Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: off-topic
Läst 2320 ggr
Allamej
0

Snabbt OT inlägg...

Syster är på väg att hitta frisörsaxen… mitt hår kommer att få sig en genomgång och jag bävar… tycker inte om att klippa mig!!!!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

SusannAlg
0

Är hon frissa… eller vill bli???

Hoppas att du kan visa dej imorgon…. annars är det ju läge för mössa nu… fniss

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Allamej
0

Ingen av oss är frisörer och ingen vill bli men för husbehovet klarar vi (oftast)

Så nu sitter jag här med betydligt kortare men friskare hår.

Jag hade ju minst en blondering i månaden i närapå ett år och de sista 2 blekningarna brände sönder håret… det bidde blont javisst men även kallat glashår… Ingen färg fastnade

Nu återgår jag till den vanliga jag. Blondinen är väck och den rödhåriga jag är tillbaka…

Yej!

Veronica med henna i håret och gladpack runt skallen :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mindfields
0

I LOVE HENNA :)
Jag gillar även att klippa mig, helt UNDERVART när jag får bort lite av den massiva mängd hår jag har på skallen!
Snart dags igen :)

Allamej
0

Jag hade inte massiva mängder innan heller… jag dras ju med tunt och platt hår *mutter*

En sån där sax med urklippningsfunktion är guld säger min tjockhårade syster :)

Mindfields
0

#4 hjälper knappt med en effileringssax.. *haha* när frisören är färdig med att klippa upp, tunna av och klippa i stärsta allmänhet så ligger det hår till en peruk på golvet! Förvånad
Men det sägs att man ska vara glad åt tjockt hår..

Evahelene
0

#4 Sånt hår har jag också. Ser till att ha det hyfsat kort - eller, ja; frissan får klippa det riktigt kort, 4-5 månader senare tycker jag det är dags för en avverkning igen.

För en-himla-massa-år-sedan permanentade jag mig - efter lite drygt halva skallen blev frissan tvungen att ta en liten paus ^Min dotter har ärvt mitt tjocka hår + lite av sin pappas "afrokrull"…gissa hur hennes låånga tjocka vågiga hår ser ut när hon borstat upp det ordentligt! Ser rätt häftigt ut om det blir statiskt ^^

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

BitteS
0

Evahelene: Hur klarar du dig med att klippa dig var 4-5 månad? Mitt hår växer som ogräs så jag måste klippa mig var 8:e vecka. Besvärligt och dyrt blir det då jag har är gråhårig och har spikrakt hår. Jag måste permanenta för att det inte ska ligga platt fall, det måste jag göra hos en frissa eftersom jag inte kan själv. Men färgar det gör jag, annars skulle jag bli ruinerad. Det växer ut redan efter några veckor så det ser hemskt ut och jag kan man inte betala 6-7 hundra för att få det gjort. Jag har ärvt min mors hår tror jag och jag VÄGRAR att vara grå vid dryga 50 år. Mamma är nu vid 70 fyllda helt vit i huvudet och det är riktigt snyggt, men innan man kommer ända dit ser det allt för trist ut med det grå.

SusannAlg
0

Jag har också jättetjockt hår, långt lockigt och naturligt rött från födseln. Min mammas kommentar när jag föddes var: Finns det rödhåriga bäbisar??!! Jag hade mycket hår redan då….

Min son och yngsta dotter har ärvt mitt tjocka hår, däremot är det ingen av dom som ärvt min hårfärg. Sonen är mellanblond, mellantjejen är lite ljusare, och lilltjejen är riktigt blond.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Evahelene
0

#7 Ja, frissan får klippa mitt hår kort - sen växer det…Jag har inte råd att gå till frissan så ofta, så då får håret växa ner till axlarna innan jag går till frissan igen. Pärlandet är den enda lyx jag unnar mig - förutom att jag har två katter…men dom är väl värda omkostnaderna!

Om du (strax) kikar in på min sida så lägger jag in kort "före och efter frissan".

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

BitteS
0

Det var en praktisk frisyr. Dock inget för mig då jag har spikrakt och jättestelt hår.

Vilken söt katt du har. Jag har alltid gillat den färgen på kattor. Hon ser så mjuk och skön ut. Vi miste vår Lisa strax efter förra nyåret. Hon fick vingelsjukan så vi blev tvugna att avliva henne. Hon kunde inte ens gå på lådan på slutet utan vi var tvugna att bära henne överallt. Det gjorde jävulskt ont i hjärtat länge länge efteråt. Kan fortfarande inte tänka mig att köpa en ny katt, hon var så speciell så hon blir svår att ersätta.

G-mama
0

Andra har tandläkarskräck. Jag har frissaskräck, inte minst sedan i april då jag kom ut från frissan och såg ut som ett mellanting mellan August Strindberg och feministisk genusforskare. Inte kul, alls. Klippte mig inte på ett halvår (fanns ju ändå inget att klippa, eftersom allt försvann i april…).

Nu har jag i dagarna prövat en ny frissa som jag märkt att jag trivs bra med. Börjar äntligen känna igen mig i spegeln om morgnarna Skrattande