Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: evenemangtillställningar
Läst 1337 ggr
virkmaja
0

Ha med på marknader

Ni som är gamla i gemet gällande marknader eller torgförsäljning, hur mycket brukar ni ha med och hur mycket brukar ni sälja för?

Jag har fått uppfattningen att för att kunna sälja något så måste man ha med något annat, så jag har med lite av varje.

Sara
0

Bra fråga!

Hur stort utbud har ni med er ut?

Sara

Allamej
0

Voj… jag brukar försöka begränsa mängden jag har på bordet men jag kan ofta ha med mig mer som jag sen kan ta upp och visa om dom frågar efter något speciellt :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

NeedfulThings
0

Jag har med mig hyfsat mycket, men inte allt på bordet, även om jag har rejält med saker så det inte ska se tomt ut, för det känns lite amatörmässigt (och visst är jag amatör, det är inte det jag menar) Men det får inte vara överbelastat heller. En 30 par örhänge + material till att förnya om det skulle gå bra, och kanske 50-60 halsband och ett gäng armband. Äsch jag vet inte exakta mängder i. Men jag har med material att göra smycken också under tiden, det skapar lite intresse "oj, har du gjort alla själv" och får tiden att gå om det är lite dötid mellan kunderna (läs: typ en stor del av tiden)

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

SusannAlg
0

Att ha med sej material är jättebra, för det kommer ofta önskemål fråm kunderna… har du inga sådana örhängen fast i den färgen… eller jag skulle vilja ha ett armband som passar till det halsbandet osv. Och som sagt lite dötid blir det ju oftast och då ser det ju bättre ut att man sitter och pysslar lite.

Ett tips är att göra smycken till barn! Rosa gulliga halsband, armband säljer ALLTID!!! Där kommer ofta en mormor eller farmor eller mamma med sina små barn… å får dom syn på dessa rosa kreationer… då kan jag lova att mormor/farmor/mamma handlar!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

mattiz73
0

Jag håller inte på med så mycket med smycken just. det jag är biten på är luffarslöjd. Och jag har stått på 2 marknader och jag tror på att erbjuda något billigare för att då köper folk det billiga medan de funderar på något som kostar lite mer.

Tex. jag säljer ljuslyktor som du hänger i fönster och prinsesskronor men sen har jag tillverkat olika sorters blompinnar som jag har lite vid sidan om och de lockar fram folket till bordet. Och sen köper den en blomsterpinne fast de är sugna på en krona. Och efter de har tittat runt på allt annat så kommer tillbaka och köper den där kronan som de ville ha från början.

Nu har jag även börjat göra egna hänge med ståltråd och annat kul och det har jag fått mycket positivt om så de ska jag oxå lägga fram. Men jag håller med er andra att inte för mycket på bordet, då syns det inte vad jag har!