Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 2898 ggr
Guldgruvans1
0

Hej igen alla!

Efter långt uppehåll härifrån har jag funnit ny kraft att sitta och göra mina egna smycken….

Letar efter tips på hur man kan göra såna där knytningar där man kan reglera hur kort/långt ett halsband ska sitta, men kommer inte på vad det heter.

Vore tacksam om någon här kan hjälpa mig.

P.s har varit sjuk från och till, så ber om ursäkt om jag inte varit så aktiv här.

Kram!

Allamej
0

Hej igen :)

Tror du att du kan rita upp för mig för jag tror inte jag förstår riktigt vad du menar :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

SofiaDalarna
0

Hej! =) Kul att hitta tillbaka till sin hobby!..

Det jag kommer att tänka på är såna där knutar det brukar vara på vissa halsband man köper på marknader. Såna med svart rem och ett hänge. Då är det ju två olika knutar som man kan dra i så att storleken justeras… Vet dock inte hur man gör knutarna… Men är det möjligtvis det du menar?..

Tigris
0

Är det sådana här knutar du menar?

http://www.stacken.kth.se/~noora/knut/

maneki
0

Det enklaste är att göra vanliga överhandsknutar, det brukade jag göra när jag var liten, men de är inte så snygga som de Noora har instruktioner till. Passar när man vill göra det enkelt dock.

Ett annat alternativ är att göra en sliding button knot. Inte så kluriga som de kanske ser ut, men det är nog enklast att få rätt på den om du testar att knyta en vanlig button knot först.

Till armband finns det andra varianter med makraméknutar, antingen med spiralknutar eller med slätknutar(just på den sidan har de pyntat knuten, men den är fin annars också o enklare att knyta då).

Guldgruvans1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyckades!

Fast jag ska bara komma på hur man gör dom så man kan ha dom lite mindre….här är ett prov på min första löpknut.

Guldgruvans1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

andra provet….

Idaz
0

snyggt!