Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: pärlcaf-et
Läst 2047 ggr
Sara
0

Vad kallar ni er för?

Iaf en del av oss har väl vårt pärlande som hobbyverksamhet. Vad kallar ni verksamheten för?

Jag kallar mig för Sara of Sweden.

Sara

Allamej
0

Allamej :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Idaz
0

Idas Smycken är det enda jag kommer på… Tråkit va…?

Migoff
0

Hmm, Migoff är såklart inte mitt riktiga namn men jag skulle förmodligen kalla det för Migoff-Let´s design! (Stavade det säkert fel, men har tänkt använda det till en blogg ^^.] Eller Migoffs design. Eller Migoff funkar ju också bra XD.

virkmaja
0

Linneas unika, just på grund av att jag aldrig likadana saker = unikt :)

Ylva-Li
0

Jag kallar mig för Ylva-Li Design.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anken
0

Jag har tänkt börja sälja smycken såfort jag kommer igång, just nu skissar jag mest en massa i mitt block men jag har funderat lite på det där med namn men jag kommer helt enkelt inte på något kul. Någon som har någon ide? Jag heter Annica Andersson ifall det skulle vara någon hjälp. Tungan ute

Allamej
0

Jag gillar ditt nick faktiskt :) Eller bara Ank .

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

aussiemia
0

Jag kallar mig stokkolm jewellery & design. Ni får gissa vad jag kommer ifrån..Flört

Jag läste en artikel på ett annat forum om det här med namn. Tipset dom gav där var att ta med namnet och vad man gör. Om man gör smycken ska man ta med det, grejjar man med lerar så tar man med det osv. Eftersom potensiella kunder letar efter just smycken så kanske man missar dom om man bara har tex design i namnet. Design av vaddå?

Vad gäller namnet så menade dom att hela namnet är att föredra. Exemplet dom gav var bettys craft gick sådär men när hon ändrade till Elizabeth Carters Jewellery så gick det bättre.

Associering (hur sjutton stavar man det??)är viktigt. Jag vill att kunden ska få en känsla av att det jag gör är exotiskt, kallt, nära nordpolen, allt som aussies tror om Sverige och Stockholm. Det är därför jag har gett mina smycken namn som är jättesvenska.  När min man och jag satt en kväll med vin och döpte örhängena så blev det ganska *harkel* ekivokt… Oskyldig men även om sex säljer så känns det lite för öppet, tom för mig.. Skrattande

Jag ska se om jag hittar artikeln jag pratar om, dom hade massa bra tips om att starta upp och sälja sina verk.

aswedishsmorgasbord.com

Ylva-Li
0

#8 Mycket intressant faktiskt! jag måste erkänna att jag inte varit helt nöjd med det jag har kallat mig. Känns enkelt och vanligt.
Ett tag hade jag en hemsida som jag kallade för Pärlskogen. Kanske ska ta tillbaka det. ;) (Älskar skogen.) Kanske Ylva-Li's Pärlskog.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Mindfields
0

Mitt är inte helt genomtänkt *haha* iaf inte enligt artikeln som Aussiemia menar.
Malin på Skanne har det blivit hittills. Hade fullständig blackout när jag skulle registrera mig på ett ställe och alla andra säljare som fanns där hade så himla seriösa butiksnamn!
Det blir väl ändring på det i framtiden, vi får se! :)

irode
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

RODEsign är mitt 'affärsnamn' - sammandrag av Rode och design

Jag har fuskat lite med at göra ett logo

:-) Inge

Evalue
0

Irode:Gillar din logga skarpt!!!

Idaz
0

Åhh, har någon något tips till mig vad jag kan kalla mig? Jag heter Ida. Idazzmycken kanske?

Sara
0

Idas juveler

Sara

aussiemia
0

http://www.home-jewelry-business-success-tips.com/

Det här är länken som jag pratade om. Det finns en del bra tips.

aswedishsmorgasbord.com

Idaz
0

#14 Kanske det :P