Var får man tag i ??
Förstår att Ni är superduktiga smyckestillverkare här. Själv är jag nybörjare och har redan stött på problemet med att det är en djungel av försäljare av detaljer inom smyckestillverkning, samt att vissa grejer är supersvåra att hitta…
Ni kanske väver, stickar o gör mest sådana smycken men det är detta jag behöver hjälp med.
1. Söker swarovski- (kristaller, pärlor, stenar ?) som jag tror kallas pointedbacks.
2. Söker även infattningar till sådana stenar … har letat o letat men hittar bara några få på designshop. Vill gärna att det är inom Sverige el. dyl,,, då det inte är en stororder jag vill göra.
3. Söker även guldpläterade - guldförgyllda - guldfärgade smyckesdetaljer för andra saker som örhängen, hängen osv.
4. Söker guldfärgade sk. hattpinnar med kula.
5. Söker även infattningar för herrar och swarovski:s som till manchettknappar o dylikt.
Tack för all ev. framtida hjälp--- Sitter o väntar på Era kloka o användbara svar.

1/2. I Sverige tror jag inte det finns så många andra än just Designshop, som du redan hittat. Jag har köpt mina främst från holländska Sayila (de har fri frakt till Sverige om du handlar för minst 20 €). Har olika storlekar o former samt också flatbacks. De har även infattningar, som du kan limma fast stenarna i.
3. Detta har de flesta Svenska Pärlbutiker. Det finns bra butikslistor här och på Pärlplatsen.
4.De jag har kom nog från just Sayila. Sen har bl a Ljuva Ting några.
5. Enkla infattningar, som man bara limmar fast stenar i, har jag inte sett för t ex manchettknappar. Det finns olika typer av manchettknappar att köpa. Vissa är gjorda för att limma fast en dekoration så de skulle ju kunna funka till Swarovskis flatbacks. (exempel) Sen finns det andra varianter som passar att länka fast en pärla på o man kan även göra varianter av pärlor utan speciella tillbehör, som här.
Annars vet jag inte riktigt vad som är en infattning som passar en man. Känner inte så många herrar som gillar "bling".
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries
Tack - skall kolla dina förslag, men tar gärna emot flera….
Kommentar - jag menade inte just bling, bling - men kanske en dödskalle, en golfboll el dylikt med plan baksida fast där man kan sätta en liten pärla el swarovski som en extra liten grej - typ matchande med övrig klädsel…

Maneki: Några av dina länkar verkar vara lite knas (Sayila och den adra länken för på nr 5.)

Gah, så går det när man inte läser vad man klistrar o inte riktigt har koll på om kortkommandona gör som de ska.
Får vi hoppas i alla fall… 
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

www.teardevil.se har en del guldfärgade smyckestillbehör.