne!❤️

quester
0

mannen min, lägger också en röst…/ sanne

Cessy
0

Niger o bockar o säger Tackelitack. ❤️

[[Månen@]]
0

Röstar :), det var ju en jätte fin bild! Jag skulle absolut kunna ha en sån på väggen! :) göör läcker:))

Cessy
1

Tackar o niger för det Månen!❤️ Jo den bilden känns väldigt bra att få utskriven, för den kommer jag gärna titta på sedan 😃

SaGas
0

Lycka till! Du får inte glömma att berätta hur det går:)

Cessy
0

Tackelitack SaGas - jo då jag lovarberätta, tror jag ligger rätt hyfsat till men det är ju ett väldigt stort hopp till vinnarna o eftersom jag inte har något stort yttre gäng så är det nog nu ungefär så bra som det kommer bli, men jättekul att så många har röstat😃 men jag lovar rapportera👍

Niwa
0

nu vart det 40 gilla med mitt!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
1

Tackelitack Niwa❤️

MariesSilversmycken
0

Så fin den är, tjusigt med dropparna! Jag röstar också.

Mina silversmycken: http://www.marie.gaillard.se

Niwa
0

så lite så, det är ett vackert kort

Cessy
0

Tackelitack MariesSilversmycken❤️

O glad att ni gillar bilden😃, för jag kände att den blev helt ok o att jag gärna skulle vilja ha den på bild hemma på väggen, så att få den utskriven känns ju också som en fin belöning för att man skickar in.👍 (Man får de 5 första bilderna man skickar in utskrivna)

Jag hade missat denna tävlingen o det är det nog många som gjort o därför skickade de ut ett reklamblad i fredags o när jag såg att man kunde vinna en iPad för den bilden som får flest Gilla varje månad (tävlingen pågår t.o.m. dec. 2014) så blev jag ju väldigt sugen.

Jag har aldrig ägt en platta o är väl något jag inte skulle unna mig då min dator o min mobil är det som pengarna går till o som jag sedan försöker ha kvar så länge det går innan jag köper en ny, men jag blev ju vääääldigt sugen på en platta då jag såg flera på BeadLoversMeet ha sådana stående framför sig på bordet o där de då hade mönster/tutar som de kunde se medans de sydde med pärlorna o låt oss säga att då slog habegäret verkligen till😇☺️

Nu skulle jag alltså inte få för mig att köpa en ändå, för det finns mycket annat som måste gå före ett sådant köp, så det finns det bara inte ekonomiskt utrymme för, men att vinna en sådan hade ju varit helt fantastiskt.😍 Antagligen kommer jag under årets lopp skicka in bilder om jag känner att jag hittar något som känns fotograferingsbart o givetvis att bilden blir så pass bra att jag gärna vill få hem en utskrift av den.😃

Så jag tackar o niger o är jätteglad för era röster o att ni tycker om min äppelblomsbild❤️

Niwa
0

det skall röstas varje månad alltså? då får du nog påminna oss flera ggr 😃

Cessy
0

Jo risken finns att jag skapar en ny tråd nästa månad 😇☺️ - om jag får till en tillräckligt bra bild. Kanske blir det inte varje månad, för det beror ju på om jag får till en bild som känns som den kan vara något att tävla med o det bör ju ske i första delen av månaden så att bilden har chans att samla lite röster😉😃

Niwa
0

aha trodde det var samma bild som skulle röstas på varje månad 😃
klart du får till en bild i sommar, då finns det ju massor att fota på 🙂
hojta till så kikar jag in och röstar

Cessy
0

Tackelitack Niwa o jo det gör jag nog om det känns som jag får till någon bra bild i början på en månad som är värd att tävlas med, men knappast varje månad. Måste nämligen plocka fram min riktiga kamera, för mobilen har tyvärr för dålig upplösning för att platsa o tävla med😮. Hade den fixat det så hade det nog garanterat blivit en bild varje månad för den har jag ju alltid på fickan, men kameran kräver ju mer att man medvetet tänker att "Nu ska jag ut o fota det eller det" o det var ganska länge sedan jag höll på o fotade på det sättet. Har dock för mycket länge sedan (ca 30 år sedan) hållt på en del med foto o framkallade själv bilder som jag sedan gjorde foto av, men det var en annan tid o helt annan utrustning än den i dagens digitala värld.

