Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: silver-chainmaille
Läst 5637 ggr
kjellsangel
0

Grundmönster Chainmaille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer det första mönstret som jag lägger ut.

Det är en enkel 2 i 1 länk.

Man trär helt enkelt i 4 slutna ringar i en ring, som man  sluter, sedan trär man i en ny i dom 2 sista. I den 2 nya ringar och sedan 1 och sen 2 och så vidare, så lång som man vill ha den.

kjellsangel
0

Det andra är ett grundmönster till brynjelänk 4i4. Här har jag använt  den i en kedja till ett armband. Det är kanske vanligare att man använder brynjelänk på andra hållet men detta blir också fint.

(mönster på vanlig brynjelänk 4i4 kommer sedan)

kjellsangel
0

Här kommer det "vanliga" brynjelänk 4i4 mönstret. denna kan man göra hur bred eller hur smal man vill . I mönstret är den 5 bred.

Ylva-Li
0

Åh tack Kjellsangel! Jättebra beskrivningar.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

kjellsangel
0

Jag kommer att lägga ut fler, men tiden skall räcka till med.

Ylva-Li
0

#Men absolut. ;) vi väntar med spänning.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Pitepaerlan
0

Bokmärkt Skrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

kjellsangel
0

Här kommer en till som också är lätt men väldigt fin.

Som en liten parentes kan jag tillägga att jag brukar limma fast pärlan över skarven i den stora ringen, så försvinner den ju liksom. Jag brukar limma dit den med sekundlim eller någonting sådant, det finns så mycket bra lim idag. Det måste ju bita både på metall och det material som man har i pärlan.

Migoff
0

Vad fina! Gillar det sista mönstret särskilt mycket :)

kjellsangel
0

Ja den är fin men man får se upp så att man inte gör dom små ringarna i för tunn tråd, då blir dom veka och om man fastnar i nåt så går dom lätt upp.

Migoff
0

Håller på att testa nu, har inte mycket tråd så det får bli det alldra enklaste med ring i ring ^^. Med det är kul :)

kjellsangel
0

ja, visst är det kul, hoppas nu att det blir fint. Jag skall börja på ett nytt jätte tunnt halsband i kväll, Dom ringarna är gjorda av 0,5 mm silvertråd och har en innerdiameter på 1.5 mm, så dom är pyttesmå. Men jag skall göra antingen en turkisk roundmaille eller en kungslänk, har inte bestämt teknik ännu, jag får nog prova mig fram.

Migoff
0

Det låter najs! Vet inte hur de olika tecknikerna ser ut så jag kan nog inte hjälpa dig att välja.

Ooo, nu kommer jag till samma problem som alltid när det gäller hemmagjorda saker. Tänkte ge bort armbandet till mamma i födelsedagspresent men har börjat fastna för det själv XO

LGafElm
0

Det första mönstret heter det inte 4 i 1  inte 4 i 4Glad