Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 1066 ggr
SaGas
0

Thread zap...

…är det något man behöver? Jag har hört många som tycker att den är helt oumbärlig. Jag har hittills klarar mig bra med knutar och en vass sax till min fireline… Men häromdagen fick jag tillbaka ett armband som gått sönder litegrann, ser ut som om en knut glidit upp. Hur gör ni? Knyter, limmar, zappar?

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Cessy
1

Knyter, syr baklänges, knyter igen, syr baklänges o gör så 3-5 ggr. Men de flest zappar, men jag har aldrig lärt mig lita på det.

ommok
0

Jag gör som Cessy, knyter, syr fram och tillbaka och knyter igen några gånger, och sen använder jag min thread zap för att bränna av tråden. Fireline förstör saxens egg, så jag föredrar att bränna av tråden framför att klippa den. 😉

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
0

jag knyter och syr fram o tillbaka, jag med…kapar tråden gör jag med en skalpell….

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

SaGas
0

Då gör ni ju som jag brukar göra då. Jag brukar väl göra sisådär tre kirurgknutar och kapar tråden med beadsmiths thread snip (liten specialsax). Det kanske är onödigt att lägga pengar på en zapper då… Är inte ens säker på att det var en knut som gått upp på det trasiga armbandet, det kan lika gärna vara så att det hakat fast i nåt och gått av!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Cessy
0

Jag kapar också fireline med rakblad, men en sådan där medaljong som innehåller rakblad för det var ett barnsäkert sätt då när Joakim var liten o den medaljongen hade ju många rakblad i sig, så den fungerar ff. aldeles utmärkt att kapa fireline med 🙂

Niwa
1

Zappen används bara för att kapa tråd när jag är klar med något så att det blir så kort stump som möjligt

Hälsa gärna på mig på Facebook.

[[Månen@]]
0

vad är en zapp`???

Niwa
0

En slags "penna" som man kan bränna av linor med

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Denna kommentar har tagits bort.
Niwa
0

Grr försökte bifoga en bild men går inte via mobilen. :-(