Cessy
1

Nu har bilden äntligen kommit upp på sidan o den ligger för tillfället 4:a med 60 röster, men den behöver ju maaaaaassor med fler röster. Det verkar dock som man kan rösta en gång till nu när den blivit "synlig" på sidan.
Man kan även rösta 1 gång från varje ev. enhet man har d.v.s. 1 gång från datorn, 1 gång från sin mobil, 1 gång från sin platta o.s.v. o eftersom jag vet att jag kommer behöva alla röster jag kan få för min äppelblomsbild (som jag partiskt tycker är jättefin😇) så ber jag alltså dig rösta igen o från så många olika enheter du kan☺️ för vinsten - en iPad - skulle jag ju så himla gärna vilja försöka vinna.😃

Här är länken som går till själva sidan där man ser alla bilderna o äppelblomsbilden ligger för tillfället 4:a 
http://www.karlshamn2014.se/maj/alla-kategorier/popularaste/

o här är länken som går direkt till bilden:
http://www.karlshamn2014.se/maj/alla-kategorier/popularaste/#649

o det är alltså så här min äppelblomsbild ser ut så att ni kommer ihåg vad det är jag röstfiskar för.

Niwa
0

jag kunde rösta en gång till, fast jag gjorde det inte 😉
joooo klart jag gjorde 😃

Cessy
0

Tackelitack Niwa❤️

Svarttusch
0

Självklart röstade jag (en andra gång)! Jättefin bild! Kan nog få maken att rösta också, kan är ju ändå från närheten av Karlshamn och har gått i skola i staden ;)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Cessy
0

Tackelitack Svarttusch❤️

Ja själv är jag ju född o uppväxt i Kristianstad/Wä, men flyttade till Karlshamn för 20,5 år sedan så sonen är född o uppväxt här. Grannarna ansåg att jag bara tagit mitt förnuft till fånga o flyttat hem, för farfar o pappa var ifrån Karlshamn😇😃

Cessy
0

Jippy - 100 gilla nu.✨Om det fortsätter o komma in lite röster allt eftersom så vem vet då kan jag kanske få behålla klassvinsten o få en canvastavla. Vore verkligen jätteskoj!😃

Visst iPaden hade ju givetvis varit roligast, men it-killen har ju lyckats få in 170 gilla på bara en dag, så  det är nog utom räckhåll. Fast en canvastavla av av min äppelblomsbild vore också jättekul, men då gäller det att rösterna strömmar till efterhand för det kommer inte räcka långt med 100 röster den 31 maj, men just nu njuter jag av att se siffran 100 o tackar alla er som hjälper mig med era gilla-röster❤️

Artafale
0

101!

Cessy
0

Tackelitack Artafale❤️

SaGas
0

Jag kunde också rösta en gång till! Nu har du 147:) Imorgon ska jag rösta en från datorn och paddan också.

Cessy
0

Åh tackelitack SaGas❤️

Har nämligen upptäckt att det bidraget som ligger 4:a o som ju har fotot i samma kategori som jag själv så därför konkurrerar  vi om samma kategorivinst d.v.s. en canvastavla är frun till han som vann aprilmånads totalvinst. 

Det fotot som totalt sett har flest röster oavsett kategori vinner ju en iPad. Sedan är där ju 4 kategorier man kan tävla i o den som vinner varje kategori (Jag tävlar i kategori blå = Mitt Karlhamn. Skulle legat i natur, men råkade lägga bilden i Mitt karlshamn. Nå där ligger ju fler blombilder i mitt karlshamn så det är tydligen ok trots allt.) 

Han som vann totalt förra månaden vann också två kategorivinster o detta innebär att där redan finns ett nät av tidigare röstare som han alltså kan dra igång å fruns räkning, så risken är betydande att plötsligt så börjar det bara segla in en massa röster o hon bara glider förbi. 

