Idé Torka!
Jag har fått kronisk idé torka, tror jag….
För visst har ni känt er så där nån gång "jag vill göra något, en när man sätter sig, så är det stopp!"?
Jag vill göra massor, men jag saknar inspiration, kikar rundor på Era vackra smycken, tittar på nätet….men…när jag ska sätta mig så är det STOPP!
Det är ju nu det är dax och börja med sina julklappar osv….
Jag ger snart upp! 
Finns det nån "inspirations-och-smyckes-depp-förening" nån stanns, så ska jag gå med! *muttrar*
Ni är så hiskeligt duktiga, så en annan får skämmas….
Vad får ni inspirationen ifrån?
För här inne sprudlar det i massor…*Avis*

Tror att det för mig funkar att titta på pärlorna, så dyker det upp inspiration. Det är liksom pärlorna som ger ideerna.
Ibland blir det bra ibland inte. Men jag har ingen ide brist, snarare tvärt om, hinner inte med det jag tänkt ut.
Ofta tittar jag på andras smycken och"knycker" ideer. Men gör oftast om de lite, efter egen smak och anpassat efter de pärlor jag har. Svårare är det inte :))
Lycka till med inspirationen.
Vad ska man ha som signatur tro?

har sj samma problem! sitter o kollar runt men när jag sak börja sj så blir de tomt i huvudet! men igår drömde jag om en ide som jag ska förverkligas å fort jag handlat pärlor=)
Qui dormit, non peccat
När jag känner så där så utmanar jag mig själv: jag går in på about.com, letar upp beadwork, learn beading, beading tutorials (det var steg-för-steg, liksom) och sedan väljer jag en teknik som jag försöker lära mig. Endera klarar jag av att lära mig eller så ger jag upp. För det mesta så dyker det upp någon idé medans jag håller på - då hoppar jag på den idén istället 
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Tror att Evahelelene´s idé är en bra idé när man kört totalt fast. Att söka upp ett färdigt mönster eller en teknik man vill lära o sedan sätta sig o göra den, för då brukar idéer strömma till att man vill prova något annorlunda, en variant av mönstert eller tänk om jag istället……………….o.s.v.
En del använder sig av att börja sortera om sina pärlor (städar) o då får man ju oundvikligen tag i pärlor som man ju köpte för att de var annorlunda, vackra, roliga, häftiga m.m. o så kan det hända att du blir sugen på att göra någonting med den pärlan du står o håller i o så blir det ju då dax att leta upp någon annan pärla som matchar till den/de där pärlan/orna som du precis hittade.
Hoppas att "förlamningen" snart släpper - Lycka till!
Om jag blir förlamad så bryter jag… sysselsätter mig med något annat, typ virkning eller stickning tills dess att det riktigt kliar i fingrarna att fortsätta…
Hoppas det går över snart :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor