lite frågor=)
hej=) är helt ny på saijten men den verkar vara rolig! men jag har lite frågor..
jag väver tex pärlarmband o så, det går väl inom smycken, syr pärlmönster på tyger som blir tex tavlor går det oxå inom smycken här??
jag är galen i småpärlor så jag gör bla pärldjur med ståltråd, är det något ni funderat på att lägga upp mönster till eller är det bara rena smycken ni vill ha här??
förresten så ser jag nu att jag saknar "allmänna frågor" i spalthörnan till vänster, vet inte riktigt vart jag ska lägga mitt inlägg=)
Qui dormit, non peccat
Hejsan!
Du är välkommen även om du syr pärlor på tavlor, vilket jag är otroligt impad av eftersom det var en av de saker som jag ansåg "för mycket jobb" :)
Jag började ju min pärlmani med att väva med pärlorna och jag fick ju fram några smycken på så vis :)
Allmänna frågor, jag vet inte riktigt vilka allmänna frågor :) Är det pärl och smyckesrelaterat så är Pärlcaféet där man kan lägga ut dom och har det ingenting med smycken att göra så finns Off Topic :) Och gäller det den här sajten eller andra iFokus sajter så passar väl "om sajten" :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

aha det är på pärlcafeet jag skulle ha lagt frågan alltså=) tänker lite trögt ibland!
sy pärlor på tavlor är faktiskt enkelt, som att brodera ungefär=) det krävs tålamod men det är inte omöjligt=) va roligt då kan jag vara med här då=)
Qui dormit, non peccat
Naturligtvis är du välkommen :)
Broderi och jag går ungefär lika bra ihop som virkning och jag… Inte tillräckligt med tålamod :)
Men peyote är kanske något för dig. Finns dom som använder det för att göra Stora tavlor, väldigt detaljerade.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hmm peyote ser väldigt fint ut!! men jag fattar inte hur man gör…
du skulle ha lagt ut på artiklar hur man gör olika smycken som peyote och liknande=) steg för steg liksom=)
Qui dormit, non peccat
Men jag skrev en artikel innan om hur man syr vanlig rak peyote, och sen gjorde jag ett litet projekt :) Men om du har några frågor så är det bara att ställa dom :) Så svarar jag så gott jag kan:)