Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 2320 ggr
Mindfields
0

Min andra last..

Inte bara pärlor som är min "last" som jag samlar på hög. Idag bär det iväg till min gamla arbetsplats, LUSH, för att botanisera och prata med kollegorna.
Butiken i Löddeköpinge firar ett år till helgen och de ska ha lite party i butiken.
Jag ska idag ner och visa dem lite massage som de kan demonstrera på kunderna.
Ska bli riktigt kul! :)
Jag ääääälskar dofter!

parisjetaime
0

Vad kul! :D Jag tycker om hur LUSHbutikerna ser ut utifrån men kan tyvärr inte gå in där pga just dofterna. Då nyser jag överallt!

Min andra last är godis Skäms

Ariel61
0

Go morrn´

Antagligen är jag inte riktigt vaken…men vad är LUSH..?

Min(a) andra last(er) är min trädgård, särskilt gammeldags rosor som dooooftar, och så chokladOskyldig

Cessy
0

Tja min andra last ser jag inte som en last, men jag älskar katter o kommer nog aldrig kunna tänka mig att leva utan åtminstone 1 av dessa underbara varelserFlört

Dock är jag väl medveten om att alla inte gillar katter eller är allergiska, så eftersom mina katter alltid varit innekatter, så går de aldrig i grannarnas rabatter eller gräver i barnens sandlådor eller skitar ner grannens fina dynor till deras utestolar eller ställer till det för någon allergiker o då kan inte ens en katthatare klaga o inget ont händer heller min kisse p.g.a. av vad en katthatare tar sig för.

Min första katt blev skjuten - jag var då 12 år o visste inte att katter som inte bär halsband är lovligt byte utanför ens tomt. Det visste katthataren o efter detta lovade jag mig att om jag någonsin skaffade katt igen (o det gjorde jag när jag var 17 år o flyttade ihop med min nuvarande sambo - snart 30 år sedan nu) så skulle den aldrig få bli utekatt o därmed inte reta upp ev. katthatare. För att förlora en kisse på det sättet är inget jag någonsin vill uppleva igenGråter

Mindfields
0

www.lush.se är en underbar butik för dem som gillar (o tåler Flört ) dofter av handgjorda tvål, badbomber, hudvård, schampoo o lite till :)

Evahelene
0

Mina andra laster är växter - fönstren är fulla av Palettblad o Sansevieria - och choklad (suck! har diabetes…).

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

leja
0

Min andra last, har jag ingen, utan många. Jag knypplar(mest smycken faktiskt, ska försöka lägga upp någon bild nån dag). SLäktforskar, det var så jag hittade hit då jag är med i Proviniens iFokus, Samt är fritidspolitiker. Så något problem att fylla min fritid har jag inte.

#3 Jag förstår vad du menar, min lekkamrat, när jag var liten, hade en katt som försvann. Hon misstänkte att det var hennes far som skjutit den. Det blev aldrig bevisat, men han sköt "vildkatter".

Själv är jag både kattälskare och allergiker, ingen katt för mig därmed.

Vad ska man ha som signatur tro?

parisjetaime
0

Jag vet inte vad det är med mig och katter.
Jag älskar katter men ändå inte.
Jag har fått för mig att det är katter som inte tycker om mig då min mormor har en katt som springer iväg så fort jag kommer dit medan Gullan, som hon heter katten, inte springer iväg när lillebror kommer på besök.

Av den anledningen har jag trott att katter hatar mig.

Men jag vill ha en liten katt.
(Min pojkvän som har en katt som heter chatchat (kattkatt på franska) har fått för sig att när vi bor ihop så ska vi ha en katt. Som heter chatchat. Denna katt han har nu är inte den första chatchat i ordningen utan den tredje (!) fransmänSkrattande )

Mindfields
0

Ni är så ärliga *fniss* Jo, jag har fler laster, även här kvalificerar sig katterna, som Cessy skulle jag ALDRIG låta en katt gå ute. Inte bara av anledningen att grannarna ser dem som måltavlor utan också för att de är kära familjemedlemmar.
Sen är jag ju ööööverförtjust i mörk choklad!

