Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlsorter
Läst 1835 ggr
Idaz
0

Smådroppar

Jag har fått små, små glasdroppar i gröna nyanser. Jag vet inte hur man mäter dom så bra men de är ca 3-4mm x 2-3 mm och nu undrar jag bara om någon har något tips på vad man kan göra med dessa? Glad

Allamej
0

Använd dom i spiralrep :) sy med dom som vanliga pärlor för att få mer struktur :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Idaz
0

okej! är det sånt där spiral rope? finns det något mönster på det?

Allamej
0

Här är det bilder

Och här är en video, del 1 + del 2

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

maneki
0

De är fina att bara länka också (som i mina örhängen), använda som accenter (här daggdroppar i ett trådarbete samt vattendroppar i en spiral rope-variation). Jag använde gröna droppar i mitt pärlvirkade halsband (luftmaskekedja), som jag hade en bild till i Allamejs tråd om virkat.

Carole Ohl har också en del mönster med drops o magatamas (dewdrop chain, florentine bracelet, baby bubbles, adorable drops, Circle Gets the Square -- som jag har ett UFO i -- Dropsy Daisy m fl).

De här hallonen/jordgubbarna är gjorda av större droppar, men de kanske ändå kan vara till inspiration.

Evahelene
0

Dom där hallonen! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh!

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Paerlugglan
0

Ja, hallonen så verkligen smarriga ut!

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

Idaz
0

#3 Jag vet inte om jag har tillräckligt många för att göra spiral rope av dem men jag ska nog testa.

#4 Åh, tack för jättebra tips och inspiration! Synd att det inte var röda droppar jag hade så jag kunde göra såna där hallon. men jag kan ju göra omogna gröna :). På "dina örhängen", har du bara satt dom i ringöglor? Det var jättefint!

Jag ska försöka testa lite av varje. Tack så mycket allamej och maneki!

maneki
0

Ja, på örhängena sitter de bara i öglor (tyckte det räckte när jag hade en mer sirlig kedja, men också för att det var för att testa en idé -- kedjan sitter fast både framtill i pluppen o i snurrebussen så man inte ska tappa bort den).

Påminner om en chain maille-variant som brukar kallas shaggy loops också. Tänkte inte på det igår, men droppar passar till denna "weave" också ju (se bild i länken).

Idaz
0

Aa, örhängena där var jättesnygga! Det ska jag också testa.