Jag är ny....
Hej. Jag heter Lina och jag har just startat med LCHF. Jag har ätit mycket pasta, ris och potatis, har nu varit utan detta i 4 dagar men inget har hänt på vågen. Vad gör jag för fel. Jag är mycket överviktig och tycker att det borde hänt ngt men icke. Kan någon snälla säga mig ett sanningens ord.
Hej! Välkommen.
Jag vet ingenting om LCHF egentligen men på kolhydrater.ifokus kan du nog få en hel del hjälp. Det är forumet heter smyckestillverkning.ifokus men du kanske har tur och får hjälp även här! 
Välkommen LinaB.Det tar lite längre tid innan det börjar synas på vågen när man börjat en ny diet. Men se upp så du inte äter alltför mycket fett! Och när du gått ner lite så börja med lätt motion (jo jag vet hur tråkigt det låter) - huvudsaken är att du rör dig mer än du brukar! Lägg t.ex. ingredienserna till nästa måltid i en kasse och lyft den upp och ner 10-20 ggr med varje hand/arm. Lägg dina hobbygrejer såpass högt så att du måste kliva upp från stolen för att nå dom, ta sedan bara fram det du just för tillfället behöver och lägg undan allt när du tar en paus.Ta till sådana små tricks - även om det känns löjligt lite så gör det ändå skillnad!
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Du ska sökadig till kolhydrater.ifokus.se
kontakta mig i pm annars :) eller ställ frågan på kolhydrater.ifokus :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor