Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 745 ggr
micki78
0

Riven infattning

Ni som har gjort riven infattnng eller gypsy setting, hur håller ni fast silvret ni ska borra? Tänkte prova för första gången och vill borra i en liten kula. 

Hur gör ni?

micki78
0

Jag använde tejp över den lilla kulan och det funkade väl någon sekund sen började kulan snurra så det gick ju inte så bra. och så fortsatte det… Efter 1,5 timme blev allt klart:=) Det blev en  bra infattning men man blir ju smått vansinnig i värmen när det bara snurrar runt när man borrar och därför hoppas jag att någon har en lösning eller någon bra ide. Hur gör ni själva?  eller  finns det kanske någon bra grej som jag inte känner till som håller fast silvret medans man borrar. Mitt skruvstäd gick inte så bra då kulan är så liten. En tång gick inte heller att få i mitt lilla skruvstäd.

Ca-Li
0

Är det bara en liten kula? Ska den sitta på nåt? Kulor är jättesvårt att hålla fast… Jag har sett lite videos där man använder schellack för att hålla fast delar som man ska bearbeta i, men vet inte om det funkar på en liten rund kula. Testat superlim? De kör jag med ibland på små saker 😃

micki78
0

Superlim, Tack för tipset. Ska prova det. 

Ja det är bara en liten kula som jag tänkte ha som ett litet hänge. Jag lyckades göra klart det, men nästa gång ska jag prova superlim. Tack!

Ca-Li
0

Vad bra att du fixade det😃 lägger du ut dina smycken nån stans? Vore kul att se😊

micki78
0

Jag har lagt upp lite bilder på min personliga Facebook men ska nog skaffa mig ett instagram konto tror jag. Har du någon sida med smycken?

Ca-Li
0

Ja jag har lagt ut några bilder på insta, tänkte att jag skulle bli bättre på det🙂