Igår på marknaden..
…så fick jag faktiskt sålt en del! Grejjen är den att i och runt Adelaide så finns det hur många marknader som helst. Varenda liten stad har minst en marknad i månaden.
Den vi åkte på igår var vi på för en månad sen och stämmningen är ganska bra. Men det stora mennet är att det är så gott som bara lokalbefolkningen som kommer för att köpa billga, lokalodlade grönsaker, olivolja och stödja kyrkans basar
vilket i sig är behjärtansvärt men det gör att vi som driver med ett hantverk inte har så stor chans. Damen bredvid mig tex sålde jättevackra barnvästar med fina detaljer, helfodrade etc etc. Priset hon satte var $5, dvs ca 25 kronor! Och INGEN köpte! Bredvid henne var det jättefina träleksaker, men inte heller där var det kö..
Själv sålde jag några örhängen och ett armband, men det roligaste var att jag fick en beställning på en fotlänk i silver ;D Jag hade allt med mig så jag gjorde den där och då, och hon blev jätteglad! Iofs så var hon som köpte en av de andra försäljarna ( hon importerar smycken från Bali), men iallafall! Hon sa att hon säljer bäst på hempartyn. Jag hade ett underklädesparty i onsdags och sålde ganska många smycken då. Så kanske det är vägen att gå…
Dessutom är Adelaides kvinnor väldigt konservstiva i sin smyckesmak och trasselhjärtan är väldigt vågat..
aswedishsmorgasbord.com
Vad kul att du fick en specialbeställning och hade material att tillverka!
Låter kul att stå på marknad att sälja, även om man inte får så mycket sålt varje gång.