Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: pärlcaf-et
Läst 1594 ggr
Sara
0

Hjälpmedel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur designar ni era smycken?

Jag funderar på att  köpa en sådan här för att underlätta designen.

Sara

Sara
0

Bilden blev väldigt liten men det är ett underlägg som har spå i olika längder, där man lägger pärlorna i den design man vill ha.

Kostar 63:- på beadplace och bilden är tagen därifrån.

Sara

virkmaja
0

jag gör det lite på frihand, så att säga. känner efter vilka färger som går lättast ihop…. jag gör främt örhängen, men det händer att jag även gör halsband. och så virkar jag broscher.

aussiemia
0

jag har två olika och jag använde ingen av dom…

aswedishsmorgasbord.com

Allamej
0

Samma som aussiemia, jag har en beadboard och jag kan inte med den… :) Antagligen bara jag som blir helt blank när jag sitter framför den :D

Nä, jag sitter och ser på mina pärlor istället, låter designen komma och sen gör jag :)

Men om man vill kunna se hur det kommer att se ut innan man sätter igång så är det väldigt bra hjälpmedel.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Sara
0

Ni som har sådana men inte använder dem, ni vill inte sälja dem billigt?

Sara

Allamej
0

Jag kan tyvärr inte för trots att jag inte gillar den är den bra att ha om mina elever vill använda den :/

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mindfields
0

Jag har också köpt en sådan som bilden visar, men jag använder den knappast på rätt sätt ;) Jag har den mest och lägger överblivna pärlor och skräp i.. Sen tömmer jag den då och då och hittar små guldkorn och så börjar jag om :)

aussiemia
0

du kan få mina två om du vill. Om jag får din adress så kan jag skicka dom, det kan ju inte kosta så sabla mycket i porto från australien. Låt mig kolla på posten först bara.

aswedishsmorgasbord.com

Idaz
0

Vad har du för elever Allamej?

Allamej
0

Jag har ju kurser i smyckestillverkning lite då och då så det är dom eleverna jag talar om :)

Idaz
0

Aha, vad roligt!

Sara
0

# 8 Oj, tack! Skrattande

Sara

Idaz
0

#8 Har du två stycken? Kan inte jag få en? Glad Okej det är inget måste, sara kanske vill ha två.

aussiemia
0

jorrå, men jag skickar bara til en adress i Sverige så får en av er skicka vidare till den andra. en ena är lite mindre än den andra, jag fotar senare och lägger in.

aswedishsmorgasbord.com

Idaz
0

Okej

Sara
0

# 14 Säj till bara när du vet vad det kostar att skicka så byter vi uppgifter.

Sara

Sara
0

# 13 Klart vi kan dela! Skrattande

Sara

Idaz
0

#17 Åhh tack! Men om aussiemia först skickar till dig så måste väl jag betala portot från dig till mig. Eller hur?

Sara
0

# 18 Vi delar lika på portot. Så blir det inte dyrare för någon av oss.

Sara