Så jag är tacksam för varendaste röst jag kan få. IT-killen går nog aldrig att nå, för han har nog ett så stort nät av människor som kan rösta eller så har han en sådan där IP-adressomvandlare o kan därmed se till att för egen maskin skaffa sig de röster han behöver (fick ett mejl från en person som påstod detta, men jag vet inte om det är sant eller osant o struntsamma vilket, för vi fiskar ju alla röster på olika sätt o vissa saker går ändå inte o bevisa o jag känner mig ganska tveksam till den som tipsade)

Dock skulle jag hemskt gärna vilja ha en canvastavla av min äppelblomsbild för den skulle bli så fin att ha på vår vägg. Visst hägrar iPaden, men den får nog bli en annan månad senare framöver - ja om jag nu får till någon/några vettiga bilder förståss, men äppelblomsbilden på canvas känns liksom inom räckhåll, så jag niger o tackar er alla för varendaste röst ni kan ge mig. Tack!❤️

Svarttusch
1

Jag tvingade maken att rösta också. Ska försöka komma ihåg att rösta från mobilen samt hans surfplatta också :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Cessy
0

Oj - stackars din make Svarttusch😇, men jag tackar o niger för detta.❤️

ommok
0

Röstat från jobbdatorn också, och nu har du 155 röster. 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
0

Åh tackelitack ommok❤️

leja
0

Nu blidde det 160 i alla fall.

Lycka till!

Vad ska man ha som signatur tro?

Cessy
0

Tackelitack leja❤️

SaGas
0

185👍

Cessy
0

Jo det har hänt lite saker. Det är verkligen många som är superduktiga på att hjälpa mig.❤️

Artafale
0

Ja, vi kämpar vidare!

Cessy
0

Visade sig att sambon faktiskt raggat lite röster o det var nog lite av det som visade sig idag.😃

Cessy
0

…. o jag tackar o niger för er allas insatser för att ragga röster❤️, för just nu trillar det ju in rätt mycket bilder dagligen, så frågan är ju hur det ser ut den 31/5?

ommok
0

Nu är det 195 röster på din bild. ✨

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
0

o nu är det 197😃 Hej vad det går undan o vad duktiga o snälla alla är som röstar på min bild 👍❤️

Cessy
0

Oj - 204 nu😮 Heja vad ni är duktiga alla o tackelitack❤️❤️❤️

Cessy
0

o nu har jag 246 röster/gilla o den som leder har 256. Alltså bara 10 rösters skillnad😮 Woow vad ni alla är duktiga på att rösta👍 Jag niger o tacker er alla för era röster!❤️

SaGas
0

Oj, vad spännande! Du har ju faktiskt en chans att vinna! Tyvärr kan jag inte rösta fler gånger. Heja heja!

Artafale
0

Tänkte göra en rush på jobbet nästa vecka - hoppas bara att våra datorer inte räknas som en!

Niwa
0

hahaha så kan man ju också göra artafale!!
JAg länkade till cessys bild på Facebook och hoppas jag har snälla vänner som gör som jag ber dem om :-) grannen skulle rösta iallafall

SaGas
0

Smart, Niwa! Det måste jag också göra! Klart vi måste hjälpa Cessy att vinna en Padda!

Niwa
0

ja absolut!!😃

SaGas
1

Nu har jag länkat och tiggt röster… Hoppas det trillar in några gillatryck till!

Artafale
3

Facebook hade jag redan gjort, blev väl en och annan röst i alla fall som det verkande. Men vi har ju månaden på oss att fixa Cessy en PaddaKramas och jag gör en omgång till på facebook nästa vecka. Låt oss hoppas att Volvos datorer i Göteborg inte räknas som en!

Cessy
0

Åh vad ni är superdupergulliga alla. 😍 Jag tackar o niger för fullt o blir som sagt jätteglad för varje röst❤️❤️❤️

ommok
1

252 röster på din bild just nu. 🙂

Cessy
2

o nu är det 266 o jag leder🥳 Tackelitack alla för era röster❤️

Nu är han som jag "kört om" på semester så jag antar att han sätter fart igen när han kommer hem. 3 :an jagar ju precis som jag o har de senaste 2 dagarna fått ca 50 röster, så jag är övertygad om att hon kommer försöka jaga ifatt.

4:an har också börjat röra på sig framåt, men ligger ju en hel del efter. Sedan har det plötsligt dykt upp en ny 5:a (styvmorsvioler i solsken) o det är samma fotograf som till ekorren.

Ja mycket kan hända, för det är ju rätt många dagar kvar o det är fullt möjligt att det plötsligt dyker upp någon helt ny som bara rusar fram för det är ju 14 dagar kvar, men jag njuter i alla fall just nu av att jag faktiskt leder. Det trodde jag aldrig o jag är jätteglad o tacksam för era röster!👍😃❤️

Cessy
1

Jippy 300 nu. 
Tvåan jagar vidare o har just nu 287
Trean har 267 .
o precis som jag misstänkte så seglade där plötsligt in en ny femma idag med 99 direkt o frågan är ju vad som händer där sedan, men det där återstår ju att se o än kan det komma fler som seglar rakt in o sedan skenar vidare, men 300 är rätt kul o se o jag säger tackelitack till alla er som röstat!

Artafale
0

311 tror jag det har blivit!

SaGas
0

Heja Cessy!! Det här är ju riktigt spännande!

Niwa
0

ja detta är spännande, hoppas du hinner få lite fler röster

Cessy
0

Jo några till har trillat in o tvåan fortsätter också o plocka några, men inte i så snabbt takt så än så länge håller min bild undan. Känns lite för bra för vara sant.😮Men jag är otroligt tacksam för varendaste röst jag får, för nu pågår ju ändå nedräkning. Idag är den 22/5 o tävlingen pågår till 31/5.

Nå ställningen just nu är att jag leder❤️🥳👍😃

Jag har 321 röster/gilla
Nr 2 har 301
Nr 3 har 268

4:an får en röst då o då o 5:an som seglade upp har plockat några fler, men i väldigt långsam takt. Det kommer nya foton varje dag o jag väntar ff. på att det ska komma någon som har turbofart o som skenar igenom allt på sin väg mot toppen, men än så länge leder jag alltså o tackar er alla för era röster.  Får jag några varje dag, så vem vet då fortsätter jag kanske att hålla undan mot 2:an? Hur som helst - ni är fantastiska o TACK!   ❤️✨❤️

SaGas
0

Håller tummarna!!

Cessy
0

Tack SaGas🙂

gias
1

Nu är det 366 🙂

“The Ultimate Answer to Life, The Universe and Everything is...42!”
Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Cessy
2

Ja just nu är det 373

2:an har 349

3:an 270

Det återstår ju några dagar innan den 31/5 är till ända så mycket kan hända än.

Niwa
0

hoppas hoppas Cessy!!!

Cessy
0

Tack Niwa!🙂

Innan idag såg det ut som 2:an fortsatte närma sig som hon gjort sedan slutet på förra veckan o så plötsligt satte de ny fart igen med röster till mig, så någon verkar lyckats ragga fler röster till mig o det tackar jag o niger för, för nu känns det genast lite mer lovande igen😃

Cessy
0

Tja 2:an kommer gå ifatt mig ifall inte några fler kommer o rösta eller kan få kompisar att rösta, för just nu skiljer det bara 12 röster o hon närmar sig hela tiden. Nå det blir bra med en canvastavla också.

Svarttusch
1

Jag har fått igång min surfplatta äntligen så jag ska lägga en röst från den sen också :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Cessy
0

Tackar o niger för detta svarttusch❤️, för trots att jag fått så många röster idag så är hon nu ifatt. Visst just nu när jag tittade så skilde 1 röst men hon kan vara om nu när jag skriver. Så kan någon rösta eller ragga röster så lär det verkligen behövas, annars blir det förhoppningsvis i alla fall en canvastavla o det är ju inte heller fel, men kan ni rösta så snälla gör det. Tack ❤️

SaGas
0

Jag har lagt ut länken en gång till på fb. Två röster skiljde nu! Detta är inte bra för mina nerver;)

Cessy
0

Tack SaGas men hon är som jag trodde förbi o leder nu med 6 röster o jag har en känsla att hon kommer fortsätta o öka på ledningen för hon vill ha ett betryggande avstånd helt enkelt.

SaGas
0

Cessy, nu ligger ni lika!

Cessy
1

Oh woow vad fantastiska är o vilket drag med massor av röster 😮 Just nu har hon 445 o jag 444. Rösterna bara visslar in o detta hade jag aldrig trott. Ni äger! 👍❤️

Allamej
1

Nu verkar du ligga 1:a men jag fortsätter fiska ändå :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cessy
0

Njae det böljar fram o tillbaka, så den stunden jag inte får några röster drar hon ifrån, men just nu verkar vi förvånansvärt nog ganska jämnstarka o växlar hela tiden plats o det hade jag def. inte förväntat mig. Jag tackar o niger för hjälp med fortsatt röstfiske Allamej.😃❤️

Cessy
2

Igår så stod det klart att en person tyckte det var orättvist att jag försökte röstfiska att hen tänkte rösta på bästa bild o inte för att jag bad om det o så här svarade jag hen då:

" Tja eftersom jag gillar min bild o faktiskt tycker den är bra, så går jag ju inte ut o raggar för att andra ska få röster, för så är inte tävlingen upplagd. Däremot står det ju givetvis var o en fritt att rösta på flera o att ge dem de gillar sina röster. Det är dock lite dubbelt om de ger både mig o tvåan sina röster för då skjuter de mig i sank, för jag betvivlar i högsta grad att tvåan går ut o raggar röster till mig.

Man får nämligen en direktlänk till just sin egen bild meddetsamma man laddar upp den o tilfrågas var man vill dela sin bild någonstans o länken leder alltså till ens egen bild. Så röstningen bygger på att var o en raggar röster till just sin bild o det handlar tyvärr nte alls om att må bästa bild vinna utan det handlar helt klart om vem som kan ragga flest röster.

Själv har jag dock givetvis röstat o jag tror jag röstat på 40 olika bilder, men det är alltså inte så denna tävlingen är upplagd, utan det är ren o skär röstraggning det handlar om o ingenting annat o det är upp till var o en att ragga så många röster var o en kan till just sin bild. Däremot tycker jag att det är självklart att gillar man inte bilden så röstar man inte. Precis som om man gillar den så röstar man"

Tänkte att just detta har jag troligtvis inte varit tydlig nog med. Att det är en röstfisketävling o inte "må bästa bild vinna tävling" Jag har ju röstat på samtliga bilder jag tycker är riktigt bra bilder ur fotosynpunkt o så bilder som jag gillar o det är nog långt mer än 40 men jag har aldrig räknat alla de som fått min röst, men så gör ytterst få av oss deltagare, för i så fall skulle många av de bra bilderna ha mycket fler röster. Utan det är o förblir en tävling där det gäller få andra o rösta på en o det handlar inte alls om hur bra eller hur stark ens bild är. 

Nu tycker jag ju dock att min äppelblomsbild är riktigt bra för annars hade jag aldrig haft mage att gå ut o röstfiska så som jag gjort. Bilden måste liksom vara värd en bra eller vinnande placering för att jag ska tigga röster på det viset o det tycker jag som sagt var partiskt nog att bilden faktiskt är värd.☺️😇😃 Niger som sagt var o tackar för era röster o blir precis lika glad för varenda en jag får. Tackelitack!❤️

Niwa
0

jag raggar vidare också. försöker få sambon att logga in trots att han aldrig är inloggad på FB. undra om det går att logga in på olika Ipad även om det är samma nätverk??

Cessy
0

Så länge man har samma ip-adress o det har man ju även om man är olika inloggade på fb från samma dator eller en padda som går via nätets wi-fi så går det inte o rösta mer än sammanlagt 1 gång. Man måste få tillgång till olika ip-adresser för att det ska fungera. Sina telefoner kan alla däremot rösta 1 gång ifrån för de går ju på eget "nät" o loggar man sedan in på något wi-fi nät med sin telefon så kan man rösta igen.

Jag niger o tackar för dina försök Niwa ❤️, för det beövs verkligen då hon återigen dra ifrån o jag ligger just nu under med 9 röster o det ökar hela tiden.

Niwa
0

attans så hade jag loggat in i centrum där jag var nyss hade jag kunnat rösta igen?

