Gott Nytt År!
Gott Nytt År!

Hoppas det blir ett år fyllt av pärlor o massor av inspiration o kreativ skaparanda
http://www.jacquielawson.com/preview.asp?cont=1&hdn=0&pv=3148566
Tack det samma Cessy!
Och Gott Nytt År på er alla andra!
Gott Nytt Pärlår Till Er Alla!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Gott Nytt År alla Pärlor!!!
önskar Ariel

Gott nytt år allihopa!!! 
Gott Nytt År önskar jag också till er alla. Har tyvärr ingen tjusig bild att illustrera med, men Allamejs och Cessys var jättetrevliga 
Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Instämmer helt!!
Vad ska man ha som signatur tro?

Gott Nytt År alla pärlor, så ses vi snart igen! Jättesöt bubbelbadfilm!
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 
Gott Nytt Pärlår önskar jag alla.
Pärlugglan - i privattråden är det bubbelbadsfilmen - här är det nallesymfoniorkestern så denna gången tog jag 2 olika
Fast då slog det mig att alla inte kan se bubbelbadsfilmen om de inte är med i Privata gruppen, så här kommer den också
http://www.jacquielawson.com/preview.asp?cont=1&hdn=3&pv=3111904

Aha, jag klickade inte på den länk du la in överst, trodde det var samma som tidigare. Nalleorkestern var också söt!

Gott Nytt År önskar jag också alla!
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Gott Nytt År! 
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Gott Nytt År!

Gott Nytt År allihopa! Hoppas att Ni får en trevlig afton och ett bra (pärl-) år 2009! =)

Gott nytt år allihop 
* ~* Ha en bra dag *~*
Gott Nytt År önskar jag också till er allihopa!
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

gott nytt år till er allihop. Här har jag firat och pangat på ett nytt, kanske inte så kul sätt. Jag satte in en stor vas i vintrinskåp och stängde dörren och då sa det PANG KLIRR KLIRR KLIRR!!!!!!!!
Näst översta hyllan bågnade av vasen som tydligen var droppen som fick hyllf*n att rasa på nästa hylla som rasade på nästa. Summan av kardemumman blev 3 backar glassplitter, ett dussin kristallglas, min kaffeservis, enstaka andra kristallglas, vasar, kakfat ja en faslig massa glas/porslin är nu ett minne blott. Barnens kommentar "oh mamma nu vet vi vad vi ska köpa i födelsedagspresent till dej"
Tur att vi inte ska ha gäster ikväll, då hade det blivit udda dukat. Nu är hela matsalsbordet fullt av porlin/glas som måste diskas om det ev finns småbitar kvar. Och sen ska det in i skåpet igen, lika bra att plocka ut andra vintrinskåpet också och göra en riktigt storstädning (som jag egentligen inte har tid med).
Så jag firar nyår full med småplåster lite överallt, glas är visst vasst…
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
nämennämennämen jösses
! voj elände! så jättetråkigt! men jag kan nästan tänka mig att det liksom för mycket för att bli riktigt jätteledsen över - det blir nästan för absurt för det kanske? men senare kommer du säkert att sakna alla dina vackra saker riktigt mycket! minns när jag flyttade ut till landet till min bondpojk och handtagen på en hel kasse full av min favoritservis gick av precis när jag var i trappen på väg ner från min lägenhet (en västanfläkt jämfört med det som hände hos er idag visserligen, men det visste ju inte jag då
), det grämer mig ju än så klart men precis när det händer är det bara att bita ihop och städa upp! hoppas det inte förstör nyårsstämningen för er och att ni lyckas skratta åt eländet!

