Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlcaf-et
Läst 1277 ggr
Allamej
0

Hjärnsläpp

Har ni någon gång drabbats av fullständigt hjärnsläpp när ni har fått hem pärlor och saker ni har väntat på länge?

Att alla idéer bara försvinner spårlöst när möjligheten att förverkliga dom finns?

Så är det för mig nu.. jag har min wire, jag har pärlor och tråd och vips så är alla goa projekt väck…

Mutter…

Oh well.. dom kommer väl åter runt kl 3 inatt som dom brukar :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Evahelene
0

Hihihi jo det där känner jag igen:-D

Man kommer på nåt som man vill göra, kikar runt i pärlshoppar - hela tiden med just "det" i tankarna - lägger det man behöver i varukorgen, fyller i allt och sedan går man och väntar…IVRIGT! Så anländer det man skickat efter….men det där som man skulle göra har flugit ut ur minnet totalt! Inspirationen till något annat kommer galopperande och man knåpar ihop det. PRECIS när man är klar så MEN VISST JA! Det var ju DET jag skulle göra med dom här pärlorna!!!!

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Cessy
0

Hoppas inspirationen återkommer Allamej o att idéerna infinner sig igen framåt nattkröken. Du får väl skriva eller rita en skiss så att de finns kvar när du vaknar sedan, men visst känner jag igen fenomenet om man ivrigt har väntat på att något skall komma o när det väl kommer så går luften liksom ur enObestämd

maneki
0

Jag tycker det kan vara rätt frustrerande att få en idé o sen går det så länge innan man får fatt i allt man behöver för att realisera den (jag har en ibland irriterande förkärlek för pärlor jag aldrig hittar i Sverige dessutom) att det är som den där kreativitetskicken försvunnit. Man vill ju sätta igång när man får idén inte vänta nån vecka. Då försvinner det där flowet ju.

Men oftast kommer det tillbaks nångång. Förhoppningsvis med idéer som passar de pärlor man har.