Smyckesmässa
Hejsan!
Har just sett att det är dags för Mineral och smyckesstensmässa igen på söndag (1/2). Platsen är Geovetarhuset på Universitet i Stockholm, man kan ta tunnelbanan dit.
Jag var där förra året och kan verkligen rekommendera det!!! Köpte en hel massa pärlor på sträng, halvädelstenar och annat material och billigt var det. Det var också kul att se alla andra stenar.
länk till mässan http://www.sags.nu/Minshow.html

Åhh, det låter ju som något man måste gå på. 
Ett tips till
Det är Kreativa mässan i Haninge i helgen, den är från lö-sö, så man kan ju hinna med båda. Läs mer på länken http://www.kreativamassan.se
Medarbetare på Smyckestillverkning
Nytt Alias: Pugglis 

Åh, Mineral och smyckesstensmässan låter ju jättekul! Synd att man inte bor i Stockholm… Men ska försöka ta en dagstur dit med tåget iallafall, det skulle vara jätteskoj! Inträdet var ju gratis så då får man ju mer pengar till att köpa mer pärlor/stenar… 
Har du varit på kreativa mässan, Paerlugglan? Eller någon av ni andra?

Nä, jag har inte varit på Kreativa mässan (du menar väl om jag varit något tidigare år), men det lät intressant, jag skall försöka gå på den. Min ekonomin är inte så bra, så jag vet inte hur det blir. Jag vill också gärna gå på Mineral och smyckesstensmässan, får se hur det blir.

Ååhh.. man kanske får boka in det till nästa år då! Känns inte som jag hinner administrera en resa till vår vackra huvudstad just nu!

ja, det var alltså det jag menade. Om du varit där något tidigare år..
Jag tycker också att det lät rätt intressant, men min ekonomi räcker inte till det… Inträde, materialkostnader för de olika workshopsen… Och om jag ska gå på båda mässorna skulle jag bli tvungen att sova på hotell också, och då blir det alldeles för dyrt. Så jag väljer i så fall mineralmässan, och tågbiljetterna fram och tillbaka samma dag tänker jag försöka vinna billigt på tradera. Alltså en nästan gratis resa och mässa och jag kan lägga pengar på pärlor/stenar istället
Egentligen borde jag väl snåla på de pengarna med, men usch, den tanken gillar jag inte!.. 
Var på mineralmässan förra året: Där var det mycket som kunde få följa med hem (och en del fick det också
). Det är verkligen bra priser om man jämför med dem som finns i de vanliga butikerna. Jag kan verkligen rekommendera ett besök där.

Gissade att du menade det, men jag viste inte om att det var ett återkommande arrangemang så jag blev först lite förvirrad
av din fråga. Trött och trög mitt i natten!
Angående Mineral- och smyckesstensmässan, det brukade vara någon sorts sten- eller mineralmässa i Eriksdalshallen på Söder i Stockholm för 15-20 år sedan. Jag var på den några gånger, undrar om denna har någon koppling. Jag har i alla fall en del stenfynd från den tiden.

Nästan från "stenåldern"
paerlugglan..
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Hinner inte, har ett femtio års kalas på söndag, så då är det fullt upp. Synd för det är inte så långt här ifrån Uppsala.
Vad ska man ha som signatur tro?

He he
, ja verkligen SusannAlg, urgamla.