SMYCKESTÄVLING
För att fira att vi nu har blivit över 100 medlemmar och att hösten är så utlyser jag härmed en Smyckestävling!
Jag vill se smycken i alla dessa underbara färger som hör hösten till.
Tävlingen startar från och med idag, 22/9 höstdagjämningen och slutar den 31 oktober, Alla helgons dag.
Förstapriset är ett presentkort på 500 kr hos zionesse
Andrapriset är ett presentkort på 250 kr hos Pagoni
Reglerna då:
Endast medlemmar får delta i tävlingen.
Jag vill att smycket ska innehålla pärlor. Inga rena metallarbeten alltså
Ni får använda vilka tekniker ni vill, eller varför inte testa att blanda tekniker.
Ni får delta med ett smycke var. Skicka bilderna till min e-post (ingadej@gmail.com) och skriv en liten förklaring till smycket, vad det är för pärlor och vilka tekniker som använts. Vad ni har för användarnamn och sätt att kontakta er vid vinst.
Därefter lägger jag in bidraget i tävlingstråden så att alla kan se men det kommer att vara anonymt.
Smycket ska vara väl synligt på bilderna så beskär dom som ni anser passar.
Vi gör sedan en omröstning så att vi får fram finalisterna och sen väljer en jury av de bidragen vem som förstapriset.
Så, lycka till mina vänner och sätt igång att pärla.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
vojne vojne…. Men skoj 500:- är verkligen inte illa… hmmm…. 
*letar efter installationsskivan till kameran ännu ivrigare*
Många Goa Kramar
Annisangel
Det roliga är att alla kan delta :) Även jag, för omröstningen om vilka ska bli finalister sköts ju här av alla medlemmarna och juryn kommer att vara helt oberoende :) Ingen anknytning till sajten alls :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Vad kul….spännande
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

ja vad roligt!!
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

En fråga; gäller den här tävlingen för nuvarande medlemmar eller kan nya medlemmar efter 22/9 delta också?
#3 Åh sjutton! Trodde värd och Medarbetare inte fick. :D
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
En bra ide, vore om alla resultat pmades till dig Allamej och lades in anonymt i en tråd. Så blir det en helt anonym omröstning.
Blir det för mkt jobb?
Sara

#9 det var ju en kanon bra idé!!
//Zmulan
Nu har vi ett andrapris också :D
Kanon med tävling
Bara en fråga. Kommer bidragen bli synliga direkt eller är det så att samtliga bidrag kommer bli synliga först den 31 eller snarare den 1 nov???
Har bara sett en tävling där bidragen las upp efterhand som de kom in o blev synliga för alla o sådant sätt måste ju bli ytterst orättvist för den som kommer in sist med ett bidrag, för den ligger inte uppe o är tillgänglig för röstning lika länge som de som kom med först.
Hur lång blir röstningstiden? För om jag fattar det så skall ju finalisterna röstas fram av oss själva o därefter så skall en jury utse vinnarna bland finalisterna.
Jag kommer inte att göra någon röstningstråd förrän den 31 oktober så oavsett när bidragen kommer in så kan man inte rösta innan dess :)
Jag tror att bästa lösningen är att man skickar sitt bidrag och sin förklaring till mig, jag lägger ut bilderna i en låst tråd som bara är till för dessa tävlingsbilder.
Naturligtvis kan man diskutera bilderna innan men det kommer inte finnas någon möjlighet att rösta.

Åhh! Vad roligt! Nu måste jag hitta något att bidra med…
Inga dåliga priser direkt! Är det du som betalar Allamej???
Nej, dessa trevliga butiker ställer upp som sponsorer :) Och jag bad dom för att jag vet att det är bra utbud och kvalitet hos dom :)
wow, det här måste jag se om jag vågar vara med på :) eller snarare, har tiden till det. har ett gäng beställningar som ligger och gror, så dessa måste gå i första hand. men jag tror nog att jag ska hinna vara med på ett hörn med tävlingen också :) är det smycke som smycke, eller speciellt typ örhänge, halsband m m?
Smycke som smycke :)
Drömde om tävligen i natt.. Ska försöka göra den desigen faktiskt, iaf det som jag kommer ihåg. 
Sara
#17 Kan det vara en nyckelring?? 
Många Goa Kramar
Annisangel
Jag tror nog att jag vill att det ska vara ett regelrätt smycke. Halsband, armband eller örhängen
#20 okej 
Många Goa Kramar
Annisangel

#15 Vad snällt av butikerna att ställa upp!
Men nu vill jag snart börja få in bidrag :)

Jag har inte gjort något ännu… Måste det vara höstiga färger?
Det är ju höst nu och det är ju trevligt om smycket återspeglar det :) Men det kan ju även vara din tolkning av höst… :D

Törs man verkligen vara med som nybörjare.. alla ni andra gör ju så himla fina smycken…. :-)
Alla får delta :) Och man gör så gott man kan :)

Jag har gjort en ritning på ett smycke!! :) Jag är verkligen jätte nybörjare men ska absolut vara med!! :)
//Zmulan
Har pärlorna kommit nu? :)
# 26 Sen har vi ju alla som ska rösta olika smak så visst ska alla vara med. 
Sara

#29 JAAA!!!!!
Dom är underbara! :)
//Zmulan
Precis min åsikt :) Alla kan och bör vara med :)
#28 Tycker jag verkligen! Ibland tycker jag att jag får otrolig inspiration av helt nybörjare.
Minns en gång när jag var kursledare för att gäng yngre flickor på orten. Jösses vilken fantasi de hade! Det var så otroligt härligt att se deras verk. Blev verkligen själv peppad att våga lite mer som de gjorde. ;)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Får ta o fota mitt andra halsband jag gjorde då och skicka in :-)
Kom bara ihåg att skicka bidragen till min epost så röstningen har en chans att bli anonym :)
Oki-doki Allamej - Låter bra (svarar på ditt svar ganska högt upp. Vet inte hur man gör detta genom att citera
. Hittar inte den funktionen)
Klipp och klistra :) Vi har ingen citat funktion på den här sidan, vilket leder till att man slipper bläddra genom massor med sidor med bara citat :D Men man kan använda sig av # och sen numret på den man vill ska svaras :)
Så går det när man svarar samtidigt :D
#37, #38
Oki-doki
Ja bara man vet så går ju det lika bra

får man skicka in ända tills 31 oktober? lr ska smyckena vara inne nu?? :P
funderar på att kanske göra ett litet smycke

Till 31 oktober får du skicka in :)

Åhhh!!! Jag funderar så hjärnan sprängs men kommer inte på vad jag ska göra! Tur att man har ett tag på sig. Måste köpa nya pärlor också.
Införskaffade lite material idag, får se om jag får till det som jag vill nu under veckan, lite "try and error" fortfarande för mig, som tur är så tycker jag att det är jäkligt kul!
Förresten, Allamej, vad sägs om att den som vinner pris även kan få ett bevis/diplom för sin insats? Kan vara lite rolig idé :)
Kanske inte diplom men väl en intervju som medlem i fokus :)
*erkänner att jag är tokkass på att göra diplom och sånt*
#45 Det är inte så svårt att göra diplom. Om det skulle vara så kan jag hjälpa dig med det.
Då tål det att funderas på :)

Jag skall i allafall sätta igång med mitt försök nu så får vi se om det blir något bra.

"Ni får delta med ett smycke var."
Man får inte ha t.ex ett halsband och matchande örhängen va?? sorry om jag är lite trög ;)
Jo, vill man göra ett set så får man det men det ska bara vara en bild. Inte två olika. :)
Vad söt du är :)
Jag har köpt lite pärlor nu så jag det är snart dags att börja för mig.
Sara
Hejja! :)
Har gjort ett bidrag men i vanlig ordning drar jag mig för att fota
Har ett antal alster som ligger i vänthögen på att jag skall bli färdig till detta, men så småningom blir jag väl färdig

Är ni på gång
ska bli spännade och få se alla bidragen 

Oj ni är ju på gång har varit borta ett tag…har lite oläst
kram till er!
Hehe :)

#51 måste helt klart hålla med dig! Alla är jättetrevliga här och man känner sig verkligen hemma :-)
Eftersom bidragen ska vara anonyma så togs en kommentar bort :) Inget illa menat.

Vad kul nu har det ju börjat att komma in lite bidrag. Kreativt så att det räcker. Kul att det är så många olika stilar.
Sätt fart nu och skicka in era bidrag, det blir roligare om där finns MÅNGA tävlingsbidrag.
Precis! Lyssna på min braiga medis :)

#63 vad menar du nu??
Att det är roligare ju fler bidrag som kommer in :)
Snart vänner, snart. 
Sara

Jo det är en fröjd att kika i den tråden :) Röstningen kommer att bli svår :)
Åh, tittade just på alla alster i bildtråden, det är som att äta godis med ögonen…
I mina ögon är alla vinnare, så det är tur jag inte sitter i juryn..
Då hade det blivit dyrt för butiken….
*s*
Många Goa Kramar
Annisangel

*ÅNGEST!* jag har inte börjat ännu!!! vet vad jag ska göra, men har aldrig tid att sätta mig ner med större projekt! Aaaaaaaaaaaaahhh!
#71 Men :) Det är ju det nätterna är till för :)

#72 SHIT! Vilket tur du sa det! *fniss* Men nja.. nån gång måste också jag sova.. för att orka med det lilla trollet på 10 månader ;)

Har inte heller börjat än. Det är en del månad kvar än.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

sorry läste det skulle vara annonym så plocka bort tråden övre
förlåt
Done :)

Nu börjar det ju komma in lite bidrag, kul. alla är sååååå fina och alla är så jätteduktiga och kreativa.
Så kom igen nu, alla ni som fortfarande inte bestämt er, skicka in era bidrag så att vi får mååånga att välja mellan och rösta fram det som vi tycker är finast.
Det är ju fina vinster också, glöm inte det.

tack
mvh åsa
Man får diskutera smyckena om man vill :) Starta en tråd och kommentera men respektera anonymiteten :D
Smycke klart. Kamera fattas (har alltså ingen - mer än i mobilen men det kan ju vara en fördel om det syns vad bilden föreställer ^^). Kanske jag ska bjuda grannarna på fika? (dom har digitalkamera)
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Lite pepparkakor åt grannarna känns som en idé :D
Japp, inatt kl. 00.02 så stänger jag allt och fixar en omrösningstråd :)
#84 Vilken bra tid 00:02
Missa inte dom där 2 minuterna bara *s*
Hoppas det hunnit komma snö innan jag går och lägger mig, det skulle snöa inatt här!! *väntar spänt* Då är jag verkligen som ett barn på julafton!!
Puss på er! 
Många Goa Kramar
Annisangel
jag ska verkligen göra mitt bästa att hålla tiden :)
#85 Hos oss är det nästan en halv dessimeter snö redan &O

Åååå. Jag vill inte ha snöööö. Jag ska på lördag åka och gratta dottern som fyllt år nyligen. Det är så typisk, varje gång vi ska åka dit när hon fyller så är det oväder. Det spelar ingen roll om vi åker helgen innan eller efter, eller som denna gång, två veckor senare. Tur att sambon bytte till vinterdäcken innan han reste bort, så jag slipper halka omkring med sommardäcken.
#87 Åhhh!!!! Nu blir jag lite avis, men bara lite… ;D
Många Goa Kramar
Annisangel

Allamej, jag kanske är vimsigare än vanligt, men hur många bidrag för man rösta på?
Grått, grått men ingen snö än…men vinterdäck på!
Min dator OCH kamera har krånglat men idag SKA jag ta en bild.
Sara
Men, jag trodde att sista dagen för inlämning var idag?
Sara
Allamej: Du behöver nog klistra omröstningstråden under smyckesbildstråden om den inte skall försvinna bort, för den aktiveras tydligen inte av att folk röstar
Jag klistrar
Det blev den 31/10 kl. 00.01 i natt så sista inlämning var innan det.
Man har en röst.
:)
Allamej: Vad bra
- för det vore ju synd om den försvann bort, så att folk inte ser den o därför glömmer att lägga sin röst.

