Har FB tagit över.....
…vårt fina "personliga" forum??? det vore hemskt tråkigt om det dör ut…jag gillar ifokus upplägg betydligt bättre än FB´s röriga upplägg….
Jag hoppas inte heller det, anser att det är två helt skilda forum. Mitt skapande får sin kick här! Mycket trivsammare miljö eftersom vi alla ju mer eller mindre grävt ner oss i samma träsk 😉Sen att jag visar det jag gör i glasväg även på facebook är ju mest för att jag hoppas få sålt lite den vägen 🙂.
Annars ser jag facebook som förutom att få en inblick i vänners dagliga liv är ett sätt att "hålla kontakt" med gamla arbetskamrater och skolkompisar, släkt man sällan träffar m.fl och många av dessa är människor jag tycker om och garanterat helt hade tappat kontakten med annars. Nu blir det t.o.m en och annan nostalgitripp över en fika eller ett glas vin👍
Nej, det hoppas jag verkligen inte! Vi får hjälpas åt att se till att det inte blir så:)
Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken
ja jag hoppas vi kan det….jag förstår att det är jobbigt och tidsödande att ha koll och lägga in bilder på både FB och forumet men denna sajten slår FB med hästlängder….
Njae FB tog över detta forumet för flera år sedan, för många härinne försvann då till fejjan. Sedan vi som blev kvar har hållt liv i forumet, men det blir nog aldrig var det var i sina glans dagar o så brukar det ofta gå med alla forum. De har sin storhetsperiod o sedan falnar intresset o folk drar vidare. Det allra bästa pärlforumet som har funnits o i viss mån väl ff. finns kvar är Pärlplatsen o även om detta forumet var väldigt livligt en gång i tiden så är det ingenting jämnför med hur Pärlplatsen var.
Jag tror dock inte man överhuvudtaget ska se FB i sig som en konkurrent, för FB är någonting annat o på flera sätt oändligt mycket mer än vad iFokus någonsin kan vara p.g.a. av ett helt annat sätt att vara uppbygd på o funktionsmässigheten. Det som går o likna vid detta forum på iFokus är smyckestillverkning inne på FB, men även den gruppen fungerar ganska mycket annorlunda än vad iFokus smyckestillverkning gör.
Härinne finns en annan värme o vänlighet. Ett bryende om medlemmarna o de frågor man har. Därinne går allt i 200km/h o här går allt i en stilla lunk med tid för eftertanke o kommentarer. Vårdar vi bara smyckestillverkning iFokus genom att vi alla ser till att vara här då o då o skriva lite då o då o lägga upp lite bilder o kommentera varandras alster o svara på frågor m.m., så är det ingen som helst konkurrans mellan iFokus smyckestillverkning o fb smyckestillverkning. Men det är upp till oss själva att se till o bevara det eller om vi låter iFokus smyckestillverkning falla i glömska.
Jag är här flera gånger om dagen! Glömmer dock ibland att kommentera… Ska bättra mig, vet ju själv hur glad man blir för vänliga kommentarer!
Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken
Jo så är det ju SaGas - att vi alla blir glada över att det finns någon som ser det vi gör o sedan är det ju också viktigt att påminna alla som kommer nya hit - att det är lika viktigt att ge andra kommentarer på deras alster som att få kommentarer på sina egna alster. Det handlar helt enkelt om ett ömsesidigt givande o tagande o vill man få så bör man också ge.😉😃
Jag hittade facebook långt innan jag hittade hit och är faktiskt lite ledsen att jag inte hittade er innan jag hittade glaset och mina tummar gick sönder. Då pärlade jag för fullt och den inspiration jag får här önskar att jag inte hade missat då
. Nu strular tyvärr min jobbdator så jag har problem att kolla vad som händer dagtid och sambon är en konkurrentpå hemdatorn kvällstid (paddan har jag skrotat) men Ni alla här på smyckestillverkningen är viktiga för mig och i jag ska nog klara av att pärla ett och annat alster tummar till trots framöver - om inte annat så till sommarutmaningen (eller så blir den i glas) 🤗
ja jag trivs då här i alla fall!
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
trivs också här och försöker kolla varje dag men med jobb och andra aktiviteter några kvällar i veckan räcker inte tiden till allt man vill göra 😃
“The Ultimate Answer to Life, The Universe and Everything is...42!”
―
Douglas Adams,
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Jag är som SaGas inne flera gånger om dagen men glömmer bort att kommentera. På FB kollar jag sällan i pärlgrupper, det är bara om någon jag känner lägger upp en bild för då får jag notis om det :P
Däremot är jag i en svacka och gör inga smycken, då blir det kanske lite mindre aktivitet från min sida här inne.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
jag går också in flera ggr om dan, men det är inte alltid jag skriver nåt. jag tycker det är så trevlig o go stämning.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Nej, nej nej! Inte kommer fb att ta över den här sidan! Precis som Cessy säger, var det för något år sedan tappet kom. Forumet Pärlplatsen finns fortfarande kvar, men har tyvärr knappt någon aktivitet längre efter att Pärlguiden och fb kom. Pärlguiden finns inte heller kvar. Smyckestillverkning i fokus däremot överlevde både fb och pärlguiden 🙂Jag tycker tvärtom att den här sidan levt upp på sistone 🙂. Själv har jag tyvärr varken varit aktiv här eller på fb i den utsträckning jag velat det senaste året, har knappt hunnit pärla. Jag hoppas att det blir mer tid över nu i höst. Jag älskar den familjära stämningen här inne!
Här är min hemsida.
Jag bryr mig otroligt om detta forum. Min hälsa har ju dock inte varit på min sida och har hållit mig borta från datorer i huvudtaget iom. sjukhusbesök. Jag försökte gå in här via sjukhusbibliotekets dator men den krashade av ansträngningen. På fejjan hann jag bara uppdatera dom närmaste att jag var inlagd och inte visste för vad….
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag har ju folk här hela veckorna så då blir jag ju av naturliga skäl uttröttad men dom två+ vilopauserna som doktorn ordinerade mig kanske hjälper 😍
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor