Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 1317 ggr
kvaristan
0

Silverlera

Kan man bränna Silverlera i Hotpot ?

Cessy
0

Jag har aldrig gjort det men vet att både Sanne o flower gjort det.

kvaristan
0

Har de lagt ut nå bilder?

Cessy
0

flower har något löv hon penslat med silverlera i några av sina trådar, men du får söka efter flowers smyckestrådar o leta igenom dem, för jag kommer inte ihåg i vilken tråd/ar hon vsade dessa superfina löv.

Sanne kommer jag dock ihåg visade en massa jättefina silverleraalster när hon först började vara här på sajten o dessa hittar du här:
http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/4f1308add3b4fd13bf009bf1-sannes-smycken?discussions-1

o i denna tråden ge flower tips om vilka böcker man kan titta i om man vill börja med silverlera:
http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/541942978e0e744884000b87-silverlera-soker-tips?discussions-2#2

Själv kan jag tyvärr säga varken bu eller bä om silverlera då jag som sagt var aldrig har testat att hålla på med silverlera.

anki1
0

Det ska gå. Jag tror dom nämnde det på kursen (steg 1) jag gick för en del år sedan

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

flower1
0

I hotpoten har man inte riktigt kontroll över cintringen av silvret. Enda tillfället jag använder hotpot i samband med silverlera är vid glascabbeinfattning, eftersom man inte kan använda micro torch (handhållen butangasbrännare) ihop med glascabbar. Microtorchen fungerar till små bitar silver, dvs upp till ca en femkronas storlek. Större projekt bör brännas i ugn, typ samma som man använder till glasfusing. En micro torch går att köpa i de flesta affärer på köksavdeliningen, eller på typ Jula eller Classe (Clas Ohlsson). Tänk på att ha ett underlag som inte blir varmt. Finns att köpa hos t ex PMC. http://www.pmc.se/ Innan man börjar experimentera rekommenderar jag att man läser tex boken jag rekommenderade i annan tråd "Skapa i silverlera" av Anna Siivonen (finns på biblioteket) eller går en kurs hos ett studieförbund. Silverlera är kul att arbeta med!

Här är min hemsida.

kvaristan
0

Har beställt den boken på bibblan ska bli verkligen intressant ,står det där om hur man bränner i hotpot? inte större än en 5-krona ,nä det räcker ju ,men hur blir leran om man har den för länge ,och man måste väl inte ha den platt? Ja för väl svar i boken ,men skriv gärna om du vet flower ,en butangasbrännare ,tål att tänka på men jag vill ju testa först innan jag börjar investera i grejer

sanne62
0

jag har jobbat en del med silverlera och använde bara butangasbrännare….man har bättre koll på "glöden" då.   och clas ohlson säljer en billigt…(samma som man har till att bränna socker på mat t.ex)

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

kvaristan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En sån?

sanne62
0

jepp…fast min e svart 🙂 glöm inte att köpa en flaska tändargas också…

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta