Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketter: evenemangtillställningar
Läst 2643 ggr
SusannAlg
0

Anordna pärlträff

Jag har tänkt anordna en pärlträff. Tänkte försöka få ihop ett gäng som tycker om att pärla. Man får ta med sej egna pärlor, men kan även köpa av mej om man vill komplettera.

Tänkte också ha en smyckestävling för dom som vill. Jag gör ett färdigt pärlpaket som skickas ut till de deltagare som vill vara med i tävlingen några veckor innan träffen, så att man gör smycket hemma. Alla får samma paket, så att alla har samma förutsättningar. Sedan på träffen röstar vi fram en segrare…

Vad tycker ni att man kan ta betalt för en sån träff?

Hur mycket ska smyckesmaterial-paketet kosta?

Vill gärna ha lite tips.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

virkmaja
0

Låter jätteskoj, vart blir träffen av?

Jag kan tänka mig lägga en 50-100 kr på ett sådant smyckespaket.

Cessy
0

Har ingen aning o just nu är jag inte alls sugen på träffar alls, men min tanke är att du pratar med needful o hör hur mycket den pärlträffen nu skall kosta i Skåne/kävlinge eller tar kontakt med pärlförrådet direkt o får tips o råd av henne om kostnader m.m.

Loria
0

Pärlträff i kävlinge? Var hittar jag info om detta? Snälla säg inte att jag ska söka i sökfunktionen, för det e en sak jag inte klarar av i varjefall! Om nån tålmodig människa kan lägga in en länk till mig blir jag glad. Eller kan man bara ta kontkt med denna Needful?

Cessy
0

Tro att anmälningstiden gått ut, men prata med Eva på Pärlförrådet som är huvudmannen bakom träffen. Där finns en rubrik som heter pärlträff i Skåne.  (Tror det är pärlförrådet o Bara Pyssel som står bakom träffen)

http://www.parlforradet.se/

maneki
0

Kolla t ex på Pärlförrådets hemsida under Pärlträff Skåne (i rubrikerna överst på sidan). Sista anmälningsdag var igår (o jag som fortfarande velar!), men det kanske är OK att vara en dag sen.

maneki
0

Ups, svarade samtidigt. Men bättre ett svar för mycket än ett för litet, eller hur? Flört

Cessy
0

"Apsolut"Flört

Loria
0

Dubbelgulligt av er =) Tack så mycket.

Loria
0

nåja, jag e bortrest just nu och har lite annat för mig då, men jag bokmärker så kanske man har möjlighet en annan gång.

Ang. iden om smyckestävlingen lät det som en kanonidé, beroende på vad pärlträffen kostar i sig själv o hur lång den är tycker jag att det kan kosta/ha ett värde av runt 100kr. Något företag är ju kanske intresserade av att sponsra, om man tar hela paketen från dem, o då kan man ju kanske betala 75 fasst de kostar 100 eller hundra fast de e värda 150 eller så…

Tigris
0

På PUSS i höstas hade vi en kittävling där Smyckesverkstan satte ihop ett kit som kostade 150kr men var värt mera om jag inte minns helt fel.

En sak som kan vara värt att tänka igenom innan är lite regler för tävlingen. Tex:
Hur mycket av innehållet "måste" man använda?
Vad kan man lägga till (lås, tråd, vajer osv)?

För det kommer garanterat frågor om det!

SusannAlg
0

Min tanke är att sätta ihop ett smyckespaket för 100-150:- och då ska det innehålla lås, wire,hattnålar, pärlor, å div tillbehör. Allt som kan behövas med andra ord. Man använder det man vill ur själva paketet till att göra smycket till smyckestävlingen. Alla ska ha samma förutsättning när det gäller materialet. Man måste inte vara med på tävlingen om man inte vill.

Pärlträffen kommer att vara från kl.11-17… Man tar med sej sina egna pärlor, eller så köper man av mej. Sen är ju frågan då vad själva träffen ska kosta… och vad som ingår. Man skulle kanske kunna ta 100:-/person och att man då får plocka pärlor eller smyckestillbehör för halva summan…. eller blir det för billigt?  

Jag tänkte även att jag kan fixa fika till självkostnadspris, eller så får man helt enkelt ta med egen matsäck.

Sen beror det ju på vad jag får betala i hyra för lokal…. lite vill jag ju tjäna på det hela också. Förhoppningsvis säljer jag väl endel pärlor…. fast jag har inte så jättestort pålägg på dom.

Träffen kommer att vara i Gislaved eller Anderstorp.(Småland)

SusannAlg
0

Låter det OK?

Fru-Parla
0

Tänkte föreslå att du tog träffen samma helg som det är någon tävling där, men sen kom jag ju att tänka på att då är du ju engagerad runt banan så det blir ju inte bra. Jag kunde ju åkt till din träff med käre maken i så fall, men även ni har ju samma intresse som du och jagGlad

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

SusannAlg
0

Ha… kunde ju vara en anledning till att INTE behöva hjälpa till på bananFlört…… men jag vill nog ha träffen i Mars-April. Tävlingarna börjar nog tidigast i slutet av April.

Ariel61
0

Gislaved eller Anderstorp… det är ju faktiskt inte mer än ca två tim bilresa hemifrån. Ska hålla utkik efter datumet, och om det inte krockar med nåt annat skulle jag gärna vilja hänga påGlad

SusannAlg
0

Ariel Jag mailar en inbjudan till dej så fort jag vet mer!

Ariel61
0

Susann: Tackar, tackarGlad

SusannAlg
0

Har inhandlat pärlor och tillbehör för MYCKE pengar nu… så nu måste jag bara komma igång med att göra prototypen till mitt tävlings-paket… hm… lite svårt, men jag tror att jag själv gör ett halsband, skickar med det materialet som gick åt plus lite till…. i själva paketet.

[kissidor]
0

lite ovanligt sätt att sätta ihop ett tävlingskit tror jag - men en fiffig och kul idé Glad!

SusannAlg
0

Vet någon hur andra gör?Obestämd Glad

[kissidor]
0

nja men oftast är det ju en pärlbutik som gör kitet och jag tror inte dom vanligen rent handfast faktiskt gör ett smycke själva först och utgår från, men jag tycker det var en jättekul metod Glad - so go for it Flört!

SusannAlg
0

Tror jag gör som jag tänkte… har börjat plocka lite i pärlorna för att få igång kreativiteten….

SusannAlg
0

Den 28/3 ska jag ha pärlträff, antingen i Anderstorp eller Gislaved. Någon som är intresserad? Skicka ett pm till mej!Glad

Fru-Parla
0

Typiskt samma helg som facett……………

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!