Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 1248 ggr
Migoff
0

Pärlnål

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bestämt mig för att köpa nålar till min pärlning, men är helt lost. Har ingen aning om vilka nålar som är att rekomendera osv. Panduro har tre olika varianter, men är de något att ha? Jag arbetar mest men väldigt små pärlor (Sead beens?) och måste därför ha en smal nål.

Bifogar bild på vilken typ av pärlor jag arbetar med.

Allamej
0

Jag hittar inget vettigt på Panduros sida men jag vet att zionesse.com har bra nålar till billigt pris :)

Du ska ha mellan storlek 10 och 13. 10 kan vara lite stort men är det 9/0 du använder så passar dom bra.

Tygaffärer brukar ha en rosa förpackning med pärlnålar som heter just pärlnålar, den innehåller  6 nålar tror jag i storlekarna 10-13 :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Migoff
0

Ok tack. Så storlek 10 är större än storlek 13?

Allamej
0

Japp :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Migoff
0

Aha.