Inspirationslös
Hej hej allihopa. Känner att jag behöver skriva av mig lite.
Nu är hösten på gång på allvar känns det som och det tycker jag är fullkomligt underbart! Jag älskar löven på marken och det regniga vädret ( om jag sitter inne eller om jag lyckats få med mig ett paraply ).
Inspiration är det dock inte så gott om för tillfället. Det kan ju delvis bero på att jag inte har mycket wire kvar, inga hattpinnar, knappt några öglepinnar, inga fiskekrokar till örhängen samt att det är samma gamla tråkiga pärlor i burkarna som min mamma köpte för 3 år sedan.
Men inte ska jag sitta här och vara negativ :D
Jag beställde faktiskt en del från teardevil tidigare idag och ser fram emot leveransen! Då ska det skapas.
Får fortfarande inget vidare erkännande hemma i familjen om mina smycken vilket också leder till mitt sänkta humör. Allt jag gör är "det där ser intressant ut. Du är underlig du"
Jag har till och med funderat på att lägga ner verksamheten :O
Hemska tanke!
Nej nu ska jag sitta och leta inspiration så jag kan göra mig någonting riktigt fint när mina pärlor och mellandelar osv kommer :D
Hoppas att er dag har varit bättre.
Någon som vill sysselsätta mig?
Vad ska jag lära mig för någonting nytt idag? Ge mig gärna ett namn på en teknik att fundera ut hur man går till väga vid!
Vill du ha utmaningar så kan jag ge dig utmaningar :)
Peyote är ett väldigt användbart stygn och man kan göra otroligt fina saker med det om man bara kan läsa mönster. Så, Din utmaning blir att göra en amulettpåse i peyote med något av dessa mönster :)
Behöver du hjälp så är det bara att fråga.
Och låt inte negativa människor runt omkring dig dra ner dig eller få dig att vilja sluta… Att dom inte förstått storheten med pärlor och smyckestillverkning ska inte du få lida för.
Vi finns alltid här om du vill prata :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Oj oj oj! Nu blev jag glad! Jag ska genast sätta mig och titta på mönstren och börja knåpa!
Tack så mycket!
Nej, jag försöker att stå emot. Jag har vänner som är väldigt stöttande och säger sig vara imponerade av mitt stora intresse för någonting och det är ju alltid kul, att ha någon som är imponerad av en
.
Vinden viner, regnet smattrar på rutorna och jag har pärlor som väntar 
PS. 85 dagar kvar till julafton. Dags att börja pyssla på klapparna? ;) DS.
Hehe oja.
Och om du gör mönstren som jag skickade så kan jag säga att jag är djupt imponerad iaf. :)
Jag har tyvärr inte tillräckligt med koncentration att göra dom själv…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#0 Min far kläckte ut sig nått liknande i lördags. Det var ett annat bord som oxå sålde smycken fast enbart i hematit på marknaden. Hon hade inte gjort dem själv.
Hon fick sålt en del så pappa tyckte jag skulle göra sådana istället eftersom mina smycken inte sålde så bra.
Jag sa bara att jag gör sånt jag tycker om själv, det förtar glädjen att göra sånt man inte själv gillar bara för att sälja.
Poängen är ju inte att tjäna massa pengar för mig utan att kunna finansiera en kul hobby.
Sara
Vad bra att du stod på dig!
Folk kan helt enkelt inte förstå att man gör det för att det är kul!
Sen så kan man ju tycka det är kul att andra tycker om det man gör men det ska ju inte påverka en till 100%.
Jag sitter och pullar med mina peyotestygn här. Jag förstår inte riktigt hur det fungerar. 
Jag lär få sitta uppe halva natten för att förstå 

Jag hade lite tråkigt en helgdag så jag surfade runt på en massa hemsidor med smycken, vet att man inte får göra som jag har gjort men jag sparade en del bilder i en mapp på datan som jag döpte till "Inspiration".
Kollar igenom den mappen ibland för att få inspiration om hur man kan matcha färger, olika sätt att bygga upp ett smycke osv. Kopierar dock inga smycken för det är inte intressant. Men mappen funkar bra för mig. Sen har jag ett block också där jag ritar upp olika smycken som jag har knåpat ihop i huvudet, så får man bara se till att fixa lite material också! 
Bra tips!:D
tackar!

Hoppas att du kommer på ännu fler roliga saker att göra! Det finns ju så oändligt mycket att göra av pärlor. Lycka till med peyoten!

wow bra utmaning du fick
peyoten och virka med pärlor står på min TODO-lista.
Angående att inspireras; visst kan man väl göra som du gör Anken, det gör nog de flesta med handen på hjärtat
Jag brukar samla länkar…men inte bland mina favoriter/bokmärken utan jag lägger in dom i word dokument.
Med bilden och en länk till var jag hittade bilden.
På så vis kommer jag ihåg var jag fann inspirationen och kan tala om det.

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/