Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlcaf-et
Läst 2254 ggr
Mindfields
0

Pärlcafé i Helsingborg

Igårkväll var jag på pärlcafé i Helsingborg! Camilla som har butiken Pärlgården hade öppet mellan 17-19.30 för några få entusiaster som ville pärla eller leta inspiration i myshörnan!
Möjlighet att shoppa och får 10% rabatt gavs också!

Jättetrevligt! Så jag måste nog surfa in o anmäla mig till nästa träff i oktober :)

aussiemia
0

oh, vad kul det låter!

Jag vill också träffa andra besatta, men vet inte var….

aswedishsmorgasbord.com

Mindfields
0

Hör med pärlbutiker i din närhet, om det finns några. Jag visste inte ens att det fanns nån här i Helsingborg!
Jag blev klart glad att jag hittade Pärlgården, det var hur trevligt som helst att sitta med likasinnade o prata pärlor!
Och botanisera lite i butiken förstås, även om jag inte fick så mycket med mig hem.. fyra blå glaspärlor! *HAHA*

virkmaja
0

Det har jag missat, bor ju i grannstaden :) Vart anmäler man sig?

Mindfields
0

Du kan kika in på www.parlgarden.se så finns där info! :)

virkmaja
0

då har jag anmält mig :) det ska bli skitkul att träffa andra likasinnade.

Mindfields
0

Då ses vi nog nästa gång!

Mindfields
0

Så besviken jag är nu!
Jag har sett fram mot den här kvällen så länge, att sitta ner med ett arbete jag behöver få färdigt och inte behöva tänka på "de där hemma" ;)
Igår fick jag mejl från butiksinnehavaren att hon ändrat upplägget för Pärlcaféet och ville att man skulle köpa allt material hos henne istället! :(
Jag kan mycket väl förstå det ur affärssynpunkt, att hon vill få in de pengar hon lägger ut för att hålla extra öppet, men jag behöver verkligen inte fler projekt som sen måste avslutas "en dag".
Jag avanmälde min plats.. det kändes inte alls lika roligt längre!

Nu har jag surat lite, skrivit av mig o kan börja dagen med en stor kopp kaffe! *fniss*

virkmaja
0

shit, det har jag missat, eller så var jag bara trött när jag läste mejlet, jag trodde bara att man nu bara kunde handla i butiken och inte längre via nätet. aja, det får bli nått litet, men jag kommer ändå ha större delen av mina egna pärlor med mig.

Loria
0

Kan ni inte ge henne tipset om att hon kan ta ut en träffavgift på kanske 50 el 100 kr, men att man får även handla för dessa pengar?
Då får hon ju en garanti på att alla "köper" nått, o vissa kanske inte köper nått alls, o då  eju pengarna ren visnt, o andra kanske köper mer när de endå är i farten?

Att kräva att man ska köpa allt materal som nytt när man kommer på en sån träff e ju rätt fånigt, eftersom man sällan slutför ett projekt på en kväll.

Mindfields
0

Sist kostade det 50kr för träffen, det tror jag nog det gör ikväll också.
Hon bjuder på god fika :)

Loria
0

Ok, ja då var ju inte min lösning så bra.  Hoppas ni får trevligt! Jag bor på östrasidan av Skåne, hade min ekonomi sett bättre ut hade jag nog försökt tjata till mig en plats ;)

Mindfields
0

#11 men tanken var god :)