Cessy
0

Ja för går du via ett annat nätverk så får du en annan ip-adress så ja då kan man rösta igen.😇😃

Mmadeit
5

fick lov att köpa ny telefon igår så nu har jag kunnat rösta en gång till…

Cessy
0

Tackelitack Mmadeit ❤️

Cessy
1

Ja det böljar verkligen fram o tillbaka. Plötsligt leder jag o så ligger jag under o så ökar hon massor o så plötsligt börjar jag komma ifatt o så går jag om igen o just nu leder jag med 16 röster. Prata om berg o dalbana o jag tycker ni alla är helt enormt fantastiska - Tack alla för era röster  o den 31/5 (antar att det är tills midnatt?) så är det alltså över, men tills dess kommer det säkert bölja fram o tillbaka, så jättetack igen för alla ni som hjälper mig att genom rösta o röstraggar åt mig. *kram*

Allamej
0

Cessy, Jag tror du har en padda 🎁❤️✨🏆🎂🌺

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cessy
0

Åh ingenting är klart ännu för jag tror att räkningen stängs av vid midnatt den 31/5 o det är på lördags natt, så jag är ganska säker på att hon kommer jaga ifatt igen för det är ju 2 dygn kvar, men ni har alla varit helt fantastiska 👍❤️😃

SaGas
0

Wow! Snart 500!

Cessy
0

Ja det är helt otroligt!😃

Niwa
2

Jag lyckades rösta en gång till via telefon när jag loggade in på vårt hemnätverk

Cessy
1

Tackelitack Niwa❤️

Just nu har jag 515 o hon har 483, men jag förväntar mig att hon plötsligt börjar jaga ifatt eller så är hon taktisk o väntar tills imorgon med att susa förbi? Hur som helst så värmer det hjärtat att ni är så många som hjälper mig med att rösta o dela (raggar röster). Är helt otroligt vilken respons det blivit! ❤️❤️❤️

Cessy
2

o nu är det plötsligt 523 röster o 40 rösters försprång😮👍😃❤️
Hm undrar när hon börjar jaga eller om hon som sagt var bidar sin tid?

gias
1

Åh, jag kunde rösta igen 😃 534 ät det nu

“The Ultimate Answer to Life, The Universe and Everything is...42!”
Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Cessy
1

Tackelitack gias❤️ 

Jo 534 är jättebra samtidigt som jag blir allt mer nojig på tvåans stillaliggande. Förväntar mig faktiskt en attack, men om det är så så kommer den nog inte förrän imorgon o om hon nu samlar trupperna så kommer det väl bara vissla till imorgon kväll så har hon blåst förbi. Fast det kan ju vara jag som bara är nojig, men hon har aldrig legat stilla på detta sättet tidigare, så det är svårt att inte bli det.☺️ Så jag niger o tackar för varje röst jag kan få, för jag har en känsla av att jag kommer behöva dem alla.😇

Cessy
0

Ja idag är det sista dagen o röstningen stänger väl förhoppningsvis vid midnatt. Hoppas i alla fall att det går per auto, så att inte röstningen fortsätter tills måndag. Än så länge leder jag men tvåan har tagit lite mer än 50 röster sedan igårkväll, så det känns som att hon mycket väl kan ta sig ifatt innan midnatt. Nå hur det än går så har ni alla varit jätteduktiga o jag niger o tackar för era röster o era försök att skaffa fler röster åt mig. Tack!🌺❤️

SaGas
0

Iiiih! Nu är det spännande!

Cessy
0

Ja det är det verkligen SaGas. Sitter på väg hem i bil nu, så jag hinner hem o se hur det går. Hon ökar ju en hel del nu, så det blir nog på håret om det går vägen.

SaGas
2

Cessy!! Du vann!! Grattis! Jag är nog lika glad som du:)

sanne62
2

GRATTIS !!!!! 😃🌺

Cessy
3

Ja jag är verkligen superglad. Värmer så i hjärtat o jag tacker er alla för era röster era röstraggningar o hjälp! TACKELITACK - kan inte riktigt fatta att jag vunnit en sådan här tävling o fått sådant stöd.😃🌺❤️😃🌺❤️😃

Niwa
1

Grattis!!!!

ommok
1

Grattis Cessy! :-)

Cessy
2

Tackelitack SaGas, Sanne, Niwa o ommok! o tack för alla röster o röstraggningshjälp. Ni är fantastiska!❤️🌺❤️🌺❤️

SaGas
1

Vinner du både iPad och canvastavla? Eller är det "bara" iPaden?

