Armband av hästman
Hej!
Min 4 benta vän togs bort för 1 år sen, jag har inte orkat ta fram den svans del jag har. Men nu känner jag att det är dax, jag skulle vilja göra ett armband. Men nu när jag tog fram den lilla lådan ”svansen” legat i ser jag att snodden som satt runt gått sönder. Så det är ingen ”svans” längre. Bara ett klump med hår 😩 går det att rädda på något sätt det är inte trassligt men inte en fin ”svans” om man säger så. Vill inte pilla för mkt på det ifall det gör det värre.
Hoppas ni förstår hur jag menar.. hade gärna skickat in det till någon som gör armband men eftersom det inte ör i ett ”svans” liknande skick går det inte
Tagel är väl rätt grovt. Jag skulle ta en pincett och plocka strå för strå och lägga i en fin svans och sedan binda ihop med ett snöre istället för gummisnodd.
Det blir pyssligt, men med tålamod kommer du nog att fixa det.
#1: håller på just nu med strå för strå. Lång tid kommer de ta 🙈ska göra du säger binda ihop med snöre, har du något tips på vad för snöre som är bäst?
Kan man få taglet rakare? Eftersom det legat lite ihop rullat är det ”vågit” kan man göra nåt åt d
Det har jag ingen aning om. Överlåt det till den som skall göra armband till dig.
Ett vanligt bomullsband eller natursnöre.