Oj oj oj, vilket elände Fru-Parla, så jättetråkigt! Absurt men tråkigt, och sen barnens kommentar, praktiskt och friskt. Hoppas att lite av det du tycker bäst om gick att rädda.
Jag skulle gräma mig, precis som du Kissidor. Jag var så orolig över mitt finporslin när jag flyttade så vem som helst fick inte bära, jag packade med hur mycket mjukt som helst i trådbackar från en garderob. Jag kollade ideligen att inget skulle hamna fel, t ex någon vilding, som min bror tex, skulle ställa något tungt ovanpå. Några gånger hade jag tagit honom på bar gärning med att trycka och klämma ihop lådor som inte fick plats som han hade tänkt sig
.
Gott Nytt år på er alla. Har precis kommit hem från jobbet, ska försöka somna så fort som möjligt. Ska upp kl 05:00.
Fru pärla jag känner igen mig. För några år sedan när jag skulle fylla jämt , snubblade jag en bricka med 36 glas (Vinprovarglas). och några vaser ocj karaffer. Jag hade lite för bråttom att svara itelefonen, det var synd om pappa han fick världens utskällning av mig för att han störde mig,han som bara ville gratulera mig. Min lösning var att åka till IKEA och köpa glas till födelsedagsmiddan.
Det bästa med allt är att jag nu har fått en helt ny glas service som jag tycker bättre om.
Gott slut och Gott Nytt år på er
Åh vad tråkigt Fru Pärla
Förr förrutom allt jobb så var det ju antagligen en hel del pengar men framförallt en hel del minnen som gick till spillo o sådant man har i vitrinskåp brukar ju vara speciellt o ofta på mer än ett sätt. Himla trist o tråkigt att du råkade ut för detta
tråkigt att höra om ditt vitrinskåp fru Pärla! Det är som sagt ofta mycket dyra och fina saker i ett sådant skåp!

Nja, vid en närmare överblick, så var det faktiskt nästan bara "mitt eget" glas/porslin som gick sänder. Så jag kan ju köpa nytt på Duka om jag vill. 2 st gamla tårtfat på fot är väl det enda som jag sörjer egentligen. Alla ärvad vaser (jag bara älskar gamla vasar) stod på översta hyllan, så dom klarade sig. Måste fråga Mats om vi har någon drulleförsäkring på hemförsäkringen……….. Annars som sagt har jag ju att önska i födelsedagspresent några år framöver
Nu måste vi paketera alla glasbitar så vi kan släpa iväg som till sopstationen. Det går väl åt några tidningar i sopsäcken innan man kan hantera den.
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!
Fru Pärla: Ja då hade du ju i alla fall lite tur i oturen, men inte så kul att behöva fixa med detta ändå
Hoppas att ni har något i hemförsäkringen som kan ge lite pengar att nyinvestera lite av det som gick itu i alla fall.

Visst är det trisst men bra att det inte var värre. Själv gick en assiett till finaste kaffe kopparna i en flytt. Tyckte det var riktigt trist och inte gick det att köpa nytt heller. Men flera år senare hittade jag assietter på en loppmarknad. Vad glad jag blev.
Lycka till med nya fina glas, hoppas du kan få lite på försäkringen. Tänk på att ange nyinförskaffnings pris. För det är inte värdet på sakerna som gäller, utan vad det skulle kosta dig att köpa allt nytt.
Lycka till.
Vad ska man ha som signatur tro?

Åh jisses
Lite tur i oturen i alla fall att det inte var allt för mycket av det som hade stort affektionsvärde. Vissa saker kan ju bara inte ersättas. Hoppas du kan få ut nåt på försäkringen i alla fall.
Där var inga skärvor värda att spara för smyckestillverkning?
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Vilken bra idé maneki, så skall man förståss tänka. Hoppas du han rota lite Fru-Parla! Det är ju jättepopulärt med berlocker av gammalt 50-talsporslin, men även nyare porslin kan ju bli fint, och det kommer en dag då det blir populärt, och visst borde man kunna göra något av kristallglas också?Och om man kan ta tillvara en del av det som har affektionsvärde så kan det ju vara en liten tröst.
På tal om kristallglas, jag fick tag på ett par trasiga fönsterlampor med kristaller, jag tänker använda kristallerna till smycken, det borde väl funka? Just nu ligger dom i en påse bakom gardinen i mitt sovrum, hi hi, inte värt att flytta dem föräns jag monterar ner krafset, då kommer jag inte komma ihåg var de ligger, nu ligger de där alldeles vid min sida där jag sitter och pärlar, men syns inte.
Leja: Jag älskar loppisar, tänk vilka fynd man kan göra.

Gott Nytt År!! 
Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/