Cessy
1

"Bara" iPaden (jo jag mailade o frågade tidigare) så jag ska nog låta äppelblomsbilden ändå bli en liten canvastavla. Ska höra med dem på photomic om storleken. Har kört upp bilden stort på tv:n o det håller den för, så kanske jag kan ta 30x40cm. Får se vad de säger annars blir det 20x30 cm. Skulle ju faktiskt vara jättekul o ha den som ett minne från allt under den här tävlingen som värmt o glatt mitt hjärta så.❤️😃

Allamej
0

Yaj! Du fixade det!!!! Jag SAAAAAA ju det… jue 😎❤️🎁✨🏆🌺

Cessy
1

Ja det gjorde du Alllamej!😃o stort tack för all hjälp med röstning o röstraggning❤️🌺❤️

Artafale
3

PokalFör en gång skull vann rätt bidrag Skämtar GRATTIS!BlommaBlomma

(och då tänker jag melodifestival, och kommunalval och sånt och inte tävlingar här!)

Cessy
2

Tackelitack Artafale😃 Ja tack vare er allas benägna bistånd så vann jag ju o det niger o tackar jag för o är som sagt var megasuperduperglad för att ni tog mig till vinsten. Tack!❤️

Cessy
4

Hurra! Fick pecis ett trevligt telefonsamtal  Jag ska få min iPad nästa torsdag vid en liten priscermoni på Karlshamns Sparbank. Jippy!  Än en gång tackelitack alla för att ni röstade o röstraggade åt mig

sanne62
0

😃

Cessy
2

Ja här är min vinst - En iPad mini (2nd generation) 16GB wi-fi😃De kunde tydligen inte få ihop oss alla 4 vinnare, så det blev bara jag o den killen (Tom Malmqvist) som vann med sitt barnbarn som gungade med tungan ute. Så det var jag o en massa karlar o det hela kändes ju allt lite trist att inte alla pristagarna var där. 

Jag vann ju iPaden som jag är superlyckig för, tack vare era allas röster❤️😃❤️ o bilder togs sedan ute o det trycktes på en keps på huvudet som det står Gilla Karlshamn på o såg jag inte besvärad ut innan (ser alltid ytterst besvärad ut på alla foton eftersom jag absolut aaaavskyr att hamna på bild, men då någon trycker ner en keps på skallen så blir det ännu värre☺️) Finns dock inga bilder upplagda ännu o kanske försvinner de i nyhetsflödet då ju den stora nyheten i Karlshamn idag ändock är studenterna (hoppas det i alla fall😇).

Nu vann jag ju ingen Canvastavla men då jag körde upp biden stort på tv:n för att visa min mams o då såg hur bra den blev trots det stora formatet så har jag faktiskt beställt en canvastavla men jag tyckte att 30x40cm räckte. Den kommer väl förhoppningsvis i nästa eller nästa vecka igen o den blir ett trevligt minne på hur fantastiskt ni alla ställde upp o röstade o fick mig att vinna en iPad mini❤️ o sedan är ju faktiskt bilden riktigt bra också så både minnet o bilden var värd en förstoring.😃

sanne62
0

😃

ommok
0

Grattis igen, Cessy! Det är en väldigt fin bild som verkligen förtjänar att synas! Och så härligt att du faktiskt kunde vinna ipaden. 🎂✨

Cessy
0

Tackelitack Sanne o ommok!😃

Ja numera kör jag ju med bilden som skrivbordsunderlägg på datorn o tack vare det så kommer ju bilden upp på tv:n varje gång vi ska se någon DVD.😇 Har ju ett ganska stort bibliotek av filmer o serier, men så småningom kommer ju detta falla bort för när vi får fiber så kan vi ju mer nyttja att streama mer. Har ju Netflix idag, men vi kan bara titta på den när inte sonen också vill använda sin dator, för det tar för mycket av vårt bredband att använda streamingtjänster i daxläget.😮

Så datorn funkar som DVD-spelare o då syns bilden som sagt var på tv-skärmen o att se den så stort, får mig att inse att den faktiskt är rätt fantastisk i sina detaljer o färger o den håller för att dras upp så stort som tv-skärmen är utan problem, så håller den för 30x40cm o den skulle kunna bli betydligt större, men vi ska ju kunna hänga upp den någonstans också utan att den tar över hela väggen.😇😃