SusannAlg
0

Jag älskar min katt, en blandning av norsk skogskatt och vanlig bondkatt. Hon är världens underbaraste snällaste katt. men hon får vara både ute och inne. Har halsband på henne, och förhoppningsvis har jag inga katthatare i nejden. Denna katten har vi haft i 3 år nu. Innan dess hade vi en honkatt i 16 år och hennes son i 15 år utan att någon klagade. Närmaste grannen har också katt.

Laster… jag ser inte mitt pärlande som nån last direkt! Mer som en mani…. älskar ju allt som är pyssligt… men för tillfället har smyckestillverkningen helt tagit över. Just nu är det glasfusningen som är roligast!! men det började jag ju med för bara några veckor sedan.

Choklad är ju alltid gott….Tungan ute

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

BitteS
0

Katter står högt på favoritlistan även hos mig. Har dock ingen kisse nu då vi var tvugna att avliva henne, vår kära Lisa strax efter nyår, då hon fått vingelsjukan. Vi provade med all hjälp vi kunde få, men till slut fick vi bära runt henne här hemma. Hon kunde inte ens gå på lådan själv. Då var vi tvugna att fatta det smärtsamma beslutet. Just nu känns det inte som vi kommer att ha någon ny katt på länge. Hon fattas mig!

Mina laster är många. Jag gillar nog det mesta inom handarbete och har alltid haft något projekt på gång. Stickning, virkning, pärlor, silverlera, mm. Ändå finns det mycket som jag inte provar på och som jag gärna skulle vilja prova. T ex att sy en teddybjörn. Eller göra egna pärlor. Prova glasfusing. Ja det finns mycket intressant att testa, bara tiden ville räcka till. Ibland önskar jag att jag var tio år äldre och var pensionär, så jag hade hela dagarna på mig att pyssla.

Ariel61
0

#6…oooh, du gillar också att knyppla, jag blir så glad för ibland verkar det inte finnas nån som vet vad jag talar om, ska tänka på dej när jag sätter mej vid dynan nästa gång! Väntar på dina bilder av dina "spetssmycken"!!!

Och släktforskningen…den hade jag glömt..men jag är periodare, jobbar intensivt när jag känner "rycket" men inget just nuGlad

Allamej
0

Mina djur är ju högt på min lista, katter, råttor och fåglar :D

Sen är det detta evinnerliga handarbetandet som sprider ut sig… jag börjar se det mer som ett problem än en hobby vid det här laget (svårt att gå i vardagsrummet)

Sen måste jag nog tipsa om den nya mörka chokladen med ingefära och citron… :)

Lush är en dröm för mig… :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ariel61
0

#4…tack för tipset om LUSH, var in o kollade, massor av "godis" o en policy som jag ställer upp på 100%. ( Det borde förresten alla som har husdjur av ngt slag göra ! ) Och av en ren händelse så beställde jag biljetter till Sthlm alldeles nyss, ska åka dit med barnen i morgon, o LUSH råkar visst ha några butiker i Sthlm ..Oskyldig…o så fanns det visst några pärlställen också…måste hålla mkt hårt i börsen, för sen kommer ju tomten också…det blir en lååång november fram till nästa lön…*suck*

Jag gick en kurs i örter o då gjorde vi bl.a. tvål o cremer, men tyvärr har jag slarvat bort recepten. Kanske nån har tips?

…hoppsan…tvål o örter hör nog inte hemma i denna tråden…got carried away…my mistakeSkäms

.

Idaz
0

#13 Pärlshopen i sturegallerian och pearlchain i gallerian kan jag rekomendera när du far till stockholm!!

Mindfields
0

#13 LUSH är ett underbart ställe för gåvor till sig själv o andra.. Förra julen, som iofs var lite speciellt, handlade jag ALLA julklappar på LUSH :)
Idag blev det dockl ite mindre påse, men likväl nöjd! :)

Loria
0

Mina laster är handarbete i stort, brodera, sy, sticka, pärbroderi, smycken… vissa saker gör jag häldre än bra.

Glass e min absolut största last! Jag har nog testat varenda sort som fins på marknaden. Nästan i varjefall. Vissa smaker utgår jag ju ifrån att jag inte gillar, o därför smakar jag inte på dem. Men jag kan nog ärligt säga att jag nog smakat på glass från nästan varje tillverkare som finns i sverige eller distribueras här.