Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: evenemangtillställningar
Läst 3365 ggr
Sara
0

Sälja på marknad.

Jag har tre säljtillfällen inbokade i höst/vinter. Första gången bli på en marknad här i Alingsås nästa lördag. De två andra gångerna är på illerutställningar där jag ändå är då jag ställer ut illrarna.

Jag är jättenervös inför marknaden här i Alingsås. På utställningarna känner man ju de flesta lite ytligt men det bor rätt många här i Alingsås.

Vad ska jag tänka på?

Sara

Allamej
0

Ha med vatten, mat och växel.

Gärna något att pyssla med om tiden börjar stå stilla och det är lugnt.

Ät och sov ordentligt innan så att du är i fin form.

Ha dina priser i huvudet eller på prislappar.

Återkommer om jag kommer på något mer :) '

Men framför allt, ett glatt humör och en extra hink tålamod :) Och jättemycket lycka till :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Sara
0

Jag har sålt där förut fast med loppisprylar och jag tycker det är rätt kul egentligen, men nu med egentillverkade saker känns det värre. Får jag inte sålt nått så kommer ju mitt självförtroende hamna i botten.

Dock ska jag plocka med mig två illrar för att göra reklam för illerföreningen samtidigt. Har gjort det två gånger innan och illrarna drar iaf fram folk till bordet. Skrattande

Sara

Allamej
0

Jamen då kan du komma upp hit med pälsarna och hjälpa mig på nästa marknad :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

häng halsbanden på illrarna=) o säg att de här vildarna uppskattar iaf min konstSkrattande

nee men ha ett leende på läpparna, se till att ha växelpengar(hatar när folk ber en gå o växla nån annanstans, tappar helt lusten att handla då) märk gärna ut priserna, (de lockar mer än att man ska behöva fråga om allting), ät mat innan! man blir extrmt hungrig av att stå still om de är lte folk.

Qui dormit, non peccat

Sara
0

Haha, visst, illrarna tycker om uppmärksamheten iaf.  Flört

Jag har tänkt ha en skylt där det står vad hängena kostar, det är ett enhetspris på dem.

Sen har jag tänkt sätta prislappar på halsband, örhängen och armbanden. Tycker oxå det är jobbigt att alltid fråga efter pris, är man inte så jätteintresserad så går man kanske istället.

Sara

Idaz
0

Lycka till! Jag har inga tips för jag har aldrig stått på marknad men det verkar väldigt roligt.

feiner
0

Åh marknader ger sån kick. I några år stod jag på Konstfacks julmarknad med min grafik, en annan passion i livet. Tjänade massor med pengar på det och framförallt så gav det en sån kick att folk var intresserade och gillade det man gjort. Flera frågade om vad man hade tänkt och hur det skulle passa till det de planerade osv. När helgen var slut så fick man pusta ut nöjd och glad.

Vad jag rekomenderar är att man har dryck och annan energi med sig, lätt hanterat och blir avlöst en stund för att äta istället för att sitta med mat bakom disken. Och mycket växel. Håll priserna enkla och redusera hantering av småväxel på det viset. Underskatta inte dina grejer. Ha en bredd på vad du erbjuder med att ha några billiga saker och andra dyra. På det viset kan kunden bedömma vad den vill köpa utifrån sin ekonomi. Att ha prislappar på saker eller lägga dem i prisgrupper är bra för flera vill inte fråga. Lycka till.

Ylva-Li
0

#7 Vad härligt att du gick med förtjänst! Sånt är alltid så skoj.

Jag stod en gång på en julmarknad, sålde ett halsband.. till min mor. Men, så fanns det massvis med andra bord med egengjorda smycken, OCH mitt emot mig stod det två stooora bord där de sålde enbart pärlor osv. Inte så lyckat.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Sara
0

Tror jag i princip kommer vara ensam med smycken, har aldrig varit några där innan, det är egentligen loppis men vem säger att det inte går med hobbygrejer oxå.

Dessutom ska jag skylta och påminna om att det är dags att köpa julklappar. Skrattande

Sara

virkmaja
0

jag har själv två säljtillfällen inbokade denna termin, på lördag och till jul. ser fram emot det hela väldigt mycket :)

kia1
0

Håller med om att du ska ha prismärkta varor det  är många som inte vill fråga. Tänk på att du står och tar emot kunden hela tiden, alltså sitt inte och häng, då ser det ut som om du inte har några intressanta varor. Du kommer att märka att så fort som det kommer en kund så kommer det nästan alltid flera. Har du tråkigt gå runt bordet och plocka lite med dina saker det är bättre än att sitta bakom på en stol och se uttråkad ut. Jag har alltid med mig en hög "typ" barstol så att jag kan halv sitta när jag blir trött.

Idaz
0

Hur bokar man plats på en marknad? Det vore ju jättekul men jag känner inte till någon nära där jag bor…