Cessy
1

Har fått hjälp av sonen att hitta gamla NES-spel till min iPad (Dr Mario, Adventures of Lolo3, Solomons key o Zelda - blir nog några till kan jag tänka mig 😇) o nu har jag flera timmar att roa mig offline med när jag är ute med katten eller på havet 😃 Sedan kan jag konstatera att en iPad är eg. en stor iPod Touch. När jag kom in på iTunes så föreslog den också att jag skulle ta hem de appar jag hade i iPod Touchen o som jag ser det när jag navigerar runt så är paddan slående lik iPoden. Visst utvecklingen har gått framåt, men skillnaden förrutom storleken på skärmen/enheten är eg. speciellt stor, så det gör ju att jag genast känner mig mer hemma trots allt.🙂

Cessy
2

Här är den utlovade artikeln om vinsten/tävlingen som innehåller en del sakfel o som har döpt om mig till "Lillan" men i övrigt också innehåller en del andra felaktigheter, men där är också en bild. Nu var det ju bara killen med bilden på flickan som också var en medtävlare (Tom) han till vänster med ekorren är bankens vd o han längst bort till höger är Photomics vd. Jag lyckades i alla fall se ganska glad ut om än med viss grimas, men i vanliga fall brukar jag snörpa ihop mig totalt eftersom jag avskyr att bli fotad.

http://commersen.lokaltidningen.se/appelblom-i-var-tradgard-segrade-/20140618/artikler/706189777/2003#.U6IO--8OMh8.facebook

SaGas
0

Fin bild! Och så kul att få ett ansikte på dig, Cessy! Man kan ju undra var dom har fått "Lillan" ifrån? Läser man artikeln så ser man att du har fått många nya namn, Cecilie, Cecila och Lillan…. Grattis än en gång till din padda! De är faktiskt väldigt bra att ha:)

sanne62
0

det blev ju en jättebra bild på dig cessy ! 😃

Cessy
0

Tack SaGas o Sanne. 😃

Jag tror att journalisten blev förvirrad av att dels fanns inte min bild där (men då måste jag ju leta upp den sa han o såg ut som det var ett merjobb han inte uppskattade) Sedan var där väldigt många i rummet (8 karlar + mig o Tom) o alla pratade lite hur som helst o där var mycket fakta som seglade runt o en hel del av detta fick han uppenbarligen inte grepp om för artikeln innehåller flera sakfel. Bland annat berättade jag att jag lämnat in fotot i Cecilia men att jag till vardags kallas Cilla eller Cessy o Cilla hörde han väl helt enkelt som Lillan.

Cessy
1

Först: Nej jag har INGEN BILD med denna månaden i Karlshamn 350 år, för många av er fantastiska pärlor/fb:are hjälpte ju mig att vinna iPaden förra månaden. Kan bara konstatera att förra månaden så tog min äppelblomsbild o den fina ekorrebilden tydligen lite musten ur tävlingen. Hon med ekorren har rätt många bilder med denna månaden också, men denna gången har hon ännu inte fått igång röstningen men verkar i alla fall just nu känske ändå få en canvastavla av en annan ekorrebild. Kanske drar hon igång senare med rejäl röstraggning för att slippa samma fajt som det var mellan oss båda en gång till eller så orkar helt enkelt inte hennes omgivning med att rösta så en gång till.

Det är alltså än så länge ganska få röster på bilderna om man jämnför med förra månaden o lite synd tycker jag att det är att så pass manipulerade bilder ligger högst upp o personligen gillar jag inte alls den ytterst hårt bildbearbetade o konstrurerade bilden som leder. Älskar däremot den bilden som ligger 3:a, för det är ett naturligt o jättefint porträtt av flickan. Ja där är jättemånga fina bilder o liksom förra månaden har jag varit inne o röstat på de bilderna jag gillar både från datorn såväl som med mobilen o jag kollare varje kväll efter nya/senaste bilderna.

Titta gärna in på sidan o rösta på de bilderna ni gillar men jag röstraggar alltså INTE för någon speciell bild, utan bara för att få in lite fler röster i tävlingen o att ni fritt röstar på vad ni gillar.
http://www.karlshamn2014.se/juni/alla-kategorier/popularaste/

Cessy
1

Hurra - idag kom äntligen mitt ena fodral ( o jo eg. kom det ovanligt fort, men all väntan känns alltid väldigt lång😉) så nu är min mini iPad mycket lättare att handskas med.😃

Cessy
0

Här hittar du fodralet om du nu skulle vilja ha ett likadant. 

http://www.ebay.com/itm/321355926785?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.