Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: off-topic
Läst 1244 ggr
aussiemia
0

Sälja i butik

Om man vill ha sina smycken sålda i en butik, vad är bästa sättet att få dom intresserade?

Gå in med ett urval och radda upp på disken? Bara lämna visitkort och snabbt gå därifrån?

Hur har ni gjort?

Lägger in en blänkare på pärlguiden också.

aswedishsmorgasbord.com

Ylva-Li
0

Jag skulle nog gå in när det inte är så mycket folk. Tagit med mig ett stort urval av vad jag har och frågat om de har tid att prata lite. Och sen lagt upp det lite snyggt med vad jag har att sälja, vad jag kan tänka mig för procent till dem osv. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

virkmaja
0

hade nog gjort som Ylva-Li, kanske gått till dem tidare, presenterat dig och sen bestämt en tid så att ni kan snacka i lugn och ro, där du presenterar dina saker. och ha ett visitkort är alltid lika tacksamt.

Idaz
0

I vilka affärer kan man sälja sina smycken?

kjellsangel
0

Jag försökte en gång att få in mina smycken i en affär, men dom ville inte betala helst någonting för dem, sa det slutade med att jag fortsatte att sälja till familjen, vänner och deras vänner.

Den affären där jag försökte var på allvar jätte intresserade av mina grejor och hon som hade affären blev nästan arg när jag inte gick ned i pris. Dom fattar inte vad det kostar att köpa silver, pärlor, och allt annat som skall till, för att inte tala om en litern ersättning för tiden det tar att göra dem.

Ylva-Li
0

#4 Men jösses! Bra att du inte gav efter iaf.

#3 Jag skulle förslå att testa lite olika affärer, kosmetikaaffärer, kanske tom frisörer.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

aussiemia
0

OMG! kjellsangel! Det är ju inte klokt! Så jäkla fräckt! Finns ju gränser för hur lågt man vill sälja sig…

aswedishsmorgasbord.com

Mindfields
0

#4 Bra att du stod på dig! Det är inte gratis eller ens billigt det vi gör!

kjellsangel
0

Då ger jag hellre bort det till mina vänner än att "ge" bort det till en girig handlare.

annise
0

bra att du stod på. nä men jag designar till lite kändisar och en har jag kontakt med så hon vill sälja mina smycken i sin gubbes salong mot provision så vi får se.

åsa