Inspiration
Var hittar ni inspiration till nya modeller på halsband, armband osv?
Finns det bra tidningar om det eller får ni tips av att titta på andras smycken?
Sara
Jag vet inte riktigt var inspirationen kommer ifrån, ibland så är det pärlorna som sätter igång mig, ibland så är det mode eller någonting jag ser på tv. Och ibland så kommer designen när jag ska sova :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
ibland är jag helt hopplös..Jag börjar på något som jag inte har en ANING om vad det ska bli..och det funkar ibland *s*
aswedishsmorgasbord.com

Vanligtvis har jag en vag bild i huvudet av nåt som jag vill göra.. det slutar oftast med att jag gör om, om igen, klipper upp, gör om igen.. ja, ni förstår :)
För varje gång jag trär färdigt så får jag en ny idé och så börjar jag om.. igen.. :)
Ibland kommer en solklar idé och då använder jag mitt skissblock o ritar upp hur jag tänkt mig, så kan idén finnas där tills det finns tid eller att pärlor kommit hem, om jag saknade nåt :)

Jag tittar runt på internet och på andras hemsidor, kollar vad mina kompisar har för smycken och går in i smyckesaffärer. Jag gör inga exakta kopior av det jag ser men om jag hittar ett par jättesnygga örhängen så tänker jag på vad jag har för pärlor och material som skulle kunna likna örhängena och sen gör jag dem. Det kanske inte blir ett dugg likt men i alla fall snyggt! Sen kommer ju många ideer upp direkt i huvudet också! Kram Ida