Stressigt innan jul!
Just nu är jag jättestressad men glad för jag älskar julen och veckan innan jul har jag nyligen fått reda på att pappa har bokat en sista minuten resa till teneriffa. Detta har gjort mig ännu mer stressad. Allt det här måste jag hinna innan jul:
Baka lussebullar, eller det måste jag ju göra innan lucia.
Göra julgodis - Viktigt!
Baka pepparkakor
Göra minst tio olika smycken som julklappar
Köpa julklappar till alla som inte vill ha smycken. Typ farfar och kusinerna och så.
Hitta alla mina sommarkläder igen och helst köpa en bikini.
Typ städa huset och sånt för att tjäna lite pengar till julklappar.
Massa prov i skolan.
Städa mitt rum - kan ta ett par dagar
Sticka klart en mössa jag håller på med
Softa i en vecka i solen på Teneriffa
Och mitt i allt detta spelar jag handboll minst 4 ggr i veckan och vill bara vara inne och ha det trevligt här på iFokus.
jag kommer dööööööööööö!
Hehe, det är nog ingen tröst, men du är inte ensam
Längtar till den 19 för då startar jullovet för min del. Just nu snurrar det nästan i huvet av allt som måste göras och kommas ihåg, och hur 17 ska jag hinna göra fler smycken att ta med till jobb?
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Känner igen mig, jag oxå….. Men har man mkt att göra, så hinner man med mkt oxå! Det viktigaste är nog att ni får sova ordentligt! Då gå rallt så mkt lättare!!!
Sov så gott! =o)

Åh vad jag känner igen mig!
-- Jag måste hinna göra julgodis, hittade ett recept på tryfflar i en tidning som damp ner här!
-- Ska göra Svartvinbärssill, beställning från min kusin, mycket viktigt!
-- Pricka apelsiner med nejlikor
-- STÄDA!
-- Göra klart mammas smycke som hon ska ha till julafton
-- Veckan innan jul ska jag dessutom:
julavslutning på Öppna förskolan,
besök med Elliot på BVC,
återbesök med Elliot på neonatal,
"gravöl" med mitt gamla jobb i Helsingborg som läggs ner.
På torsdag har jag smyckevisning hos en tjej jag träffat på öppna förskolan
På söndag har vi ettårskalas för Elliot
Måste beställa julkort OCH skicka ut dem
Sen har jag inte börjat på julklapparna än..
Sova ordentligt tyckte jag var ett bra förslag.. Elliot håller på att få sina första tänder nu, ingen av oss sover! *fniss*

Nu kommer jag att chocka er alla:
Jag har köpt alla julklappar, de är inslagna o ska bara levereras. Här hemma ska det varken städas pyntas eller bakas då jag kommer va borta över julen o sambon gillar julen (om möjligt) mindre än mig. Jag ser inte fram emot dagen då man har egna barn som ska underhållas med bak, tomtar och strukturerat pyssel. Skönt att hysterin bara är ca 3 veckor, sen har man 48 veckor att fokusera på annat!