Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 2358 ggr
NeedfulThings
2008-12-13 23:38
0

Memorywire

Har funderat lite på det här med memorywire. Himla kul att trä pärlor på men varför ska det vara så attans svårt att böja till en ögla i början och slutet? Jag tycker inte jag är svag i fingrarna, men det är svårt. Kanske jag böjer på fel håll? Vill ju inte böja inåt för då blir det konstigt, utåt är omöjligt…har någon nåt tips?

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Allamej
2008-12-13 23:49
0

Varför blir det konstigt om du böjer inåt? Och om det finns någon annan som har nåt finfint tips om hur man avslutar annars (som inte innebär det opålitliga kulorna) så är jag öppen för förslag :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

NeedfulThings
2008-12-13 23:58
0

Nja jag vet inte, det beror kanske på storleken på pärlorna, tänkte ju att det skulle klämma emot, fast nu när du säger det så har man 4mm pärlor så får det bli en 3mm ögla helt enkelt…..men det är svårt att böja den ändå Tungan ute så alla tips tas emot tacksamt

Allamej
2008-12-14 00:09
0

vik längre in, det är rumpsvårt att få till med en yttepyttebit men om man ger sig själv ca 1.5 cm så är det lättare… men då tillkommer otyget med att klippa av den…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Cessy
2008-12-14 01:26
0

Hu ……..memorywire…..hatar både att klippa den o böja den o får spatt av att trä pärlor på den. Har dock sett många riktigt läckra armband gjorda på memorywire, men jag har liksom inte rätt tålamod för att hanskas med eländet.

Needful. Det finns stoppärlor som är menat att man skall limma på som avslut. Om det håller har jag dock ingen aning om eftersom jag gjort 2 sådana armband under min pärlkarriär o då slogs jag med wiren o böjde den.Flört

NeedfulThings
2008-12-14 09:47
0

Det var ett bra tips allamej, måste testa det nästa gång

Jo, jag köpte såna små kulor när jag köpte memorywire nu. Har bara inte hunnit prova dem. Men menar ni att man ska använda dem utan att böja tråden? Jag tänkte man böjde till och satte såna som stopp och snyggt avslut kanske? Det får ligga ett tag i alla fall, här ska sys med pärlor minsannGlad Tror dessutom den memorywiren till armband råkade bli i barnstorlek, för  den vanliga är stor för mina armar så jag tog det mindre måttet, men det blev som sagt till barn. Fast man kan ju göra fina barnsmycken av den i alla fall Skrattande

Allamej
2008-12-14 12:13
0

Grejen med dom små kulorna som man sätter längst ut på ändarna är att dom är inte riktigt …. pålitliga… Det skulle vara man använder epoxy eller liknande.