Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettproblemhörnan
Läst 2101 ggr
Allamej
0

Rådfrågan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu sitter skallen och hittar på igen och jag vill gärna höra vad ni tror om idéen innan jag sätter mig och gör den.

Att kombinera pärlvävning med broderi. Att utifrån en vävd bit gå ut och fortsätta bygga ut det mönstret, eller något helt annorlunda med pärlbroderi (på tyg)

Jag hoppas att ni förstår lite grann vad jag menar av min extremt dåliga illustration :)

Så vad tycker ni… ska jag hoppa av smyckena ett tag och göra en "tavla" eller ska jag förklara för hjärnan att sånt här gör vi bara inte?

Help!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Paerlugglan
0

Är inte säker på vad du menar, men varför inte? Pröva det låter inte som något galet, gör en tavla du, en liten en i alla fall! Vill se.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

maneki
0

Ja, jag förstår nog inte heller helt, men eftersom jag gillar mixed media o pärlkonst så säger go for it. Flört

BitteS
0

Låt din fantasi flöda och gör en tavla du. Kom bara ihåg att vi är väldigt nyfikna på resultatet sedan. Foto önskasSkrattande

Allamej
0

Maneki, gallerierna på dina länkar är rätt nära faktiskt :) Jag tror att det är dom som ligger som grund för min hjärnas senaste påhitt :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Evahelene
0

Men hemska tider! Vad är det du skriver?  "förklara för hjärnan att sånt här gör vi bara inte" - nänänänä! Det går inte för sig! Om hjärnan får för sig nånting som har med pärlor - eller handarbete öht - så är det bara att lyda! Flört

När du är klar ser vi gärna bilder! Glad

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

BitteS
0

Allamej: Jag kom just på en bok som jag köpte för några år sedan, apropå fritt skapande med pärlor. Den heter: 500 Beaded objects, new dimensions in contemporary besdwork.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1579905498

Den här boken är en samlingsplats för olika sorters konstverk, alla gjorda av pärlor av alla de slag. Det är helt överväldigande att se vad människor kan skapa av dessa små tingest. Jag önskar du fick bläddra i boken och låta dig inspireras. Jag tror du skulle få mycket nöje av det. Jag har tittat i den åtskilliga gånger och blir fortfarande lika imponerad av bilderna.

Allamej
0

Den kommer jag kanske att köpa… jisses vad piller dom kan med! Jag sitter och fäster tråden på min vävda del av vad det nu kommer att bli :) Än så länge har jag inte en aning :D

hus-musen
0

varför inte=) ja tror de kan bli snyggt!

Qui dormit, non peccat

Allamej
0

Har gjort den vävda delen som var tänkt till det hela och nu minns jag varför hjag inte gillar att väva något mer…Så… jag skiter i den och gör bara en egen tavla utan inlandning av något annat.. Bara pärlbroderi. Kan ju bli ok det med :)

Paerlugglan
0

MehFörvånad! Så får du väl inte göra? Först får du oss nyfikna och så lägger du bara ner innan man fattat vad du menade. Kom igen, en liten bit bara, eller är det så tråkigt/hemskt att väva?Flört

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Allamej
0

Vävningen går rätt fort numera men jag gillar inte resultatet… Men när jag gjort denna så kommer jag nog inte att sluta :) Yikes, det är ju skitkul att brodera med pärlor :D

BitteS
0

Vad använder du för tyg till underlag när du broderar fast pärlorna? Filt eller något annat tyg?

Allamej
0

Just nu använder jag bomull som jag sen kommer att stärka med lämpligt material :) Annars brukar jag ta filt :)

Cessy
0

Ser ut som ett spännande projekt. Du får visa vad det blev (hur det blev) sedan när du är färdigGlad

Allamej
0

Det kommer jag naturligtvis att göra :)

BitteS
0

Allamej: Hur går det med tavlan din? Nyfiken!

Allamej
0

En blomma på väg, allt är uppritat lite löst så att jag ska veta vad i h-vete jag gör :D

Det är ju inte helt enkelt… att få pärlorna att ligga som dom ska ect…

BitteS
0

Oh, spännande!!!

maneki
0

Ska bli kul att se vad det blir av det hela.

Att brodera med pärlor är jättekul, men det är ett tag sen jag gjorde nåt sist. Kommer alltid annat i vägen. Fast jag ska försöka komma igång med det igen.