Det är ett under i världshistorien!
Jag har fattat hur man gör right angle weave med en nål! Jag har försökt jättemycket att göra RAW med två nålar för alla säger att det är mycket lättare men jag har aldrig förstått hur man vänder då. Men så igår så tittade jag på ett klipp på youtube med 1 nåls-RAW och jag fattade! Jippi! Jag testade att göra en liten ruta och det blev riktigt bra, måste jag säga. Så nu är jag jätteglad! Nästa steg är att förstå hur man gör såna där kors som till exempel allamej gör.
Kram

grattis=) sj fattar jag fortfarande inte=)
Qui dormit, non peccat
Skulle det hjälpa dig Ida om jag vände på korset? så att du ser hur jag byggt upp det?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#1 Tack! Fortsätt försöka, och kolla på videos på youtube.
#2 Ja gärna. Men jag kanske inte borde kopiera din ide egentligen. Så det behövs inte om du inte vill. 

Ja, så är det: verkar svårt, men plötsligt bara lossnar det.
Att svänga med två nålar är inte så svårt egentligen. Kan väl vara lite lättare i ennålstekniken, men annars handlar det mest om att inte "gå vilse". Fast jag har faktiskt sett smycken också där instruktionerna säger att man ska göra första raden färdigt och sedan ta en helt ny tråd o sy rad två med bara för att det inte ska bli fel i vändningen (typ som här, fast att inte båda raderna sys samtidigt som i illustrationen då). Ett bra tecken på att många tycker det kan vara klurigt att vända.
"Tricket" som jag vet det med pärlkors är väl mest att man syr stommen med 2-nålsteknik o sen använder en tråd till vardera "arm", som här.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Maneki: Nu blev jag ju helt förvirrad
, trodde att jag fattade vad det handlade om. Den första länken slog knut på min fattningsförmåga totalt, det verkade röra sig om hur många nålar som helst. Men den andra rätade ut det lite, den kändes inte fullt så förvirrande. Men sen sjönk lite in, inte att båda raderna sys samtidigt… det gäller att läsa ordentligt, knack knack någon hemma?
Nytt Alias: Pugglis 

Ja, den första länken tyckte jag var lite knepig när jag först såg den. Varför, varför illustrerar de att man ska sy två rader samtidigt (med 4 nålar/trådändar)? Kanske nåt för en bläckfisk? 
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

#4 Ja första länken var ju lite svår att förstå. Till och med när jag förstod att man bara syr en rad i taget så fattade jag inte. Det måste vara något knäppt med min hjärna. Men den andra fattade jag, tror jag…
Tror att det enda sättet att göra det med två nålar är o sätta sig med pärlorna o börja sy för då ser man hur man gör. För min del tycker jag att det är mycket enklare att sy RAW med 2-nålar, för då slipper man gå igenom pärlorna en så himla massa gånger o jag syr även flerradiga med två nålar - även på rad 2 o 3, för annars blir det ju plötsligt det här att man måste "sno runt" hela tiden o det behöver man inte med 2-nåls RAW på samma sätt.
Här är en bra länk till 2-nåls RAW:

Tack Cessy!
Med den länken tror jag att jag fattade. Men jag har tyvärr knappt någon tid alls att pärla den här veckan för jag har 3 stora prov och två läxor att plugga på… 
Och ändå är jag inne på datorn. Fy på mig!