Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 767 ggr
Cessy
0

Bead Zap II problem

Jag hade i tidernas begynnelse den första sortens bead zap:er o den brände jag flera gånger av tråden med så jag använde den för nära knuten. Trodde man skulle få knuten o smälta lite o insåg inte att jag skulle lämna en liten stump av tråden o att det var den som skulle smälta lite ner mot knuten. Nå hur som helst så skänkte jag så småningom bort den, för jag gillade ju inte att behöva sy om smyckena☺️

Så insåg jag för ca1½ år sedan att jag hade gjort fel då jag använde den o köpte mig en ny för att testa igen. Nå eftersom jag inte kommit över sviterna av då jag felanvände den första, så lät jag ju bara Bead Zap:ern ligga (inköp på rea) Sedan några månader tillbaka har jag dock plockat fram den o denna gången håller jag på bli galen för ingenting händer🤦‍♂️

Trådstumpen smälter inte ihop det minsta eller drar ihop sig. Gör jag fel igen? Vet att jag läst att man kan behöva köpa nya spetsar till den, men spetsen är ju i princip oanvänd. Retar mig på att jag inte tog fram o testade den med en gång, för nu kan jag ju inte 1½-år senare reklamera den.😕

Så snälla - vad gör jag för del? eller tror ni spetsen kan vara kass trots att den är att betrakta som ny? Undrar om det är så att batteriet glappkontaktar inne i pennan o det är därför som den helt enkelt inte blir tillräckligt varm i spetsen. Någon annan som råkat ut för detta?

Niwa
0

bränn lite försiktigt på udden, det kan vara klet från trådar o liknande som fastnat.
jag gjorde det efter tips från andra pärlare och helt plötsligt behövdes ingen ny udd

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
0

Det låter ju konstigt om den var oanvänd. Jag har just börjat använda min och den blir varm på nolltid! Testa ett annat batteri kanske …

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Cessy
0

Mm ska testa nytt batteri först o främst o nej där är ingenting på spetsen, för det har jag kollat o den bränner inte ens av en uppspänd tråd, så något är def. galet.😕

Cessy
1

Hm bytte till ett annat batteri o försökte skruva på den där eländiga bottenskruven ordentligt, men ingenting hände o spetsen blir bara junken o bränner som sagt var inte ens av tråden. Jag tog väck spetsen o satte dit den igen ff. ingenting. Jag skruvade av o på locket ett antal gånger o tog av o satte dit spetsen ett antal ggr o så plötsligt blev spetsen glödande röd o det rök om den😮 o wow nu brände den både av tråden o fick den tråden att smälta o dra ihop sig. Måste uppenbarligen vara någon form av glapkontakt i den, men nu vet jag åtminstone att den kan fungera o får bara hoppas att den gör så ett tag nu. Fast jag blev väldigt glad att den nu plötsligt funkar o samtidigt var det åtminstone inte var jag som bara beklagade mig o använde den fel, för nu säger det ju bara pfff om den o den bränner tråden i ett nafs.😃

SaGas
0

Vad bra att du fick igång den! Det är bara en tidsfråga innan jag lyckats zappa mig på fingrarna, den blir verkligen glödhet! Och jag som är en klumpedunsklant….

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Cessy
1

Jo NU är den det o jag vill helst inte komma i närheten av spetsen, men tidigare så kunde jag ju ta på spetsen utan att bränna mig. Den var bara lite junken. Fast jag kommer säkert också bränna mig, för jag är av samma klumpiga o klantiga sort.☺️