Jag förstod inte heller att inlämningen var sista dagen igår, den dagen var den 30:e för mig.
Lycka till ni som deltar! =)
Allamej: Undrar om du inte skall spärra röstningstråden från prat eller är det meningen att vi skall göra reklam för vilka bidrag vi röstat på??? Känns i alla fall som att sådant påverkar även om det inte är meningen.

#97 Håller med Cessy, det finns ingen anledning att man ska tala om vilket bidrag man röstat på. Det kan vi i så fall ta efter tävlingen!
# 94 När du skriver att tävligen håller på till den 31 så trodde jag att det var tom den 31. Speciellt när det är månadsskifte oxå. Tråkigt!
Sara
Cessy, det går inte att se kommentarerna förrän man har röstat, innan dess så är det käpp stopp :) så ingen kan bli påverkad av andras röster :)
Vill man inte berätta så slipper man, det finns ingen regel som säger att man ska berätta.
Allamej: Oki-doki - då spelar det ju ingen roll o är helt ok
jo jag får ansluta mig till dom som trodde att den 31:a innebar den 31:a kl 23.59. själv fick jag väl nys om detta lite väl sent ändå för att hinna men jag tycker det är enormt ledsamt med dom som uppenbarligen tolkat det som jag och jobbat med ett bidrag och skulle ha hunnit om det varit som dom trodde med inlämningstiden 

Allamej, finns det inte dem som röstar på sig själv i den där röstningstråden? Eller kan du kontrollera det?
Man röstar på det bidrag man gillar mest, det finns säkert dom som röstar på sitt eget men det är väl deras rätt :) Det finns inget sätt som jag kan kontrollera detta på.
Enda sättet skulle vara att man fick skriva sin röst, inte använda omröstningsprylen som jag gjorde… men då kommer man till det andra problemet… inte alla vill skriva öppet vad dom röstat på.
Jag håller dock med dig… lite fel skulle det kännas att rösta fram sitt egna bidrag…

Samma skulle jag känna. Röstar man på sitt eget så är det inte riktigt ärlig seger i så fall.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tja att rösta på sitt eget bidrag finns liksom inte i mitt huvud, för det skulle ju vara som o fuska

Kanske är det så att om det blir tävlingar i framtiden så får man istället skicka sin röst till dig Allamej via PM (som vi gör på PärlPlatsen) o så har man ett visst antal dagar på sig att rösta. På så vis ser du ju vem som har röstat o på vilket bidrag personen har röstat o detta skulle ju i så fall motverka misstanke om fusk - ja om nu någon tror att detta förekommer.
Och något som hade kännts lite roligare, var att man fick välja 3 bidrag (utan inbördes ordning) o skicka de 3 nr. till dig allamerj. Varje röst hade då varit värd 1 poäng o då tror jag att det hade varit lätt o få fram 1, 2 o 3 som vi alla gemensamt hade röstat fram o då finns där ju en poänglista som kan redovisas efter röstningstiden är slut. Men detta är bara en idé som kanske inte alls faller i god jord hos er andra?
Fast en sak skulle jag gärna vilja om vi så småningom har fler tävlingar - Att alla bidragen läggs upp samtidigt. d.v.s. att man har till ett visst datum på sig o lämna in o sedan lägger du upp bidragen (gör dem synliga för oss efter detta) Hade varit mest rättvist ur mitt sätt o se på det.
Sedan måste vi nog bättre vara överrens om sista datum, för jag trodde också att sista datum var den 31 o då slut 23.59, för så brukar tävlingarna vara om ingen specad tid anges från början när tävlingen utlyses.
När det gäller denna tävlingen så har jag i rösttråden redan skrivet hur jag röstade, men det är ju inte alla som vill berätta eller skriva det offentligt.

