Laga ring
Hej, kul att se att det finns fler än jag häromkring:)
Jag har en ring som jag har gjort i silverlera som jäg är supernöjd med, men, tyvärr var jag tydligen inte tillräckligt noga med nåt så skarven har gått upp. Kan man laga det? Lägga på slip och sedan bränna om igen?
tackar för tips
Man borde väl kunna göra det, ser ingen anledning till inte :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jag funderar mest över vad som händer när det nypålagda silvret krymper, men inte underlaget (har använt art clay, så det krymper ju inte lika mycket som PMC)
Använd dig av flussmedel och silverlod och löd fast.

Ja, man kan laga, jag har för mej att man ska ha den där jättedyra varan, kommer inte ihåg vad den heter, jag återkommer
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!

Du kan laga med oil paste. Precis som du säger så kan det bli problem när den vanliga pastan krymper men med oil paste går det bra.
http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=4954&grp=92338
eller så löder du ihop det med silverlod.

ja där kom ju en expert och svarade på det som jag funderade på
www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.
Här hittar du det mesta!

tackar för tipsen, jag har inte silverlod och lödkolv, så kanske prova med oilpaste då. Eller köpa kolv och lod:)
tack för tipsen

GreenWorm, till silverlod räcker inte lödkolv (den funkar bara för tennlod) utan du behöver en gasbrännare. 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

okaj, där lärde jag meig det nya jag skulle lära mig idag:)
bara skaffa silverlod då (Sargenta i Malmö antar jag har, får väl komma förbi nån lunch hoppas jag)

Fina smycken kia!!!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Vilka fina smycken du har gjort kia1

Kia, är pastalod samma som "vanligt" lod? behöver man flussmedel??
är jag med impad av dina smycken, guldlera??