Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketton-the-wire
Läst 2939 ggr
Ylva-Li
0

Mina verk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att jag kan ju bidra med lite av vad jag gör. :) Vilket idagsläget är halsband.

Jag har ett litet företag här nere i Tyskland (på hobbynivå dock) som heter Ylva-Li Design.

Först ut är en beställning av min svärmor.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Ett lila smycke på wire.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Ett blingbling armband på kedja.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Ett brunt på wire.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Ska ta och fylla på med mer sen. :) Har inte fotat de senaste 10..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Allamej
0

Åh! Det där blingblinget på kedjan är precis så party som jag vill ha mina smycken :) Och jag älskar det lila wire wrap… Otroligt snygga saker :)

Veronica /Sajtvärd för Smyckestillverkning.ifokus

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ylva-Li
0

Hihi tack. :) blingeblinget är skitkul med ack så jobbigt att ha på sig! Fastnar överallt!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Allamej
0

Jamen det är ju klart man ska lida för konsten! :D

Veronica /Sajtvärd för Smyckestillverkning.ifokus

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Anne
0

Håller med, blingblingarmbandet är lovely :) Jättefint!

Yuki
0

Alla är väldigt fina. Duktigt! Glad

Cessy
0

Gillar också det länkade rasselarmbandet mest - lyxigt o maffigtGlad

zmulan
0

Åh.. vackra smycken!!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Ylva-Li
0

Idag har jag fotat lite mer. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Pust. Inte världens bästa dag att ta kort på ser jag nu.. Inte mycket till sol och inga bra lampor. :/

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Yuki
0

Hur kan man göra såna! Coolt…!

Allamej
0

Ska första lektionen bestå av wirearbeten då? :)

Ylva-Li
0

Hihi, det tycker jag minsann! ;) Wire är så härligt lätt att arbeta med. De här har jag bara trätt på pärlor i princip, efter tycke och smak. Enkelt och kul. ;D

Alla dessa halsband ska jag ta med mig till en marknad på lördag. Hoppas på att få mycket sålt. Suktar efter en bättre kamera. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Allamej
0

Hoppas allt kommer att gå bra för dig på marknaden :) Kom ihåg att ta med dig mat och vätska för annars kroknar du i halvtid :)

Cessy
0

Fina halsband du har gjortGlad

Lycka till på marknaden. Hoppas att du får mycket såltGuld i mun

zmulan
0

Gud så vackra dom är!!! =) Hur gick det med försäljningen?

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Ylva-Li
0

Tack. :)
#25 OM vi får låna en bil på lördag så hoppas jag på marknad och försäljning där. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Dessvärre blev det aldrig någon marknad den lördagen.. Var tydligen inget bra ställe att stå på. Det flesta folket kommer tiiidigt på morgonen och försöker pruta ner allt och vägrar ge mer än en 5:a max för saker.

Så vi får se. Tänkte lägga upp några av de smycken min syster ville ha och några andra gamla.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Mindfields
0

Men vad tråkigt! Tyvärr är det nog så på en del marknader att folk försöker få saker så billigt som möjligt. Men när ska de då lära sig att uppskatta det arbete som man lagt ner?

Det är ingen som skriver för att ett massproducerat halsband kostar 100kr, men om det skulle vara handgjort i ett exemplar så ska det nästan vara gratis?
Helst inte ;)

Ylva-Li
0

Meh.. underligt. Jag var så säker på att jag hade sparat alla kort jag hade på mina gamla verk. Men borta är de. :/

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

#28 Jamen precis! Det finns olika sorters marknader häromkring. Några är mer för hantverk, så en sån tänkte vi försöka satsa på. Där kan man sälja sina egengjorda verk och faktiskt få rätt pengar för det också. Flört

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Migoff
0

Är otroligt förtjust i nr #0, #1 och #15. De är väldigt eleganta och fina :) Är till skilnad från de andra inte så förtjust i #2. Den är lite för mycket ^^.

Ylva-Li
0

#tack. :) Jo blingblinget ÄR rätt mycket! (och känns mycket när man bär det)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

aussiemia
0

Vad jättefina smycken! Och jag med ÄLSKAR bling-blinget!

Påminner lite om det jag har gjort.

aswedishsmorgasbord.com

Idaz
0

#33 Hur har du satt på pärlorna på det armbandet? Inga vanliga hattpinnar. Jättesnyggt i alla fall!

Superfina smycken du också Ylva-Li!

Jag gillar alla halsbanden #12 - #18 !!!!

Ylva-Li
0

Nej vilket läckert Aussiemia! Vad för sorts pärlor har du använt?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Pust. Blev så sugen på det där med ringar.
Men pärltokig som jag är så kunde jag ju inte låta bli att binda ihop det hela. Nästa projekt är ett dubbelt upp. Två som jag sätter ihop så det blir bredare.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Idaz
0

#36 Läckert!

aussiemia
0

Jag har använt plastpärlor och rosafärgade snäckskal.

Nä inga hattpinnar utan kopparfärgad wire som jag gjort en ögla med och fäst på pärlan innan jag snurrat tråden runt pärlan.

aswedishsmorgasbord.com

Idaz
0

Okej, det var fiffigt!

Ylva-Li
0

#38 Aaaha! Naturligtvis hann jag ju ställa samma fråga i din tråd också. Skäms

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Paerlugglan
0

Mycket läckert Ylva-Li, fina avvägda kombinationer, de är inte bara pärlade på måfå utan med god tycke och smak, rasslet älskar jag, namnam!Tungan ute

SkrattandeOch ditt rosa rassel Aussiemia var underbart, fiffigt och annorlunda sätt att fästa pärlorna.

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

[kissidor]
0

väldigt fin komposition i allihop - man kan kanske inbilla sig att det är hur enkelt som helst att göra ett trätt smycke men det kräver ju en hel del eftertanke och fnulande om det ska bli bra - harmoniskt men ändå intressant tex Flört. jag föll också som en fura för rasselblinget - så härlig färgmix, och med tierracasts urläckra spiralkatt också Glad!

elinswe
0

Snygga smycken! :)