Jag håller inte med. Utan jag tror att man vill rösta på det som man tycker är finast. Det kan även vara ens eget smycke.
Däremot tycker jag att iden med att rösta på tre smycken vore bra. Då skulle man kunna göra en ärligare röstning och det skulle underlätta att rösta, för det är svårt att välja.
Även att bildtråden läggs upp samtidigt är en bra ide. Vi kan ha fler tävlingar och då ha en sluttid, inte bara ett datum, varefter alla bilder läggs upp samtidigt. Det blir på något sätt mer rättvist så tycker jag.
Nu känns det som om en del gjort sitt bästa för att göra"bättre" än de som lämnat in tidigare. Vilket inte var meningen. Om man då inte kan jämnföra så blir det på sätt och vis mer rättvist.
Vad ska man ha som signatur tro?

Hm..rösta på sig själv??? Finns det menar ni… oj?
#109 Rösta på tre smycken varför skulle det bli ärligare??
Att alla bidrag läggs in samtidigt…det är en bra idé…
Om jag är med i en tävling…sitter jag verkligen inte och väntar in alla bidrag för att tro att mitt bidrag skulle vara bättre än någon annans?!
Jag antar utmaningen…och ibland tar det längre tid…beroende på tekniken…eller?
#108 tycker du har skrivit kloka förslag.

Därför att om man fick rösta på 3 smycken, så skulle man väl kunna rösta på sig själv(om man vill det) och ändå lägga en röst på det smycke som är finast. Då skulle röstandet bli mer efter vad som är snyggt än taktik röstande. Jag vet inte om du förstår vad jag menar, men så tycker jag.
Jag sitter heller inte och väntar på andras bidrag, men många verkar vara ute i sista minuten(av olika anledningar) och då kan man undra varför, så då vore det bra att lägga ut bilderna samtidigt, för det ger alla samma chans att visa upp sig och ses.
Mer att det blir lika för alla, jag tror inte att vare sig röstandet på "egna" smycken eller att man väntar in i det längsta att lämna bidrag är några stora problem. Men det finns tekniker som gör att det går att undvika sådana misstankar så kan vi använda dessa. Jag tror att det blir bra i tävlingen trots allt.
Tja mitt låg färdigt väldigt länge o att det inte kom upp snabbt hade o göra med att jag inte blev färdig o fota, för färdigt var det ju. För det är ju utmaningen (temat) man antar o gör smycket efter. Inte vad andra prestera. Andra gör ju utefrån vad de får för idéer o jag utefrån min idé o så tror jag nog att de flesta gör, för jag upplever nog inte att vi har försökt bräcka varandra utan var o en har gjort utefrån sin idé om hösten.
Sedan tror jag ändå att det är en bra idé att alla bidrag kommer upp samtidigt, men inte för att jag tror att folk försöker bräcka varandra, utan för att det helt enkelt känns mest rättvist så. Alla bidrag har ju då samma förutsättning helt enkelt
ja inte vet jag hur den skulle vara funtad som röstar på sig själv
, men det finns väl folk till allt antar jag
.
om bidragen inte kommer upp samtidigt blir det ju inte riktigt lika förutsättningar för alla, så är det bara. visst har exponeringen betydelse - annars funnes inte reklam. sen tycker jag mest att om jag jobbade med ett bidrag själv skulle det vara störande att se dom andra bidragen ploppa opp - tänk om nån tänkt i samma banor som jag? jag skulle hela tiden sitta och rannsaka mig själv till vansinne om jag hade omedvetet efterapat nåt bidrag eller framförallt om nån kunde tänkas tro att jag hade det… och om jag såg att alla bidrag som hade kommit in höll väsentligt högre klass än mitt eget så skulle jag aldrig skicka in mitt.
håller med om att det vore bra om man fick rösta på 3 bidrag - då får man fram en mer rättvisande bild av vad folk tyckt på det stora hela tror jag.
sen skulle jag personligen gärna se nån form av röstnings/bedömningskriterier. om kriteriet helt enkelt ska vara "det du gillar mest" så låt gå för det då - då vet man iaf det. det var väl så det var tänkt här antar jag? en del av oss kanske trasslar till det i onödan då i såfall och blandar in saker som tex hur väl man tolkat och genomfört temat och hur unikt och hur välgjort det är - och det känns inte riktigt så meningsfullt tycker jag om alla röstar efter kapitalt olika förutsättningar.
och ett klockslag för sista inskick så det absolut inte kan missförstås. jag trodde också 31/10 betydde till och med 31/10 dvs den 31/10 kl 23.59. själv hade jag ändå inte hunnit, men det var tydligen fler som tolkade det som jag och som annars hade fått in sina bidrag i tid - sånt är ju alltid tråkigt.
slutligen hoppas jag det blir fler tävlingar
!

Jag trodde också att är det 31/10 som gäller så är det till och med det datumet.
I annat fall så är det 30/10 som var sista datumet.
Ha en bra dag! Mongu.

Jag håller med #113 att det ger bättre förutsättningar. För om man gjort sitt bidrag och sänt in det, tidigt, så kommer alla andra bidrag och ser så fina ut. Då sitter man och funderar på om jag inte skulle väntat och gjort något "bättre".
Dessutom håller jag med att till den 31/10 betyder till 31/10 och inte 30/10. Nu var det inget problem, för mig, men det känns bättre att alla som vill vara med ska få vara med. Så ett datum OCH klockslag vore bra.
Samtidigt vill jag säga att tävlingen är uppskattad och jag tror vi alla gärna ser fler tävlingar. En Jul tävling ??? Så man kan få något fint pris i julklapp?? Men stressa inte på , så kan nog en vår eller sommartävling fungera bra ocksså. Så ett stort tack för en, trots allt kul och uppskattad tävling.

jag håller helt med #115, jag sände in mitt bidrag, och har i efterhand kommit underfund med att ett annat smycke som jag gjorde bara några dagar senare skulle ha passat mycket bättre *suck* aja, nya tag nästa tävling :) då ska jag se till att jag inte har så förbaskat mycket att göra :) eller ja… lite mindre i alla fall.
en jultävling skulle vara roligt och göra :)
Jo men visst är det himla kul att det blev en tävling o de många bidragen skvallrar ju om att det var fler som tyckte det
Sedan hade datumet i sig ingen betydelse för min personliga del, men det var ju trist för dem som hade tänkt vara med o hade missuppfattat datumet på ett sätt som jag också hade gjort o att de därför inte hann lämna in.
Jo men är det inte alltid så det är - att man ångrar sig lite i efterhand. Ta t.ex. den tävlingen nu på PP. Där pågår ju röstningen nu o där suckar jag över att jag fick slänga in bidraget med 5 min till godo o inte ens han rätta till det lite o få de se mer välarbetat ut. Andra gånger jag har lämnat in o sett de andra bidragen så har det kunnat kännas som att bidraget är nog fel "too much" eller andra har gjort mycket vackrare saker o mer arbetade o.s.v………..jag tror aldrig man är helt nöjd med ett bidrag. Alltid finns det något mer man borde gjort eller kanske t.o.m. ett annat bidrag man borde lämnat in o det är väl en del av tävlingsmomentet helt enkelt
Dock tycker jag personligen att tävlingar är jättekul o att de får en att göra sådant man kanske annars aldrig hade gjort eller provat göra. Att tävlingar ger en energikick o är en del i det som gör skapandet till en kul o kreativ process.

Jag kommer att ha så många tävlingar som möjligt här då jag själv tycker att det är väldigt kul :)
Sen kommer jag att bli brutalklar i vilka tider som gäller osv. hädanefter. :) Ingen fara på taket där :)
Vi kan göra en testtävling där röstsystemet med tre olika testas :)
#118 Men vad skoj Allamej! Jag tycker att du är så duktig!!! Både som Sajtvärd och som pysslare!! 
Många Goa Kramar
Annisangel

Synd att det bara är färgade staplar, skulle det inte gå att få in hur många röster det är på varje?
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
om man håller pekaren ovanpå stapeln så ser man hur många röster man fått :)
vad roligt att höra allamej
. jag blev orolig ett tag att vi hade varit för gnälliga
, för det var ju inte så det var menat 
Nejdå :) Här inne är det lugnt och trevligt, en oas framför en del andra sajter på iFokus :D Jag insåg att jag varit otydlig iom. datumet och avslut men det har jag lärt mig nu :)
Alla är vi barn i början och detta var den första tävlingen som jag anordnat så det kan ju bara bli bättre :) Eller? :D
Japp - all vår början bliver svår. Bättre går det år från år

O jag tycker att du har gjort ett enastående jobb med den här sajten o med alla artiklar o sett till att det blir tävling o allt annat kul du skriver o donar med. Att man då råkar förbise en detalj är ju helt naturligt. Jag är mer imponerad över att det inte blivit fler detaljer som tappats bort.
Så heja dej Allemej! Way To Go Girl!

