Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlcaf-et
Läst 2433 ggr
Sara
0

Visningsmaterial?

Ni som säljer på marknader och liknande ställen, vad har ni för nått som ni visar smyckena på?

Jag har köpt en stor anslagstavla på secondhand för en tjuga och nu är den målad i svart.

Tänkte använda silvriga knappnålar "utan" huvud, ni vet med bara en liten knapp, och hänga smycken som hänge, armband på dem men vet inte hur jag ska visa halsband och örhängen på ett snyggt sätt. Tips?

Hur gör ni när ni sålt ett smycke?

Jag har vita organzapåsar med mitt verksamhetsnamn stämplat på, som jag stoppar smycket i när det är sålt.

Sara

Allamej
0

Jag har köpt en massa displayer som jag visar mina smycken på, och givetvis så lägger jag även ut dom på bordet.

Sen när jag sålt ett smycke så lägger jag det i en cellofanpåse.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Sara
0

Vart hittar man displayer billigast?

Sara

Allamej
0

Ebay… Där köper man dom direkt ifrån Kina och slipper alla jobbiga pålägg man får när man ska köpa dom i sverige. Köper man många så blir det ändå billigare trots att fraken ökar lite

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Sara
0

Ok. Fungerar det som på Tradera? Vad blir tullen?

Heter det display där oxå?

Sara

Idaz
0

Om man har något bra tyg kan man göra en ram av träpinnar och spänna ett tyg runt. Där kan man sedan hänga upp alla örhängen.

Allamej
0

#4 Japp, det är som med tradera, bara lite längre leveranstid.

Här hittar du en del :)

Dom som säljer på Ebay vill inte utsätta sina kunder för "onödiga" utgifter så dom brukar märka sina paket som gåvor. Enda gången jag fastnat i tullen var när jag hade beställt över 20 kilo pärlor :D

aussiemia
0

20 kilo pärlor?! SkrattandeOh my, jag vill också ha!

aswedishsmorgasbord.com

Allamej
0

Jo det var en upplevelse som jag gärna har igen… Jag var inte människa förrän… oj oj… 2 veckor senare då alla pärlor var vägda och förpackade :) Skatan i mig kom fram, ni vet, det glittrade ju :)

zmulan
0

Jisses… 20kg. Inte illa. Skrattande Skulle ju inte vara helt fel!!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Sara
0

Oj.. Det måtte varit måååånga pärlor! Skrattande

Sara

Sara
0

Är det någon som gjort egna displayer?

Sara

Ylva-Li
0

20kg pärlor!! MUMS!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Pitepaerlan
0

Jag gjorde "displayer" till mina örhängen.

Tog en fin tavelram

tog bort glaset

"fyllde tavlan" med typ liggunderlag

limmade fast liggunderlaget

och vips hade jag en display att hänga upp på väggen eller

ställa på bordet ( det förutsätter att stödet finns kvar)

Glaset kan du sedan ha att lägga t.ex ett halsband på.

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Ylva-Li
0

#13 Smart!
En annan ide är ju att köpa masonitskiva i händig storlek som man klär med nåt snyggt tyg. Sen är det bara att hänga upp sina smycken.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Vad jag tänker göra när jag står, är att ha ett stort tygstycke att lägga på bordet. Men göra lite upphöjningar med kartonger osv under tyget, och lägga smycken på.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Pitepaerlan
0

Tack Ylva-Li!

# 14, 15

Bra det också…det är bara vår fantasi som sätter gränser.Glad

Man ser något och tänker…varför kom inte jag på det SkrattandeSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Sara
0

Jag har funderat på ett hårt papper som lamineras och görs runda hål i till örhängena. Jag har sådana där öglor på örhängena som jag kan sätta in i hålen.

Sen sätter jag upp det laminerade pappret på min anslagstavla.

Sara

Ylva-Li
0

#17 Jamen varför inte!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||