Tack för tipset Allamej!
:)

51 st. har röstat…… var vi inte 100 medlemmar?….. undrar om de resterande 49 sitter och väntar in i det sista…….. spännande….
Vi är över 180 medlemmar nu men jag tror inte att alla kommer att rösta… det skulle visserligen vara otroligt roligt men jag tror inte det.. :)

Citat Cessy #117"Dock tycker jag personligen att tävlingar är jättekul o att de får en att göra sådant man kanske annars aldrig hade gjort eller provat göra. Att tävlingar ger en energikick o är en del i det som gör skapandet till en kul o kreativ process"slut citat
Absolut…
Att alla bidrag lägges in samtidigt…tycker jag är en mycket bra idé
Allamej; KEEP UP THE GOOD WORK GIRL *applåderar vilt* :D
Jag har nu skickat finalisterna till Ewa på zionesse så nu tar jag bort klistret på tävlingstrådarna :)

När får vi reda på resultatet? Och hur många skickades till final?
3 skickades till final och resultatet kommer upp så fort Ewa och hennes döttrar bestämt vinnaren :)

Grattis till finalisterna, jag röstade på nr 6 
Tack till er som röstade på nr 14

Tack Pitepärlan!
Varför skulle man inte få rösta på sig själv? 
Även iFokus är väl en demokrati 
Både Barack Obama, Sarkozy & Fredrik Reinfeldt (bland andra) röstar nog på sig själva och sitt eget parti i val. Om man ska göra en liten liknelse 

Jag blev medlem för ett tag sedan men tappade bort länken så jag missade denna tävlingen, båda att delta och att rösta men men…
Jag har läst igenom denna tråden och jag kan bara inte låta bli att kommentera det här med att rösta på sig själv. Det låter ju helt absurt att rösta på sitt eget bidrag även om jag, rent hypotetiskt, skulle tycka att det är snyggast.
Alla som deltar vill ju förmodligen vinna och för att vinna måste man få röster och då ja, teoretiskt sett så kan ju alla rösta på sig själva och alla får var sin röst…
Det går ju inte att jämföra en tävlingsomröstning med ett politikt val där man röstar på representanter som företräder en ideologi.

Jag för min del antar att alla röstar på det bidrag som de tycker är bäst/vackrast. Oavsett vem som gjort det. Om någon då skulle tycka att det man gjort själv är vackrast så får man rösta på det. Det är väl så att de flesta tycker att andra gör vackrare saker. Men att inte få rösta på sitt eget tycker jag är absurt. Men för att undvika någon slags en röst per bidrag, så bör man kunna ge röster på de tre förslag man gillar bäst. Dessutom får man då lättare att rösta, för det var det svåraste i tävlingen att välja ett smycke. När det fanns så många fina att välja ibland.

Jag tycker inte att man ska rösta på sig själv. Det känns ju fel liksom.

Jag säger INTE att man ska rösta på sig själv, utan att man får rösta på sig själv. Det är en skillnad. Om man inte vill rösta på sig själv så slipper man. Men enda sättet att få folk att inte rösta på sig själva(och då menar jag alla som deltar i omröstningen) är att besluta det som en av tävlings reglerna. Jag tycker att vi kan ha en sån regel, om alla tycker det är OK. Men finns det ingen regel så kan vi inte hindra någon från att rösta på sig själv.
jag menar också att det måste finnas en möjlighet att rösta på sig själv. sedan har väl alla sin egen moral i frågan.
villket bidrag var era favoriter ?
jag mena villket bidrag var er favorit :D